Η «Μαύρη Βίβλο της Υγείας» -Αυτές είναι οι 43 ψεύτικες υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ

88 0

Tη «Μαύρη Βίβλο της Υγείας» που «γράφτηκε» κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, και η οποία περιέχει τις πλείστες προεκλογικές υποσχέσεις που δόθηκαν αλλά και την κρίσιμη κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ευαίσθητο τομέα της Υγείας και του συστήματος δημόσιας υγείας, παρουσίασαν την Τρίτη στα γραφεία της παράταξης στη λεωφόρο Συγγρού ο συντονιστής Κοινωνικών Υποθέσεων της ΝΔ, βουλευτής Καβάλας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υπεύθυνος του Τομέα Υγείας της ΝΔ, βουλευτής Λαρίσης, κ. Χρήστος Κέλλας.

Από τις χιλιάδες προσλήψεις στο ΕΣΥ και τη μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα μέχρι την δωρεάν περίθαλψη και νοσηλεία των ανασφάλιστων μέχρι την αδράνεια στην απορρόφηση των χρημάτων από ΕΣΠΑ και από την εγκατάλειψη της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης μέχρι την δίωξη των διοικητών του ΕΣΥ, η «Μαύρη Βίβλος της Υγείας» καταγράφει τις  «ψεύτικες υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ» και τη «μαύρη αλήθεια ης συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ», σε μια λίστα όπως επισημαίνεται «που δυστυχώς δεν είναι εξαντλητική, αλλά απολύτως ενδεικτική».

Οι βουλευτές υπογράμμισαν ότι η  πολιτική υγείας που ακολουθήθηκε τους τελευταίους δώδεκα μήνες ήταν «αλλοπρόσαλλη και σε πολλές περιπτώσεις ανύπαρκτη, με ενέργειες αμετροέπειας, προχειρότητας και κοροϊδίας» που ερχόταν σε ευθεία αντίθεση με τις δεσμεύσεις της χώρας έναντι των θεσμών αλλά και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι κκ. Παναγιωτόπουλος και Κέλλας, παρουσία και του πρώην υπουργού Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη καθώς και του πρώην εκπροσώπου της χώρας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) κ. Παύλου Θεοδωράκη,  έσπευσαν να… συμφωνήσουν με τον υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό, ότι  «ο τομέας της Υγείας βρίσκεται σε ένα πρωτοφανές και πλήρες λειτουργικό black out» όπως ο τελευταίος έχει πολλάκις παραδεχθεί.

Τον κάλεσαν, μάλιστα, να σκεφθεί και να εξηγήσει την συλλήβδην απορριπτική  στάση του ως βουλευτής της αντιπολίτευσης σε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στο ΕΣΥ και τον ΕΟΠΥΥ και την στροφή που έκανε ως  υπουργός Υγείας, παραδεχόμενος ότι «ορθώς δημιουργήθηκε ο ΕΟΠΥΥ, ορθώς ο ΕΟΠΥΥ διαχωρίστηκε και μετατράπηκε αποκλειστικά σε αγοραστή υπηρεσιών υγείας και ορθώς οι Μονάδες Υγείας του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ) εντάχθηκαν σε ένα Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ) με τα Κέντρα Υγείας του ΕΣΥ».

«Ας μας πει ο Υπουργός Υγείας της «πρώτης φοράς αριστερά» γιατί όταν η κυβέρνησή μας υλοποιούσε όλες αυτές τις κομβικές για την αναδιοργάνωση του συστήματος υγείας και τη βελτίωση της υγείας των Ελλήνων πολιτών μεταρρυθμίσεις, αυτός και οι συνάδελφοί του δεν τις ψήφιζαν, αλλά προέτρεπαν και τους συνδικαλιστές τους σε διαρκείς απεργίες που ταλαιπώρησαν επί μήνες τον Ελληνικό λαό;» τόνισαν οι υπεύθυνοι της υγείας της ΝΔ.

