Αυτά είναι τα νέα τέσσερα χαράτσια -Ποιους θα πλήξουν;

22 0

Δεν είναι ένα, δεν είναι δυο, δεν είναι τρία , είναι τέσσερα και «καίνε» πολύ.

Πρόκειται για τα τέσσερα νέα χαράτσια που καλείται να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος, που αν και ενδόμυχα γνώρισε πως τα μέτρα του πολυνομοσχεδίου δεν θα έδειχναν καλό χαρακτήρα στη τσέπη του, παρόλα αυτά, αρκέστηκε στην ελπίδα.

Μετά το δημοσίευμα της «Καθημερινή της Κυριακής» που έκανε λόγο περί κάλυψης μόνο 30% μέτρων του πολυνομοσχεδίου της λίστας με τα 49 προαπαιτούμενα, το γέλιο «πάγωσε» στα γραφεία του ΥΠΟΙΚ.

Πιο συγκεκριμένα, για να εκπληρωθεί πλήρως και να μπορέσει έτσι να ξεκλειδώσει η υποδόση των 2 δισ. Ευρώ (σ.σ η οποία αυτή την στιγμή βρίσκεται στον «αέρα» ) και να ανοίξει ο δρόμος για την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος θα πρέπει να ακολουθήσουν μια σειρά από εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις, στις οποίες μάλιστα, παρατηρείται και κάποια καθυστέρηση.

Στο σημείο αυτό οι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν , πέρα από το φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ του 2015, τα «μπιλιετάκια» των οποίων ήδη έρχονται και τις αλλαγές που έχουν ήδη ψηφιστεί, όπως την αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, το αμέσως ερχόμενο διάστημα θα έρθουν 4 νέα χαράτσια.

Ποιες είναι όμως οι νέες τέσσερις «έγνοιες» που θα πλήξουν τα ελληνικά νοικοκυριά ;

Τέλη Κυκλοφορίας 
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα γίνουν όπως φέτος, όπως ο ίδιος ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ Τρύφων Αλεξιάδης είπε. Οι αλλαγές αυτές θα φέρουν επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες μη ρυπογόνων οχημάτων (τα συνολικά έσοδα υπολογίζεται να φθάσουν τα 50 με 120 εκατ. ευρώ) και από την άλλη πλευρά κάποιες ελαφρύνσεις για τους ιδιοκτήτες μικρών και φθηνών οχημάτων

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Εθνος», είναι πολύ πιθανό να επιβληθεί και φόρος δακτυλίου (τα συνολικά έσοδα του οποίου θα φθάσουν τα 100 εκατ. Ευρώ) . Ο φόρος δακτυλίου θα επιβαρύνει, κυρίως, όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο.Συγκεκριμένα θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη. Το κόστος του τέλους δακτυλίου βάσει της οδηγίας ρύπων στην οποία ανήκει κάθε αυτοκίνητο και θα ανέρχεται από 20 ευρώ  έως 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά ίσως φτάσει και τα 350 ευρώ. Το μέτρο δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Βαρύς φόρος ακινήτων το 2016 
Οι παράλογες αντικειμενικές αναμένεται να μείνουν και το 2016 καθώς η αλλαγή τους προβλέπεται να έρθει από το 2017.

Οσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του φόρου ακινήτων που θα κληθούν να πληρώσουν ο ιδιοκτήτες το 2016, σύμφωνα με τα όσα λέει ο κ. Αλεξιάδης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, ο ΕΝΦΙΑ αναμένεται να αντικατασταθεί από ένα νέο φόρο με  προοδευτική κλίμακα που θα επιβάλλεται στο σύνολο της ακίνητης περιουσίας, ενώ θα γίνει προσπάθεια να θεσπιστεί ένα αφορολόγητο της τάξης των 50.000 ευρώ της εμπορικής αξίας.

Ο… άγνωστος φόρος 
Το τρίτο χαράτσι που έρχεται είναι ακόμη άγνωστο, αλλά αναμένεται να γίνει γνωστό μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Πρόκειται για το φόρο που θα αντικαταστήσει το μέτρο της επιβολής ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση. Και αν ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έλεγε ότι τα ισόδυναμα για την κατάργησή του θα είναι δύο με τρία, ο κ. Αλεξιάδης το Σάββατο, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega ξεκαθάρισε ότι ο φόρος που θα αντικαταστήσει το 23% ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα πρέπει να είναι ένας σταθερός φόρος. «Δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια υπόθεση φοροδιαφυγής», σημείωσε ακόμη ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, μιλώντας στο Mega, ενώ επανέλαβε ότι ο στόχος της κυβέρνησης είναι η παραμονή του ΦΠΑ στο 13% και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές που εξετάζονται.

Νέος έκτακτος φόρος για συντάξεις 
Οσον αφορά το τέταρτο χαράτσι, αφορά έναν έκτακτο φόρο για συντάξεις προκειμένου να καλυφθούν τα ελλείμματα στα Ταμεία.

 



Join the Conversation