Βιταμίνη D και αντηλιακά

137 0

Κάποιοι ισχυρίζονται πως τα αντηλιακά μπλοκάρουν την πρόσληψη της βιταμίνης D από τον ανθρώπινο οργανισμό. Η βιταμίνη D είναι γνωστή και ως «η βιταμίνη του ήλιου», αφού παράγεται φυσικά από τον οργανισμό μας, όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα μας. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική βιταμίνη που χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση. Είναι λιποδιαλυτή και επηρεάζει τη λειτουργία περίπου 2.000 διαφορετικών γονιδίων του ανθρώπου. Η πιο σημαντική της ιδιότητα είναι η ρύθμιση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου.

Επιπλέον, διευκολύνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη των οστών και των δοντιών και προφυλάσσει τον οργανισμό από διάφορες ασθένειες. Τέλος, σύμφωνα με τις σχετικές έρευνες, παίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου σκλήρυνσης κατά πλάκας, στη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας και στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης των συμπτωμάτων της γρίπης.

Χρησιμοποιώντας αντηλιακά μπορεί να μειωθεί η παραγωγή του δέρματός σας σε βιταμίνη D. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως θα πρέπει να μη βάζουμε αντηλιακά. Άλλωστε, μόλις δέκα λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι αρκετά για να συνθέσουμε τις ποσότητες βιταμίνης D που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό μας.

Βέβαια, όσοι εμφανίζουν έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης, μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα τροφών όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, ο κρόκος του αυγού, τα ενισχυμένα δημητριακά και ο ενισχυμένος χυμός πορτοκαλιού. Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο από τον γιατρό σας, μπορείτε να λάβετε και συμπληρώματα διατροφής για να ανέβουν οι τιμές της βιταμίνης D στον οργανισμό σας. Έτσι, δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιείτε το αντηλιακό σας.



Join the Conversation