Αύξησαν 68,1% τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες στην Ελλάδα οι Βρετανοί το πρώτο πεντάμηνο

9 0

Τουριστική «απόβαση» επιχειρούν οι Βρετανοί φέτος στη χώρα μας, οι οποίοι για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου αύξησαν κατά 68,1% τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2014.

Αυτό αποτυπώνεται στα στοιχεία με την εξέλιξη των βασικών τουριστικών μεγεθών στο πεντάμηνο που δημοσιοποίησε χθες η Τράπεζα της Ελλάδος. Για το εν λόγω διάστημα, ο αριθμός των συνολικών αφίξεων επισκεπτών από το εξωτερικό αυξήθηκε κατά 27,1%, φθάνοντας σε 4,53 εκατ., έναντι 3,57 εκατ. την ίδια περίοδο του 2014. Αντίστοιχα, στο πεντάμηνο οι συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 15%, ξεπερνώντας τα 2,2 δισ. ευρώ, από 1,9 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι. Την πρώτη θέση σε επίπεδο ταξιδιωτικών δαπανών κατέλαβαν οι Βρετανοί, με 324,6 εκατ. ευρώ. Επίσης, αύξηση παρουσίασαν οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Γερμανών, σε ποσοστό 20% (318,2 εκατ. ευρώ), των Αμερικάνων σε ποσοστό 15,1% (156,4 εκατ. ευρώ) και των Γάλλων σε ποσοστό 14,2% (177,4 εκατ. ευρώ). Οι δαπάνες των Ρώσων μειώθηκαν κατά 58% (50,3 εκατ. ευρώ). Για το πεντάμηνο, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 1,39 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 20,6%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιστάθμισαν κατά 20,4% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών. Οι αφίξεις από τη Βρετανία αυξήθηκαν κατά 45,6% (447,2 χιλ.), από τις ΗΠΑ κατά 37,1% (169,5 χιλ.), από τη Γερμανία κατά 24,7% (469.000) και από τη Γαλλία κατά 5,6% (260,4 χιλ.), ενώ από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά 61,6% (56.000). Σε ό,τι αφορά μόνο τον Μάιο, οι συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 17% (1,2 δισ. ευρώ) και οι συνολικές αφίξεις ξένων επισκεπτών κατά 13,2% (1,87 εκατ.)

Τα παραπάνω στοιχεία, βέβαια, δεν έχουν ενσωματώσει τις επιπτώσεις της πρόσφατης κρίσης που χτύπησε και τον τουριστικό τομέα. Με βάση τις εκτιμήσεις των τουριστικών φορέων, η μεγαλύτερη επίπτωση από την κρίση τον τελευταίο μήνα καταγράφηκε στις κρατήσεις από τη Γερμανία. Αντίθετα, από τη Βρετανία οι κρατήσεις, ωθούμενες από την ισχυροποίηση της στερλίνας έναντι του ευρώ και από τις μεγάλες προσφορές στα πακέτα για Ελλάδα που κάνουν οι τουριστικοί οργανισμοί, διατηρούν αυξητικές τάσεις.

Πάντως, για την ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής το υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε ότι ξεκινά από τον ΕΟΤ, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, μια καμπάνια με θέμα Happening Now: GreekSummer. Η καμπάνια, υπενθυμίζοντας τη μοναδικότητα του ελληνικού καλοκαιριού, απευθύνεται κυρίως στο ευρωπαϊκό κοινό, μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και θα παρουσιαστεί με ειδικά γραφικά, βίντεο, εικόνες και μηνύματα για την Ελλάδα. Η καμπάνια θα καλεί τους τουρίστες να μοιραστούν τις καλοκαιρινές εμπειρίες των διακοπών τους στη χώρα μας.

Πηγή: Καθημερινή



Join the Conversation