Οι 43 Ψεύτικες Υποσχέσεις και η Μαύρη Αλήθεια, όπως τις παρέθεσε η ΝΔ 
– 1-
Μιλούσαν για την οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου Δημόσιου Συστήματος πρόληψης, πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περίθαλψης, αποκατάστασης, που θα παρέχει δωρεάν ΣΕ ΟΛΟΥΣ την ελεύθερη – έγκαιρη – ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές και αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 2 –
Θα υπερασπίζονταν έμπρακτα την υγεία ως θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα και δημόσιο αγαθό και θα προχωρούσαν στη μεθοδική σταδιακή κατάργηση της εμπορευματοποίησης της υγείας.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 3 –
Έλεγαν ότι η προστασία και η ορθή, κοινωνικά αποδοτική, αξιοποίηση των δημόσιων πόρων αποτελεί όρο για την επιτυχία του σχεδίου μας και ότι οι δημόσιοι πόροι θα κατευθύνονται κατά προτεραιότητα στο δημόσιο σύστημα υγείας, και θεωρούσαν απολύτως ατελέσφορη τη λογική του «ισότιμου ανταγωνισμού» ανάμεσα στα δημόσια νοσοκομεία και τις μεγάλες ιδιωτικές νοσοκομειακές μονάδες.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 4 –
Διακήρυτταν ότι το δημόσιο νοσοκομείο οφείλει να λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη όλων των αναγκών, να καλύπτει την ανάγκη 24ωρης ασφαλούς εφημέρευσης, να διασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση όλων στο σύστημα, να διατηρεί σταθερές και αξιοπρεπείς σχέσεις εργασίας για το προσωπικό, να διασφαλίζει την αξιοπρέπεια των ασθενών την ώρα της ανάγκης.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 5 –
Θεωρούσαν καταστροφική την προοπτική «απόσυρσης» του κράτους από την εγγυημένη χρηματοδότηση των δημόσιων νοσοκομείων και τη μισθοδοσία του προσωπικού.
Η κυβέρνηση μας ουδέποτε είχε πάρει αντίθετη θέση.

