Ιταλία: Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα

28 1

Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται πως οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα στη νότια Ιταλία, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 23 άνθρωποι και 52 τραυματίστηκαν, αν και ο σταθμάρχης που κατηγορείται για την υπόθεση, αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της Τρίτης, δύο επιβατικά τρένα που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια σιδηροτροχιά συγκρούστηκαν μετωπικά στη νοτιοανατολική Ιταλία.

1

Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης τα μπροστινά βαγόνια, συνεθλίβησαν προκαλώντας 23 θανάτους και 52 τραυματισμούς.

«Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις», δήλωσε ο Βίτο Πικαρέτα, σταθμάρχης της Άντρια, τον οποίο επικαλούνται τα ΜΜΕ. «Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα», πρόσθεσε.

«Υποφέρουμε μαζί με τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, αλλά δεν πρέπει να πέφτουν όλα μόνο στις δικές μας πλάτες», δήλωσε από την πλευρά της η σύζυγός του, Τζουζεπίνα.

Παράλληλα, και ο σταθμάρχης του Κοράτο, ο Αλέσιο Πορτσέλι, κατηγορείται κι αυτός από τη Δικαιοσύνη, επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί, χάρη στα όργανα που διαθέτει, ότι ένα τρένο ερχόταν αντίθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό.

3

Ο κ. Πορτσέλι επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί σε μερικούς μήνες όταν συνέβη το δυστύχημα, και η εταιρία αποφάσισε να τον απολύσει.

Το τραγικό δυστύχημα συνέβη σε μονή σιδηρογραμμή, όπου η κίνηση των τρένων πραγματοποιείται μετά από συνεννόηση μέσω τηλεφώνου μεταξύ των σταθμαρχών των πόλεων, για το ποιο τρένο θα περάσει πρώτο.

Σημειώνεται μάλιστα, ότι από εχθές, ο Μάσιμο Μαζίλι, δήμαρχος του Κοράτο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος δηλώνοντας ότι «η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί».

Όπως αναφέρει η La Stampa, τρία τρένα, δηλαδή ένα παραπάνω απ΄ ό,τι συνήθως, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο σταθμάρχης της Άντρια έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει το τρένο που προκάλεσε τη σύγκρουση.

Εισαγγελία: Δε θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία – Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες

Την ίδια ώρα, η εισαγγελία του Τράνι, που έχει επιφορτιστεί με την έρευνα, δηλώνει πως η έρευνα δε θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών, αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς, ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.

2

«Δε θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία, στις απλές λύσεις. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες περιλαμβανομένων και εκείνων διαφορετικής φύσης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας του Τράνι, Φραντσέσκο Τζανέλα.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Εθνικής Αρχής κατά της Διαφθοράς (ANAC) Ραφαέλε Καντόνε επέρριψε την ευθύνη στην ενδημική ιταλική διαφθορά, που καθιστά πιο δύσκολη την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών.

«Η τραγωδία είναι πιθανότητα αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, η δικαστική εξουσία θα αναλάβει να ξεκαθαρίσει τα γεγονότα, αλλά είναι βεβαίως επίσης η συνέπεια ενός παλαιού προβλήματος στη χώρα μας, εκείνου της κατασκευής των κατάλληλων υποδομών. Και μία από τις αιτίες αυτών των δυσκολιών είναι ακριβώς η διαφθορά», δήλωσε ο κ. Καντόνε.

4

«Η προσπάθεια να καταστεί υπεύθυνος ένας σταθμάρχης για όλα όσα συνέβησαν είναι ειλικρινά απαράδεκτη. Αν τα συστήματα ελέγχου και συναγερμού είχαν εγκατασταθεί όπως έπρεπε, δεν θα είχαν συμβεί όλα αυτά», ανέφερε η ένωση καταναλωτών Codacons.

Τέλος, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Γκρατσιάνο Ντελρίο, το πρόβλημα δεν είναι αναγκαστικά εκείνο της μονής σιδηροτροχιάς ή του ελέγχου από το τηλέφωνο.

«Στο τμήμα της σιδηροτροχιάς όπου συνέβη το δυστύχημα, αυτό το σύστημα λειτουργεί εδώ και 60 χρόνια και στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, η ένταση της κυκλοφορίας ήταν πάντα η ίδια χωρίς πότε να σημειωθεί δυστύχημα. Μέχρι την Τρίτη», υπενθύμισε χθες ενώπιον του Κοινοβουλίου.

 

 

 

 



Join the Conversation

1 comment

  1. Nikos Kokotsakis Απάντηση

    @EReportaz πάντα σε ανθρώπινο λάθος καταλήγουν οι πραγματογνωμονες, γιατί αλλιώς δεν δίνει μία η ασφάλεια