5 συνήθειες για να ανεβάσουμε άμεσα την αυτοπεποίθησή μας στη δουλειά και τη ζωή

82 0

Η αυτοπεποίθηση είναι τα πάντα. Το επίπεδο της αυτοπεποίθησής μας δείχνει σε κάθε στιγμή πως νιώθουμε για τον εαυτό μας και πόσο σίγουροι είμαστε για τις ικανότητές μας να πετύχουμε σε κάθε δραστηριότητα.

Για αυτό το λόγο, η αυτοπεποίθησή μας είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που κατέχουμε.

Είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πόσο ευτυχισμένοι νιώθουμε και πόσο «καλοί» είμαστε σε οτιδήποτε κάνουμε.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή μας. Ο πιο αποτελεσματικός ίσως τρόπος είναι να επεκτείνουμε τη ζώνη «άνεσης» μας. Όταν πιέζουμε τον εαυτό μας να κάνει πράγματα που μας φοβίζουν ή μας απειλούν, μεγαλώνουμε τα όριά μας, επεκτείνουμε την ζώνη άνεσης μας, και νιώθουμε πιο εύκολο να κάνουμε αυτά που φοβόμασταν και μας περιόριζαν πριν. Για αυτό η μεγαλύτερη συμβουλή μου είναι σε όποιον θέλει να βελτιώσει την αυτοπεποίθησή του, να εντοπίσει όλα όσα φοβάται να κάνει και να τα πραγματοποιήσει το συντομότερο.

Ένας άλλος τρόπος είναι να υιοθετήσουμε τις κατάλληλες καθημερινές συνήθειες.

Οι συνήθειές μας έχουν την ικανότητα να αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας και πως εκλαμβάνουμε το κόσμο γύρω μας.

Αλλάζοντας αυτά τα δύο πράγματα, οι συνήθειές μας μπορούν να βελτιώσουν δραματικά την αυτοπεποίθησή μας και την αυτοεκτίμησή μας.

Παραθέτω παρακάτω 5 συνήθειες – κλειδιά που έχουν αποδειχθεί πως βελτιώνουν την αυτοεκτίμηση.

1. Διαλογισμός

Ο διαλογισμός είναι εκπληκτικός. Πολλές φορές όμως θεωρείται σαν κάτι «αλλόκοτο» και δήθεν πνευματικό και έτσι δεν λαμβάνεται σοβαρά από πολλούς.

Ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί κλινικά με δοκιμές, πως μειώνει το στρες και το άγχος, ελαττώνει την αρτηριακή πίεση και μειώνει τον καρδιακό παλμό, ανάμεσα σε άλλα πράγματα που κάνει. Στην πραγματικότητα το άγχος και το στρες είναι δύο από τους πιο σημαντικούς εχθρούς της αυτοπεποίθησης μας.

Όταν στρεσάρεστε και ανησυχείτε πολύ, είναι πολύ δύσκολο να νιώσετε άνετα. Είναι δύσκολο να εμπιστευθείτε και να αγαπήσετε τον εαυτό σας όταν κάτι σας «τρώει» από μέσα.

Ο διαλογισμός είναι η λύση για αυτό. Με αυτόν σαν φάρμακο μπορείτε να αλλάξετε την κατάστασή σας άμεσα και να μεταφερθείτε σε ένα μέρος ήρεμο συγκεντρώνοντας τη σκέψη σας εκεί που θέλετε. Ένας εμπνευσμένος συνδυασμός αυτοπεποίθησης.

2. Το διάβασμα

Για μένα το διάβασμα είναι μιας μορφής διαλογισμός. Με κάνει να ξεχνιέμαι και σταματώ να ανησυχώ για ασήμαντα πράγματα ενώ μου δίνει ανεκτίμητη έμπνευση την ίδια στιγμή.