– 6 –
Υπόσχονταν ότι άμεσο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την υγεία ξεκινά από την υλοποίηση των δεσμεύσεων στη ΔΕΘ (ΣΕΠ 2014).
Αφού εγκατέλειψαν το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης», είπαν, κατά την προεκλογική περίοδο του Σεπτεμβρίου, ότι θα εφαρμόσουν «παράλληλο πρόγραμμα». Υποχρεώθηκαν να αποσύρουν και το λεγόμενο «παράλληλο πρόγραμμα».
– 7 –
Υπόσχονταν ότι πρόγραμμά τους περιλαμβάνει δωρεάν πρόσβαση για όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, στις δημόσιες δομές υγείας και διασφάλιση της πρόσβασης για όλους στην αναγκαία φαρμακευτική αγωγή με δραστικό περιορισμό – έως μηδενισμό για ειδικές κατηγορίες – της επιβάρυνσης στη συμμετοχή των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη. (υπολογιζόμενο αρχικό κόστος 350 εκ ευρώ)
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε. Αντιθέτως, τους τελευταίους μήνες του 2015 οι ασθενείς με AIDS βρέθηκαν χωρίς φάρμακα καθώς τα ράφια των φαρμακείων των νοσοκομείων είχαν αδειάσει, με αποτέλεσμα να μείνουν για ημέρες ακάλυπτοι, χωρίς θεραπεία. Τα 350 εκ ευρώ ακόμη τα ψάχνουν! Όσον αφορά στους ανασφάλιστους συμπολίτες μας, καμία περαιτέρω μέριμνα δεν ελήφθη, αφού η Κυβέρνησή μας είχε διασφαλίσει με τις 2 σχετικές υπουργικές αποφάσεις που εφάρμοσε τον Ιούνιο του 2014 την καθολική σχεδόν κάλυψη των αναγκών τους σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
– 8 –
Υπόσχονταν εφαρμογή ηλεκτρονικού φακέλου ασθενούς και χορήγηση ηλεκτρονικής κάρτας υγείας προς όλους τους κατοίκους της χώρας.
Καμία ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε. Όσα νοσοκομεία διέθεταν το σύστημα ηλεκτρονικού φακέλου ασθενούς πριν από ένα χρόνο, τόσα διαθέτουν και σήμερα. ¨οσο για τις ηλεκτρονικές κάρτες υγείας, τις άφησαν για να ξεκινήσουν από τις ταυτότητες!
– 9 –
Ευαγγελίζονταν σωτηρία, στήριξη και αναβάθμιση των δημόσιων νοσοκομείων και κάλυψη των αναγκών των Νοσοκομείων και των ΜΕΘ.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε. Οι χρόνοι αναμονής στις ΜΕΘ μεγάλωσαν και το 1/3 των κλινών είναι κλειστό. Οι ελλείψεις σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό επέφεραν περαιτέρω αδυναμία λειτουργίας και κλείσιμο πολλών μονάδων εντατικής θεραπείας.
– 10 –
Μιλούσαν για άμεση αλλαγή του διοικητικού μοντέλου και της νοοτροπίας διοίκησης των δημόσιων νοσοκομείων και των δημόσιων δομών υγείας. Προτεραιότητες η αποτελεσματική, διαφανής διαχείριση, το άνοιγμα στον κοινωνικό έλεγχο, η κοινωνική αποδοτικότητα του συστήματος με προστασία των δημόσιων πόρων, με εμφύσηση πνεύματος προσφοράς, συνεργασίας, ανιδιοτέλειας και αξιοπρέπειας.
Το μόνο που έκαναν ήταν να απολύσουν τους Διοικητές των Νοσοκομείων μέσα από μία αδιαφανή και φαιδρή διαδικασία. Αναγκάστηκαν να πάρουν πίσω τη σχετική νομοθετική ρύθμιση που ψήφισαν για να τους διώξουν όταν οι θεσμοί αντιλήφθηκαν ότι το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να αλώσουν όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ με τον κομματικό του στρατό. Τη στιγμή που στο Μνημόνιο 3 εμπεριέχεται η ρητή απαίτηση των δανειστών – αυτονόητη σε κάθε ευνομούμενο κράτος- για αποπολιτικοποίηση της δημόσιας διοίκησης, τον τελευταίο χρόνο παρατηρείται μια συστηματική προσπάθεια εγκαθίδρυσης σκληρού κομματικού κράτους στον ευαίσθητο χώρο της υγείας. Φαίνεται πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί απαρέγκλιτα την τακτική των μικροπολιτικών διευθετήσεων. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
– 11 –
Υπόσχονταν κάλυψη των αναγκών των Κέντρων Υγείας, των Περιφερειακών Ιατρείων.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε. Πολλά Κέντρα Υγείας δεν έχουν ούτε καν πετρέλαιο θέρμανσης και ζητιανεύουν μέχρι το μελάνι και το χαρτί για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
– 12 –
Μιλούσαν για οργάνωση Αστικών Μονάδων Υγείας.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 13 –
Είχαν κάνει σημαία την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και εφαρμογή του θεσμού του Οικογενειακού Γιατρού.
Κανένας σχεδιασμός, καμία εφαρμογή. Η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας είναι το κλειδί για τη βελτίωση του συστήματος της υγείας στην Ελλάδα. Αυτό είναι γνωστό. Το έχουν πει πολλοί, εμείς το είπαμε πριν από αυτούς και το νομοθετήσαμε πριν από δύο έτη. Και δεν είναιανάγκη να ξαναανακαλύψουμε τον τροχό, απλώς να τον κυλήσουμε. Ας υλοποιήσουν τις προβλέψεις του άρθρου 7 του ν. 4238 για τον οικογενειακό γιατρό, που είναι ένα κομβικό σημείο για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, βγάζοντας τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις. Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να κωλυσιεργούμε, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, όταν η χώρα ολόκληρη βρίσκεται στην εντατική.
