Θεσσαλονίκη: Στήριγμα για τα εμπορικά καταστήματα οι τουρίστες

43 0

Το «φιλί της ζωής» σε αρκετά εμπορικά καταστήματα του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης έδωσαν οι τουρίστες κατά τις φετινές θερινές εκπτώσεις, καθώς οι αγορές τους τόνωσαν σε έναν βαθμό τον ασθενικό τζίρο των μαγαζιών, αντισταθμίζοντας μερικώς την κάθετη πτώση που σημειώθηκε στην εγχώρια ζήτηση.

Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, πάνω από τους μισούς καταστηματάρχες (54%) σε όλη την πόλη και επτά στους δέκα (70%) του ιστορικού κέντρου δήλωσαν, στο πλαίσιο έρευνας, ότι οι Ελληνες και ξένοι τουρίστες είχαν συνεισφορά στον τζίρο τους (μάλιστα στο ιστορικό κέντρο η συνεισφορά της τουριστικής κατανάλωσης στον συνολικό τζίρο ήταν της τάξης του 22%, έναντι 8% το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος).

Ακόμη και με αυτή την τονωτική ένεση, ωστόσο, πάνω από τους μισούς επιχειρηματίες (ποσοστό 56%) της πόλης δήλωσαν ότι είχαν μείωση τζίρου, σε σχέση με πέρυσι, κατά 30% μέσο όρο (μόλις το 8% είδε αύξηση), ενώ περίπου επτά στους δέκα (72%) απάντησαν ότι είναι απογοητευμένοι από την πορεία της αγοράς στις φετινές θερινές εκπτώσεις (μόνο το 28% των ερωτηθέντων εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι, όχι όμως γιατί είχαν αύξηση τζίρου, αλλά γιατί περίμεναν ότι θα πάνε χειρότερα ή γιατί τα έσοδά τους έμειναν έστω στα περσινά επίπεδα).

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων της κεντρικής, δυτικής και ανατολικής Θεσσαλονίκης, που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης (ΕΣΘ) για την περίοδο των εκπτώσεων.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν την απογοήτευση, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης μας που δίνουν πλέον τιτάνιο αγώνα για να παραμείνουν ανοιχτές.

Το ελληνικό εμπόριο έχει εισέλθει, εδώ και τουλάχιστον μια εξαετία, με επιδείνωση τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σε μια βαθιά ύφεση με αυξανόμενα λουκέτα, πτωχεύσεις και δραματικές μειώσεις στον κύκλο εργασιών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η αγωνία, το αδιέξοδο και η οργή του εμπορικού κόσμου για το διαφαινόμενο αφανισμό της ελληνικής επιχειρηματικότητας, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν, πλέον, την καθημερινότητα της αγοράς» επισημαίνει η διοίκηση του ΕΣΘ, σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης.

Κέντρο δύο ταχυτήτων για τους εμπόρους

Η κατάσταση ανά περιοχή είναι η εξής

-Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου το 31% των επιχειρήσεων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ το 54% είδε τον τζίρο του να πέφτει και το 32% κατόρθωσε να τον κρατήσει στα περσινά επίπεδα. Μόνον το 9% είδε αύξηση.

Η ειδικότερη ανάλυση δείχνει ότι ακόμη και στην ίδια περιοχή (του κέντρου) υπάρχουν διαφορές, αφού σε οδούς όπως η Τσιμισκή το ποσοστό των ικανοποιημένων είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τους συναδέλφους τους, π.χ., στην Εγνατία, που επηρεάζεται και από τα έργα του μετρό.

Συγκεκριμένα: στην περιοχή των οδών Εγνατίας-Ι.Δραγούμη και Βενιζέλου οι ικανοποιημένες από τον τζίρο τους επιχειρήσεις ανέρχονται μόλις στο 20% των ερωτηθέντων, ενώ σε εκείνη των οδών Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά το αντίστοιχο ποσοστό είναι 42%. Κάπου στη μέση βρίσκεται η περιοχή Ερμού- Βασιλέως Ηρακλείου- Δ.Γούναρη, με ποσοστό 30%.

-Εκτός ιστορικού κέντρου, το ποσοστό των ικανοποιημένων με τον τζίρο των εκπτώσεων εμπόρων είναι αντίστοιχα χαμηλό. Στη δυτική Θεσσαλονίκη, το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ το 63% απάντησε ότι είχε αρνητική μεταβολή τζίρου σε σχέση με πέρυσι. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνει περιοχές όπως η Καλαμαριά και το Πανόραμα, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 30% και 55%.

Η συντριπτική πλειοψηφία (55%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης την πρώτη και δεύτερη εβδομάδα, ενώ κατά το 20% «καμιά εβδομάδα δεν υπήρξε ικανοποιητική».



Join the Conversation