5 λάθη που πρέπει να αποφύγεις όταν κάνεις γυμναστική το καλοκαίρι

78 0

Όλες μας κάνουμε μία ελαφριά άσκηση το καλοκαίρι. Ακόμα και λίγο κολύμπι στη θάλασσα ή στη πισίνα κάνει καλό. Δεν πρέπει τώρα που είναι καλοκαίρι και έχουμε διακοπές να παραμελούμε το σώμα μας. Παρακάτω θα μπορέσεις να διαβάσεις 5 λάθη που κάνεις όταν γυμνάζεσαι το καλοκαίρι και πρέπει να αποφύγεις.

 

Λάθος 1ο: Πίνεις καφέ πριν το τρέξιμο

Σίγουρα ο καφές μπορεί να σε βοηθήσει να «ξυπνήσετε» ή να έχεις μεγαλύτερη ενέργεια στη γυμναστική, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όμως είναι καλύτερα να περιορίσεις την πρόσληψη καφεΐνης πριν από το τρέξιμο. Η καφεΐνη λειτουργεί ως διουρητικό και μπορεί να αυξάνει τις πιθανότητες για αφυδάτωση, εφόσον τη λαμβάνεις σε μεγάλη δόση. Αρκέσου στους δύο καφέδες την ημέρα.

 

Λάθος 2ο: Φοράς πολύ φαρδιά ρούχα

Κανείς δεν θέλει να αισθάνεται κολλημένα τα ρούχα της γυμναστικής πάνω του, όμως αν βγεις για τρέξιμο με πολύ φαρδιά ρούχα, η συνεχής τριβή σε συνδυασμό με τον ιδρώτα μπορεί να ερεθίσουν το δέρμα σου. Προτίμησε τη μέση λύση κατά την επιλογή των ρούχων γυμναστικής σου: ούτε πολύ στενά, ούτε πολύ φαρδιά.

 

Λάθος 3ο: Δεν τρως τίποτα μετά τη γυμναστική

Όταν ο καιρός είναι πολύ ζεστός ίσως παρατηρείς ότι η όρεξή σου για φαγητό είναι μειωμένη. Το ίδιο συμβαίνει συνήθως και μετά τη γυμναστική. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Αμερικανικό Περιοδικό Κλινικής Διατροφής, άτομα που έκαναν άσκηση σε θερμές θερμοκρασίες έτρωγαν λιγότερες θερμίδες στο επόμενό τους γεύμα, συγκριτικά με όσους έκαναν άσκηση σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Το να μειώνεις τις θερμίδες δεν είναι κακό, όμως σιγουρέψου ότι δίνεις στο σώμα σου την ενέργεια που χρειάζεται. Πρέπει να τρως ένα σνακ με υδατάνθρακες και πρωτεΐνη στα επόμενα 30 λεπτά μετά το πρόγραμμα γυμναστικής σου, για να αναπληρώσεις τη χαμένη ενέργεια, αλλά και να σταματήσεις τους μύες από το να διασπαστούν.

 

Λάθος 4ο: Δεν πίνεις νερό όταν πας για κολύμπι

Το να κολυμπάς στο νερό δεν είναι το ίδιο με το να πίνεις νερό. Όταν βρισκόμαστε μέσα στο νερό της πισίνας ή της θάλασσας, είναι εύκολο να παραβλέψουμε πόσο νερό «χάνει» το σώμα μας μέσω του ιδρώτα, επειδή δεν τον αισθανόμαστε! Επιπλέον, επειδή το νερό μεταφέρει τη θερμότητα πιο σύντομα απ’ ό,τι ο αέρας, όταν κολυμπάς σε ζεστό νερό πιο δύσκολα το σώμα σου επανέρχεται σε πιο χαμηλή θερμοκρασία. Γι’ αυτό και η επαρκής ενυδάτωση κατά το κολύμπι είναι ακόμη πιο σημαντική!

 

Λάθος 5ο: Κάνεις ποδήλατο χωρίς κράνος

Είναι δελεαστικό να βγεις για ποδήλατο χωρίς το κράνος σου όταν ο καιρός είναι πολύ ζεστός, όμως αυτή σου η παράλειψη δεν θα σε κάνει, όπως νομίζατε, να αισθάνεσαι περισσότερη δροσιά. Αυτό απέδειξαν οι ερευνητές του πανεπιστημίου Ball State, που έκαναν πειράματα με ποδηλάτες σε θερμό-ξηρό κλίμα και ζεστό-υγρό κλίμα. Ωστόσο, ορισμένα κράνη παγιδεύουν τη θερμότητα. Φρόντισε να επιλέξεις ένα που επιτρέπει τη διέλευση του αέρα.

 

Συμβουλή: Απέφυγε την υπαίθρια άσκηση από τις 11πμ μέχρι τις 3μμ που είναι οι πιο θερμές ώρες της ημέρας. Προτίμησε να βγεις για γυμναστική νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, όταν η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή.

 

 

 



Join the Conversation