Ερευνα για απάτη στις εταιρείες συγκοινωνίας

38 0

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, υπάρχουν υποψίες ότι οι εμπλεκόμενοι αντί να καταστρέφουν ορισμένες κατηγορίες εισιτηρίων -ως όφειλαν- κρατούσαν σημαντικές ποσότητες και στη συνέχεια τις διοχέτευαν εκ νέου σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης.

Η έρευνα στρέφεται κατά κύριο λόγο στη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία λειτουργίας του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ. Με τους ειδικούς επιθεωρητές συνεργάζεται στενά η διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία έχει άλλωστε εντολή και από τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, για πλήρη διαφάνεια.

Ετσι, εδώ και περίπου είκοσι ημέρες οι επιθεωρητές έχουν κάνει… «φύλλο και φτερό» αρχεία και αποθήκες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τρόπος που δρούσαν οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση αφορά καθαρά στην καταστροφή των εισιτηρίων και κυρίως στα ρολά με τα οποία τροφοδοτούνται τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης κομίστρου. Ετσι, διερευνάται το ενδεχόμενο όταν κάποια από τα ρολά χαλούσαν ή ήταν πολύ μεγάλα και έπρεπε να αντικατασταθούν πριν τελειώσουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καταμέτρηση, κάποιοι να μην τα οδηγούσαν για καταστροφή ή να κατέγραφαν την καταστροφή με βάση τα κιλά του χαρτιού και όχι με βάση τον αριθμό των εισιτηρίων.

Με τον τρόπο αυτό δεν ήταν εύκολο να διερευνηθεί πόσα παρακρατούνταν προκειμένου να χρησιμοποιηθεί το χαρτί για την εκτύπωση εισιτηρίων και να διοχετευτούν στην αγορά και πόσα τελικώς καταστρέφονταν. Παρά το γεγονός ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και κανείς δεν γνωρίζει εάν έχει υποστεί ζημία η εταιρεία, πόση είναι αυτή και πόσα άτομα μπορεί να εμπλέκονται στην υπόθεση, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εντόπισε σε αποθήκες μεγάλη ποσότητα παλαιών κομίστρων και ρολών χαρτιού, τα οποία κανονικά θα έπρεπε να είχαν καταστραφεί.

Δηλώσεις

«Αυτό που έχει σημασία για μας είναι να βελτιώσουμε τη διαδικασία, ώστε να επικρατεί απόλυτη διαφάνεια στο σύστημα διαχείρισης των εισιτηρίων. Σε μια εταιρεία όπως η ΣΤΑΣΥ, η οποία ετησίως κόβει εισιτήρια αξίας 140 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο δεν πρέπει να υπάρχει η παραμικρή αμφισβήτηση για κανένα στάδιο της διαδικασίας, στην οποία έχουμε εντοπίσει ορισμένες προβληματικές περιοχές» τονίζει στο «Εθνος» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γ. Σκουμπούρης.

Το ενδεχόμενο μη καταστροφής εισιτηρίων συζητείται εδώ και καιρό μεταξύ των εργαζομένων της εταιρείας, οι οποίοι κάνουν λόγο για «μεγάλα κέρδη», τονίζοντας ότι «πολλές φορές τα ρετάλια από τα καρούλια των εισιτηρίων φτάνουν και τα 10 μέτρα και καθημερινά μπορεί να αλλάζονται και δέκα».

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Λειτουργίας του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), Σπύρο Ρεβύθη, υπάρχουν και μαρτυρίες σχετικά με εισιτήρια: «Εχουμε δει βράδυ έξω από σταθμούς του μετρό ανθρώπους να μαζεύουν σε σακούλες τα χρησιμοποιημένα και πεταμένα εισιτήρια. Προφανώς κάτι σκέφτονται να τα κάνουν και γι′ αυτό τον λόγο το έχουμε ήδη καταγγείλει στη διοίκηση» τονίζει.

Πηγή EΘΝΟΣ



Join the Conversation