Μάθε γιατί οι ξηροί καρποί είναι απαραίτητοι στη διατροφή σου

32 1

Όλοι μας τρώμε ξηρούς καρπούς. Σίγουρα θα σου αρέσει να τρως βλέποντας κάποια ταινία, ή ακόμα και σαν γρήγορο σνακ στη δουλειά. Έχεις τη δυνατότητα να διαβάσεις παρακάτω όλα όσα πρέπει να ξέρεις για την διατροφική αξία των ξηρών καρπών και γιατί πρέπει να τους εντάξεις περισσότερο στη διατροφή σου.

 

Αμύγδαλα

In-Cup

Είναι θαυμάσια πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης Ε. Έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος. Δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη ενώ μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης.

Θερμίδες: Μια χούφτα 30γρ. αμύγδαλα, αποδίδει 165 θερμίδες

Tip: Ένα φλιτζάνι αμύγδαλα μας δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα μικρό κομμάτι φέτα!

 

Φιστίκια

fistiki-aiginis-300x300

Είναι εξαιρετικές πηγές δύο βιταμινών του συμπλέγματος Β (της νιασίνης και του φυλλικού οξέος). Περιέχουν φυτικές στερόλες, ουσίες που σε υψηλά ποσά συμβάλλουν στη μείωση της απορρόφησης της χοληστερόλης. Βελτιώνουν τα επίπεδα ολικής και HDL χοληστερόλης σε υγιείς ενήλικες. Προσφέρουν σημαντικά αντιοξειδωτικά οφέλη.

Θερμίδες: Τα αράπικα φιστίκια αποδίδουν 160 θερμίδες σε κάθε χούφτα, ενώ τα Αιγίνης 167 θερμίδες ανά χούφτα.

 

Φουντούκια

41O5rO4btFL._SL500_AA300_

Είναι πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών και μαγγανίου, ενός ιχνοστοιχείου που συμμετέχει σε αντιοξειδωτικά συστήματα του οργανισμού μας. Επιστημονική μελέτη έδειξε πως τα φουντούκια συμβάλλουν στην αύξηση της αντιοξειδωτικής δυναμικής του πλάσματος του αίματος κατά 20%. Δεν έχουν καθόλου χοληστερόλη.

Θερμίδες: Μια χούφτα φουντούκια αποδίδουν 177 θερμίδες.

 

Καρύδια

walnuts

Αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση και έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών (όπως σελήνιο και ψευδάργυρο) . Οι πολυφαινόλες των καρυδιών δείχνουν να αναστέλλουν την οξείδωση της LDL χοληστερόλης, διαδικασία που αποτελεί πρωταρχικό στάδιο της αθηροσκλήρωσης. Ταυτόχρονα  μελέτη έδειξε πως μια χούφτα καρύδια ημερησίως, οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου των αγγείων.

Θερμίδες: Μια χούφτα (30γρ) καθαρισμένα καρύδια δίνουν 185 θερμίδες.

Tip: Μία χούφτα καρύδια μάς δίνουν τόση βιταμίνη Ε όση και μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο.

 

Σημείωση: Αντικατέστησε τον κιμά από τα σπαγγέτι σου, με θρυμματισμένους από το μπλέντερ ξηρούς καρπούς (για παράδειγμα καρύδια και αμύγδαλα) και θα αποκτήσεις ένα πλούσιο σε γεύση γεύμα, το οποίο θα σου προσφέρει και θρεπτικές αξίες!

 

 

 



Join the Conversation

1 comment

  1. Μάθε γιατί οι ξηροί καρποί είναι απαραίτητοι στη διατροφή σου | Newspolis Απάντηση

    […] Αμύγδαλα Είναι θαυμάσια πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης Ε. Έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος. Δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη ενώ μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης. Θερμίδες: Μια χούφτα 30γρ. αμύγδαλα, αποδίδει 165 θερμίδες Tip: Ένα φλιτζάνι αμύγδαλα μας δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα μικρό κομμάτι φέτα! Φιστίκια Είναι εξαιρετικές πηγές δύο βιταμινών του συμπλέγματος Β (της νιασίνης και του φυλλικού οξέος). Περιέχουν φυτικές στερόλες, ουσίες που σε υψηλά ποσά συμβάλλουν στη μείωση της απορρόφησης της χοληστερόλης. Βελτιώνουν τα επίπεδα ολικής και HDL χοληστερόλης σε υγιείς ενήλικες. Προσφέρουν σημαντικά αντιοξειδωτικά οφέλη. Θερμίδες: Τα αράπικα φιστίκια αποδίδουν 160 θερμίδες σε κάθε χούφτα, ενώ τα Αιγίνης 167 θερμίδες ανά χούφτα. Φουντούκια Είναι πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών και μαγγανίου, ενός ιχνοστοιχείου που συμμετέχει σε αντιοξειδωτικά συστήματα του οργανισμού μας. Επιστημονική μελέτη έδειξε πως τα φουντούκια συμβάλλουν στην αύξηση της αντιοξειδωτικής δυναμικής του πλάσματος του αίματος κατά 20%. Δεν έχουν καθόλου χοληστερόλη. Θερμίδες: Μια χούφτα φουντούκια αποδίδουν 177 θερμίδες. Καρύδια Αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση και έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών (όπως σελήνιο και ψευδάργυρο) . Οι πολυφαινόλες των καρυδιών δείχνουν να αναστέλλουν την οξείδωση της LDL χοληστερόλης, διαδικασία που αποτελεί πρωταρχικό στάδιο της αθηροσκλήρωσης. Ταυτόχρονα μελέτη έδειξε πως μια χούφτα καρύδια ημερησίως, οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου των αγγείων. Θερμίδες: Μια χούφτα (30γρ) καθαρισμένα καρύδια δίνουν 185 θερμίδες. Tip: Μία χούφτα καρύδια μάς δίνουν τόση βιταμίνη Ε όση και μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο. Σημείωση: Αντικατέστησε τον κιμά από τα σπαγγέτι σου, με θρυμματισμένους από το μπλέντερ ξηρούς καρπούς (για παράδειγμα καρύδια και αμύγδαλα) και θα αποκτήσεις ένα πλούσιο σε γεύση γεύμα, το οποίο θα σου προσφέρει και θρεπτικές αξίες! Πηγή […]