Ο Μπακογιάννης ξεσπά κατά Ξηρού: Θέλουν να κάνουν ήρωα έναν δολοφόνο

2 0

Έπειτα από τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να «ανεβάσει» έργο βασισμένο στο βιβλίο του καταδικασμένου για τη συμμετοχή του στην τρομοκρατική οργάνωση 17 Νοέμβρη Σάββα Ξηρού δεν άργησε να έρθει και η απάντηση του Κώστα Μπακογιάννη, ο οποίος κάνει λόγο για στρατευμένη τέχνη και «ηρωοποίηση» ενός κατά συρροή δολοφόνου.

Όπως έγραψε χαρακτηριστικά στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας: «Θα περίμενε κανείς το επίσημο Εθνικό Θέατρο να αναζητάει την έμπνευση του στους υπερασπιστές και όχι στους διώκτες της δημοκρατίας. Η τέχνη δεν έχει όρια. H στρατευμένη όμως τέχνη κρίνεται ως προς τις σκοπιμότητες της. Ιδίως όταν έχει ως στόχο τον «εξαγνισμό» και την «ηρωοποίηση» ενός κατά συρροή δολοφόνου. Ευτυχώς, το φως πάντα νικάει το σκοτάδι».

Κώστας Μπακογιάννης

Την δική του εκδοχή δίνει ωστόσο το Εθνικό Θέατρο μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:

«Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει  εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής» με αυτή τη φράση τελειώνει το κείμενο της παράστασης η «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται από 15 έως  31 Ιανουαρίου (8 παραστάσεις) στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Και αυτό είναι το μήνυμα που «παίρνουν μαζί τους» οι θεατές της παράστασης.

Η συγκεκριμένη παράσταση με την ευθύνη της σκηνοθέτιδας Πηγής Δημητρακοπούλου χρησιμοποιεί ως devised theatre αποσπάσματα από τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού για να καταδείξει την παναθρώπινη ιδέα ότι η βία δεν είναι λύση.

Η δικαιοσύνη δίκασε για πάντα τους εγκληματίες – τρομοκράτες. Το θέατρο σαν τέχνη δεν έρχεται να ξαναδικάσει αλλά να αναδείξει καίρια ανθρώπινα προβλήματα. Είναι χώρος δημόσιου διαλόγου.

Η Πειραματική Σκηνή ως τόπος έρευνας νέων καλλιτεχνών οφείλει να καταπιάνεται και με επικίνδυνα θέματα ακόμη και αν πατάει στην κόψη του ξυραφιού».

 


Join the Conversation