H VW ομολόγησε: 11.000.000 τα αυτοκίνητά μας που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο με «πειραγμένο» λογισμικό

87 0

Απρόβλεπτες πλέον είναι οι εξελίξεις που λαμβάνει στο σκάνδαλο της Volkswagen Group που επί έξι χρόνια, όπως και η ίδια ομολόγησε, εξαπατούσε την αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (ERA) και μέσω αυτής την παγκόσμια αγορά, τοποθετώντας στα οχήματά της «τσιπάκι» το οποίο αλλοίωνε τα στοιχεία που αφορούσαν τις εκπομπές ρύπων, όταν αυτά βρίσκονταν σε συνθήκες δοκιμών.

Λίγες μόνο ημέρες μετά την παραδοχή του CEO της εταιρείας πως «πράγματι είχαν εγκαταστήσει το συγκεκριμένο «σύστημα αναστολής» σε περίπου 482.000 αυτοκίνητα που διατέθηκαν εντός ΗΠΑ», το  «μεγάλο αφεντικό» της Volkswagen ,  Michael Horn αφήνει τους πάντες άφωνους, λέγοντας πως τα …αμαρτωλά  οχήματα τελικά φτάνουν τα 11.000.000 και κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο.

Αξίζει να σημειωθεί πως με τη μέθοδο αυτή η VW είχε καταφέρει, όχι μόνο να λαμβάνει πιστοποιήσεις για τους ρυπογόνους ντιζελοκινητήρες της αλλά και να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ, αφού χρησιμοποιούσε κατά κόρον τις απίστευτα χαμηλές εκπομπές ρύπων στις διαφημιστικές της εκστρατείες, και αποδίδοντας τις τιμές αυτές στην προηγμένη της τεχνολογία.

Το τεράστιο μέγεθος της απάτης ωστόσο του, ως τώρα, κολοσσού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν αφορά μόνο το πλήθος των εκατομμυρίων των «πειραγμένων» οχημάτων της αλλά και το ποσοστό των πραγματικών τελικά εκπεμπόμενων ρύπων το οποίο ξεπερνούσε μέχρι και 40 φορές τα όρια που προβλέπει η αμερικανική νομοθεσία.

Πώς λειτουργούσε η «συσκευή αναστολής». 

Αν και μέχρι στιγμής η ERA δεν έχει δώσει πλήρεις λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο είχε προγραμματιστεί να λειτουργεί η συγκεκριμένη πλακέτα, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ένα εξαιρετικά ευφυές λογισμικό στο οποίο ήταν καταχωρημένα «σενάρια» και συνδυασμοί παραμέτρων, που του έδιναν τη δυνατότητα να αναγνωρίζει, πότε το όχημα βρισκόταν σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης και πότε σε συνθήκες δοκιμών και μετρήσεων, ώστε να τροποποιεί τη λειτουργία του κινητήρα και να εμφανίζει μέχρι και 40 φορές χαμηλότερες τιμές οξειδίων του αζώτου.

Ανάμεσα στα στοιχεία που επέτρεπαν στην πλακέτα να αντιληφθεί την «κατάσταση» του αυτοκινήτου, η ταχύτητα κίνησης, η πίεση στον κινητήρα, ακόμη και το πώς ήταν στραμμένο το τιμόνι.

Michael Horn: Τα κάναμε όλα μαντάρα

«Τα κάναμε κυριολεκτικά μαντάρα» ομολογεί σήμερα ο Michael Horn, λίγες ημέρες μετά και την ομολογία του CEO του γερμανικού κολοσσού πως «η VW έσπασε την αλυσίδα της εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές».

Τα επακόλουθα για τον γερμανικό κολοσσό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen  δείχνουν καταστροφικά:

► Στα 6,5 δισ. δολάρια υπολογίζονται οι ζημιές της εταιρείας από τα 482.000 οχήματα που θα υποχρεωθεί να ανακαλέσει.
► Σε 18 δισ. δολάρια ανέρχονται τα πρόστιμα της ERA καθώς για κάθε «πειραγμένο» όχημα η VW οφείλει να καταβάλει πρόστιμο ύψους 37.500 δολαρίων!

Την ίδια στιγμή σε νομικές προσφυγές μέσω αγωγών πρόκειται να προχωρήσουν οι μέτοχοι, για τις τεράστιες ζημίες τις οποίες υφίστανται.



Join the Conversation