Πόνος: Κρύο ή ζεστό;

401 0

Τι πρέπει να κάνεις όταν πονάς μετά από τραυματισμό;

Είναι δύσκολο να αποφασίσεις αν πρέπει να βάλεις κάτι ζεστό εκεί που πονάς, ώστε να ανακουφιστείς από τον πόνο ή κάτι κρύο για να ηρεμήσεις.

Η σωστή επιλογή της θεραπείας μπορεί να μειώσει το οίδημα, τη φλεγμονή, τον πόνο και τον σπασμό.

[quote_text color=»#000000″ text_color=»#ffffff»]Επίσης,η θερμοθεραπεία και η κρυοθεραπεία αν εφαρμοστούν σωστά, ειδικά τις πρώτες μέρες ενός τραυματισμού, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον χρόνο επούλωσης (25% με 50%). [/quote_text]

Μετά από πολλές έρευνες μπορούμε πια να καταλήξουμε σε σαφείς οδηγίες, ανάλογα με το είδος της παθολογίας.

Κρύο πότε;
Το κρύο εφαρμόζεται κυρίως τις πρώτες 72 ώρες του τραυματισμού (οξεία φάση), ώστε να μειώσει τον πόνο, την αιματική ροή (αγγειοσυστολή), τον μυϊκό σπασμό και τον μεταβολισμό.

Πώς;
Η εφαρμογή γίνεται αυστηρά για 5 με 12 λεπτά, ώστε να έχουμε τα παραπάνω αποτελέσματα, οποιαδήποτε αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα. Ο τρόπος θεραπείας είναι πολύ απλός: Σ’ ένα σακουλάκι βάζουμε παγάκια και το τοποθετούμε στην περιοχή, χρησιμοποιούμε μια πετσέτα πάνω από το δέρμα μας για να αποφύγουμε το ψυκτικό έγκαυμα. Επαναλαμβάνουμε μετά από δύο ώρες.

Ζεστό πότε;
Το θερμό εφαρμόζεται ΜΟΝΟ μετά την οξεία φάση (72 ώρες). Δημιουργεί μια τοπική αύξηση της θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα την αύξηση της αιματικής ροής (αγγειοδιαστολή), του μεταβολισμού και του ρυθμού επούλωσης. Το ζεστό επίσης μπορεί να μειώσει τον πόνο, τον μυϊκό σπασμό και την μυϊκή δυσκαμψία.

Πώς;
Χρησιμοποιούμε θερμά επιθέματα για 10 με 20 λεπτά στην πάσχουσα περιοχή 3 φορές την ημέρα. Η θερμοκρασία πρέπει να είναι τέτοια ώστε να νιώθουμε μια ευχάριστη αίσθηση ζέστης. Για να ρυθμίσουμε την θερμοκρασία χρησιμοποιούμε πετσέτες.



Join the Conversation