Ζητείστε αποζημίωση αν καθυστερήσει το ταξίδι σας

Δικαίωμα αποζημίωσης έχουν όλοι οι επιβάτες, των οποίων το ταξίδι καθυστερήσει ή ακυρωθεί, συμπεριλαμβάνοντας τα ταξίδια με πλοίο, υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.

Ειδικότερα η ευρωπαϊκή χάρτα δικαιωμάτων των επιβατών επεκτείνεται και στους παραπάνω επιβάτες (εκτός των επιβατών αεροπορικών εταιρειών).

Αυτό ανακοίνωσε χθες από το Λιμάνι του Πειραιά αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρουσιάζοντας τη νέα ενημερωτική της εκστρατεία. Στο πλαίσιο αυτό οι επιβάτες πλέον προστατεύονται από διευρυμένα δικαιώματα, είτε ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, είτε με πλοίο ή υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, το 72% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως επιβάτες και το ποσοστό αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη μετά το Βέλγιο. Αντίστοιχα το 59% των πολιτών της Ε.Ε. που ταξιδεύουν με αεροπλάνο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους όταν ταξιδεύουν, 34% τα γνωρίζουν και 7% δεν ξέρει ότι υπάρχουν τέτοια δικαιώματα.

Επίσης 66% των πολιτών της Ε.Ε. δεν γνωρίζουν τα συμβατικά τους δικαιώματα όταν αγοράζουν ένα εισιτήριο ταξιδιού, 34% τα γνωρίζει και 7% απαντά ότι δεν ξέρει.

 

Τα κύρια δικαιώματα επιβατών είναι μεταξύ άλλων:

1. Δικαίωμα ενημέρωσης για την τιμή και τα δικαιώματά τους πριν από την αγορά εισιτηρίου και κατά τα διάφορα στάδια του ταξιδιού, ιδίως σε περίπτωση διακοπής.

2. Δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού (επιστροφή ολόκληρου του κόστους του εισιτηρίου) όταν το ταξίδι δεν εκτελείται σύμφωνα με τον σχεδιασμό.

3. Δικαίωμα εκπλήρωσης της σύμβασης μεταφοράς σε περίπτωση διακοπής (μεταφορά σε άλλο δρομολόγιο και εκ νέου κράτηση) το συντομότερο δυνατό.

4. Δικαίωμα αξίωσης συνδρομής σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης στα σημεία αναχώρησης ή ανταπόκρισης.

5. Δικαίωμα χρηματικής αποζημίωσης υπό προϋποθέσεις, στις περιπτώσεις μακρών καθυστερήσεων ή ακύρωσης ταξιδιού και πάντα στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης στα αεροπορικά ταξίδια.

 

 



Σχόλια