– 14 –
Υπόσχονταν στοχευμένες προσλήψεις με προγραμματισμό διετίας (5 χιλιάδες νοσηλευτικό προσωπικό, 2 χιλιάδες ιατρικό προσωπικό) με βάση τις άμεσες και τεκμηριωμένες ανάγκες του συστήματος.
Δεν έκαναν τίποτα αντιθέτως έκαναν προσλήψεις στην ΕΡΤ και άφησε τα νοσοκομεία χωρίς νέο προσωπικό. Από τις έως τώρα ενέργειες του Υπουργείου προκύπτει ότι δεν υπάρχει ουσιαστικά κάποιος σχεδιασμός και κάποιο χρονοδιάγραμμα. Τον Απρίλιο 2015 ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε τεσσερισήμισι χιλιάδες προσλήψεις. Αργότερα, ο Υπουργός έκανε λόγο για δύο χιλιάδες τετρακόσιες σαράντα, ενώ τώρα προκηρύσσονται μόνο εννιακόσιες δεκαέξι. Τι τελικά ισχύει. Δυόμισι χιλιάδες διορισμοί εκκρεμούν, με εγκεκριμένη τη δαπάνη από το προηγούμενο Υπουργικό Συμβούλιο. Περιέργως κανείς δεν τις προκηρύσσει. Επί ημερών Υπουργίας του κ. Μητσοτάκη  στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχε εξασφαλιστεί το «πράσινο φως» για τις προσλήψεις στον τομέα της υγείας, παρά το γενικό απαγορευτικό της τρόικας, επειδή ήταν και είναι προσλήψεις αδιάβλητες μέσω ΑΣΕΠ. Όμως, οι προσλήψεις αυτές είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.
– 15 –
Δεσμευόντουσαν για αξιοπρεπές σύστημα αμοιβών στους δημόσιους λειτουργούς της υγείας.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 16 –
Δεσμευόντουσαν για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε με αποτέλεσμα και την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαικού Δικαστηρίου για το ωράριο εργασίας των γιατρών.
– 17 –
Δεσμευόντουσαν για την πάταξη της συναλλαγής – της μίζας – της σπατάλης. Η διαφθορά στην υγεία αποτελεί κοινωνικό έγκλημα.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 18 –
Δεσμευόντουσαν για τη στήριξη της ΠΑΑ των νοσοκομειακών γιατρών με θεσμικά και μισθολογικά μέτρα.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
-19-
Υπόσχονταν την άμεση στελέχωση των δομών ΠΦΥ στην προοπτική ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος. Μιλούσαν για στελέχωση των μονάδων υγείας με νέο ιατρικό προσωπικό ΠΑΑ και άρση της αδικίας κατά των πρώην γιατρών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ με επαναπρόσληψη όσων επιθυμούν.
Δεν προχώρησαν ούτε καν στην προκήρυξη 620 θέσεων επικουρικών ιατρών για τα Κέντρα Υγείας και τις Μονάδες Υγείας του ΠΕΔΥ που είχε στη διάθεση του από το 2014. Οι Υπουργοί Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ κορόιδεψαν επί 1 χρόνο τους ιατρούς του πρώην ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ και τελικά ανακοίνωσαν την προηγούμενη εβδομάδα ότι αν θέλουν να παραμείνουν στο ΕΣΥ θα είναι με σχέση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που προβλεπόταν από το 2014.
– 20 –
Υποσχέθηκαν επαναλειτουργία, αναβάθμιση εργαστηρίων, αξιοποίηση υποδομών.
Κανένας σχεδιασμός δεν έγινε με αποτέλεσμα την πλήρη κατάρρευση των εργαστηρίων του ΠΕΔΥ.
– 21 –
Υπόσχονταν συμβάσεις με αυτοαπασχολούμενους για αξιοποίηση των εργαστηριακών υποδομών τους και με κλινικούς ειδικοτήτων για κάλυψη της ανάγκης άμεσα να έχουν πρόσβαση όλοι οι άνθρωποι στην ΠΦΥ. Συμβάσεις με βάση τις κοινωνικές ανάγκες, με δεσμεύσεις και έλεγχο της ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες και διασφάλιση αξιοπρεπούς επιβίωσης για τους αυτοαπασχολούμενους, χωρίς δυνατότητες πλουτισμού σε βάρος του δημόσιου χρήματος.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε. Αντιθέτως, δεν πήραν κανένα μέτρο(διαγνωστικά πρωτόκολλα, guidelines, έλεγχος στη συνταγογράφηση των ιατρών) για την συγκράτηση του κόστους των διαγνωστικών εξετάσεων με αποτέλεσμα την άδικη οριζόντια μείωση των τιμών όλων των εξετάσεων. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να κλείσουν εκατοντάδες εργαστηριακά ιατρεία.
– 22 –
Έλεγαν πως γνωρίζουν καλά πως η πραγματικά απρόσκοπτη, δωρεάν πρόσβαση για όλους δεν συμβιβάζεται με «φακελάκια», χαράτσια και παραπληρωμές από τον ασθενή την ώρα της ανάγκης και υπόσχονταν κατάργηση των χαρατσιών για τις υπηρεσίες υγείας, αυστηρό έλεγχος και νέο «κοινωνικό συμβόλαιο» με τους λειτουργούς της υγείας για αντιμετώπιση της διαφθοράς και της συναλλαγής.
Δεν έκαναν τίποτα. Κατάργησαν στην ουσία μέχρι και την χρήση του ηλεκτρονικού παραπεμπτικού που θα έδειχνε τις πραγματικές αναμονές για χειρουργεία.
– 23 –
Υπόσχονταν ότι η χρηματοδότηση του συστήματος, σε πρώτη φάση των νοσοκομείων, θα περάσει αποκλειστικά στον κρατικό προϋπολογισμό με την κατάργηση ανωνύμων εταιρειών όπως η ΕΣΑΝ ΑΕ.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε. Και ευτυχώς γιατί η ΕΣΑΝ ΑΕ αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τον εξορθολογισμό των δαπανών αλλά και την εξυγίανση της δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