Το βασικό στοιχείο είναι πως με κάνει να βγαίνω από τις συνηθισμένες σκέψεις μου. Πολλές φορές μπλέκουμε σε αρνητικές σκέψεις που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλο και συνεχές άγχος. Το διάβασμα σε κάνει να εστιάσεις σε κάτι διαφορετικό με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και ο διαλογισμός με την αναπνοή σου και αυτό είναι που κάνει την διαφορά.

Προτιμώ να διαβάζω βιβλία όχι φαντασίας ή μυθιστορήματα αλλά προσωπικής ανάπτυξης. Αυτά τα βιβλία ενώ είναι υποκινητικά σε κάνουν να παραλληλίζεις τη ζωή σου με αυτή του συγγραφέα. Αυτές οι παράλληλοι μπορούν να σε οδηγήσουν σε σημαντικές αλλάγες και βελτιώσεις στη δική σου ζωή.

3. Άσκηση

Σηκώνοντας βάρη και ενδυναμώνοντας το σώμα σου έχει πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα στην αυτοπεποίθηση και ειδικά για τους άνδρες.

Πρώτα από όλα όταν ασκείσαι στο σημείο της εξάντλησης, κάθε έντονο στρες που έχεις εξαφανίζεται. Και επιπλέον με τα βάρη ή άλλες ασκήσεις, βελτιώνεις τους μυς και τη φυσική σου δύναμη. Αυτό μας κάνει να νιώθουμε δυνατοί, πνευματικά και σωματικά, και σαν συνέπεια έχει να νιώθουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Ενισχύουμε έτσι και την εξωτερική μας εικόνα που ενισχύει ακόμα περισσότερο την αυτοεκτίμησή μας.

4. Κρύα ντους

Τα κρύα ντους έχουν αποδειχθεί πως έχουν αντικαταθλιπτικές επιδράσεις. Με το κρύο νερό απελευθερώνουμε ορμόνες και νευροδιαβιβαστές που μας κάνουν να νιώθουμε πιο θετικά.

Επιπλέον σε αυτές τις ορμονικές αλλαγές, τα κρύα ντους μας κάνουν να αναπνέουμε πιο βαθιά ( ειδικά την πρώτη φορά όταν πέφτει το κρύο νερό) και έτσι νιώθουμε πιο ζωντανοί και γεμάτοι ενέργεια. Αυτός ο συνδυασμός θετικών συναισθημάτων, βαθειάς αναπνοής και ενέργειας είναι μοναδικός για την βελτίωση της αυτοπεποίθησης μας.

5. Αποδοχή της πραγματικότητας

Αυτή η συνήθεια απαιτεί λιγότερες κινήσεις από τις προηγούμενες, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Πάρα πολλοί άνθρωποι εύχονται να ήταν τα πράγματα διαφορετικά . Εύχονται να ήταν καλύτεροι στο να μιλάνε στις γυναίκες… εύχονται να φερόταν διαφορετικά ο σύντροφός τους σε κάποιες περιστάσεις… εύχονται να είχαν τη δουλειά που τελικά δεν τους έδωσαν… εύχονται να μην είχαν ξοδέψει τα λεφτά που ήδη ξόδεψαν σε εκείνη τη χαζή αγορά που μετάνιωσαν… και η λίστα συνεχίζεται.

Με το να «κολλάνε» ευχόμενοι για πράγματα ή καταστάσεις που δεν είναι όπως θα ήθελαν, απορρίπτουν την πραγματικότητα… και αυτό δεν έχει αίσιο τέλος. Οδηγεί σε περισσότερο άγχος, θλίψη και απογοήτευση. Δηλαδή σε εκείνα τα συναισθήματα που σκοτώνουν την αυτοπεποίθηση.

Πρέπει να αποδεχτείτε την αληθινή κατάσταση, ανεξάρτητα πόσο δύσκολη ή ανεπιθύμητη είναι. Μόνο αν αποδεχτείτε με ρεαλισμό την πραγματικότητα ή τους ανθρώπους, μπορείτε να κάνετε όλα όσα χρειάζονται για να αλλάξετε όσα σας στεναχωρούν.

Πηγή : isotimos.com



Join the Conversation