5 ευεργετικές συνέπειες της κολύμβησης

2 0

Σίγουρα θα έχεις ακούσει πως το κολύμπι είναι μία από τις πιο ευεργετικές ασκήσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό. Παρακάτω θα βρεις 5 λόγους για τους οποίους πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι το κολύμπι σαν πρώτη επιλογή για γυμναστική.

 

Το νερό είναι περίπου 800 φορές πιο πυκνό από τον αέρα και για αυτό ακριβώς το ρόλο επιτρέπει στον άνθρωπο να γυμναστεί σκληρότερα και να κάψει περισσότερες θερμίδες από ό, τι θα έκαιγε από οποιαδήποτε άλλη αερόβια γυμναστική. Μια ώρα κολύμβησης αντιστοιχεί σε 500 θερμίδες.
Το κολύμπι επηρεάζει και την ψυχική υγεία μια και είναι αποδεδειγμένο πως άτομα που ασχολούνται με το εν λόγω άθλημα ζουν σε λιγότερη ένταση, εμφανίζουν χαμηλά ποσοστά εμφάνισης κατάθλιψης αλλά και θυμού. Επίσης κάνει ένα είδος μασάζ στους μυς και ανακουφίζει από το άγχος. Το κολύμπι σε ζεστό νερό, δημιουργεί ένα αίσθημα γαλήνης και ηρεμίας.

Συγχρόνως κατά τη διάρκεια της κολύμβησης υποστηρίζεται έως και το 90% του σώματος, στοιχείο απαραίτητο για άτομα που πάσχουν από οποιουσδήποτε τραυματισμούς ή και ασθένειες, όπως η αρθρίτιδα, μια και γυμνάζονται σε ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον. Ειδικότερα για ασθενείς με αρθρίτιδα, οι κινήσεις μέσα στο νερό τους επιτρέπουν λιγότερο επώδυνες κινήσεις για τις ήδη πληγείσες αρθρώσεις τους. Ταυτόχρονα βελτιώνει τη θέση της σπονδυλικής στήλης, καθιστώντας ως μια εξαιρετική άσκηση για άτομα με προβλήματα στην πλάτη.

Παράλληλα το κολύμπι μειώνει την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, μειώνει το ρυθμό καρδιάς σε ανάπαυση, αυξάνει την καρδιακή ενέργεια και κάνει την καρδιά να αντλεί αίμα αποτελεσματικά και αποδοτικά. Όταν έχεις καλή αερόβια φυσική κατάσταση, το σώμα σου χρησιμοποιεί το οξυγόνο για τη διατήρηση της κυκλοφορίας, πιο αποτελεσματικά.

Αν καταφέρεις να κολυμπήσεις για τουλάχιστον 20 λεπτά, με σταθερό ρυθμό αλλά και ταχύτητα, τότε βοηθάς στη βελτίωση της γενικότερης φυσικής κατάστασής σου, διεγείροντας συγχρόνως το μεταβολισμό σου και καίγοντας λίπος.

 

 


Join the Conversation