– 24 –
Υπόσχονταν ότι οι ασφαλιστικές εισφορές υγείας θα διατηρηθούν για όσο διάστημα κριθεί αναγκαίο, θα συλλέγονται από έναν αναδιοργανωμένο ΕΟΠΥΥ(ΕΟΠΦΥ;) και μαζί με την αναγκαία ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό η και από άλλους πόρους, θα διατίθενται στην αποκατάσταση και αναβάθμιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
Αντιθέτως, μπήκε επιπλέον εισφορά στους συνταξιούχους υπέρ ΕΟΠΥΥ η οποία δεν κατευθύνεται καν στο σύστημα υγείας.
– 25 –
Υποσχέθηκαν τη σταδιακή αλλά άμεση έναρξη αύξησης των δημόσιων δαπανών υγείας με προοπτική τον μ.ο των αναπτυγμένων χωρών της ΕΕ, σε βάθος 3ετίας και με βάση την πορεία των διαπραγματεύσεων για το χρέος.
Αντιθέτως μειώθηκαν οι επιχορηγήσεις των Νοσοκομείων το 2015 κατά 260 εκ ευρώ, ενώ μειώθηκε και ο προϋπολογισμός για τη φαρμακευτική δαπάνη.
– 26 –
Υπόσχονταν άμεση εκπόνηση και υλοποίηση σχεδίου κάλυψης δυσπρόσιτων και νησιωτικών περιοχών, με αξιοποίηση επιστημονικών και οικονομικών κινήτρων.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 27 –
Υπόσχονταν άμεσες παρεμβάσεις στον τομέα προστασίας της δημόσιας υγείας με προτεραιότητα την καθολική εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού.
Ουδέποτε έκαναν κάτι, αντιθέτως φέτος η γρίπη θερίζει.
– 28 –
Μιλούσαν για επανεξέταση των προτεραιοτήτων ολοκληρωμένης μηχανοργάνωσης των δημόσιων νοσοκομείων, με αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας των υπαρχόντων συστημάτων μακριά από φαραωνικές μονοπωλιακές αναθέσεις εξ αρχής μηχανογράφησης.
Έκαναν ακριβώς το αντίθετο. Έβγαλαν εγκύκλιο προς όλα τα νοσοκομεία για απευθείας αναθέσεις για την εφαρμογή του συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας που η Κυβέρνησή μας είχε υλοποιήσει.
– 29 –
Υπόσχονταν την αναβάθμιση και βελτίωση της λειτουργικότητας του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με χρήση τεκμηριωμένων θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων.
Ουδέποτε έγινε. Αντιθέτως υπάρχει δραματική καθυστέρηση στην εισαγωγή νέων θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων με αποτέλεσμα την εκτόξευση της φαρμακευτικής και διαγνωστικής δαπάνης.
– 30 –
Υπόσχονταν την άμεση αναβάθμιση των ΕΟΦ-ΙΦΕΤ.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 31 –
Υπόσχονταν την προώθηση της αξιοποίησης εγχώρια παραγομένων ποιοτικά ελεγχόμενων γενοσήμων φαρμάκων με στήριξη της εγχώριας παραγωγής.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε. Κανένα μέτρο δεν εφαρμόστηκε για την αύξηση στη χρήση γενοσήμων φαρμάκων. Αντίθετα στο επόμενο δελτίο τιμών προβλέπεται δραματική οριζόντια μείωση στις τιμές των γενοσήμων φαρμάκων με αποτέλεσμα την συρρίκνωση της Ελληνικής Φαρμακοβιομηχανίας και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
– 32 –
Υπόσχονταν την ορθολογικοποίηση της φαρμακευτικής δαπάνης (όχι απαραίτητα περαιτέρω μείωση) σε συνεργασία με το ιατρικό σώμα, με βασικό στόχο την πλήρη κάλυψη όλων στην αναγκαία επιστημονικά τεκμηριωμένη φαρμακευτική αγωγή, με μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης των ασθενών και όχι μετακύλιση της δημόσιας δαπάνης στις τσέπες τους.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε. Αντιθέτως επεβλήθει claw-backστη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη και το νοσοκομείο εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιεί ακριβά φάρμακα και πρωτότυπα αντί των γενοσήμων. Το 28% των ογκολογικών ασθενών δεν έχει πρόσβαση στα φάρμακά του, ενώ πολλοί αναγκάζονται να διακόψουν ακόμα και προγραμματισμένες χημειοθεραπείες. Σοβαρές ελλείψεις σε φάρμακα αντιμετωπίζουν και οι αιμορροφιλικοί, όπως και οι ασθενείς με HIV, ενώ στα φαρμακεία των νοσοκομείων παρατηρούνται, όπως όλοι γνωρίζουμε, ουρές ταλαιπωρημένων ασθενών.
– 33 –
Υπόσχονταν προστασία και αξιοποίηση των αυτοαπασχολούμενων φαρμακοποιών για διασφάλιση πανελλαδικού δικτύου διάθεσης φαρμάκων. ΜΗΣΥΦΑ
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.Είχαν εξαγγείλει τη μη απελευθέρωση των ΜΗΣΥΦΑ. Αντίθετα τα ΜΗΣΥΦΑ το 2017 πρέπει να βγουν στα σούπερμάρκετ. Η κυβέρνηση μας αυτό το είχε αποτρέψει.
– 34 –
Ισχυρίζονταν ότι η φαρμακευτική βιομηχανία και η έρευνα αποτελούν σημαντική παράμετρο στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης και ότι θα υπάρξει αποφασιστική δημόσια παρέμβαση για την δυνατότητα όλων στην πρόσβαση στο απαραίτητο φάρμακο.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 35 –
Ευαγγελίζονταν ότι η διαφανής ορθή τιμολόγηση θα αποτελέσει προτεραιότητα.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 36 –
Υπόσχονταν τη συμμετοχή της φαρμακοβιομηχανίας στο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης με όρους εργασιακής νομιμότητας, περιβαλλοντικής προστασίας, αύξησης της απασχόλησης, κάλυψης των εγχώριων αναγκών αλλά και κλίμα εμπιστοσύνης.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 37 –
Έλεγαν ότι δεν αποδέχονταν τη μνημονιακή κατάρρευση της κατά κεφαλή φαρμακευτικής δαπάνης και ότι δεν θα ανεχτούν και συνέχιση φαινομένων διαφθοράς και συναλλαγής.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 38 –
Υποστήριζαν ότι η ιατρική και φαρμακευτική έρευνα μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αποτελέσει προνομιακό πεδίο ανάπτυξης και απασχόλησης εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού. Η τόνωση της δραστηριότητας των πανεπιστημίων και των δημόσιων ερευνητικών ιδρυμάτων αποτελεί στόχο.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 39 –
Υπόσχονταν παρέμβαση στη δημιουργία και λειτουργία αποτελεσματικού, άμεμπτου συστήματος προμηθειών, σύμφωνα και με τις προτάσεις των φορέων των υγειονομικών.
Παρά τις πομπώδεις εξαγγελίες και τα υπονοούμενα περί διαφθοράς και διαπλοκής κανένα νέο σύστημα προμηθειών δεν εφαρμόστηκε. Επιπλέον, δεν προκηρύχτηκε κανένας μεγάλος διαγωνισμός από την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας, ενώ ακυρώθηκαν δρομολογημένοι διαφανείς ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για τα φάρμακα στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ που θα οδηγούσαν σε τεράστιες εξοικονομήσεις χρημάτων για τους προυπολογισμούς των Νοσοκομείων.
– 40-
Υπόσχονταν κατάργηση της πληρωμής του 1 ευρώ ανά συνταγή.
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.
– 41-
Υπόσχονταν πλήρη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ.
Όχι μόνο δεν έβγαλαν καμία πρόσκληση για χρηματοδότηση αλλά άχασαν και αρκετά εκ ευρώ από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο.
– 42-
Έλεγαν για την Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση: χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση συνολικά του συμφώνου Λυκουρέντζου – Andor, όπως και συνολικός επανασχεδιασμός του δεκαετούς προγράμματος για την ΨΥ στις νέες συνθήκες, με αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων στο δημόσιο – κοινωνικό σύστημα ψυχιατρικής περίθαλψης και όχι στις ΜΚΟ.
Δεν έπραξαν το παραμικρό όσον αφορά την ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης, με αποτέλεσμα την αθέτηση του Συμφώνου Andor-Λυκουρέντζου που έληξε στις 31-12-2015, με σοβαρό κίνδυνο να χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ, ενώ αντίθετα με τις εξαγγελίες τους για τις ΜΚΟ διπλασίασαν στον προϋπολογισμό την κρατική χρηματοδότηση.
– 43-
Υποσχέθηκαν Taxisnet στην Υγεία
Καμία σχετική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε και καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν ολοκληρώθηκε.

Πηγή: Protothema.gr

 



Join the Conversation