Οι «πειρατές» του Περσικού που έμπλεξαν με τις ΗΠΑ

Οι «πειρατές» του Περσικού που έμπλεξαν με τις ΗΠΑ

Nέα δεδομένα έχει προκαλέσει το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της «ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ» βάσει του οποίου οι ΗΠΑ έχουν βάλει στο στόχαστρο έξι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες οι οποίες, σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία, «σπάνε» το εμπάργκο στο Ιράν και εμπορεύονται πετρέλαιο.

Οι αποκαλύψεις της «Μ» ότι η αμερικανική κυβέρνηση έχει κάνει παραστάσεις και στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στην τωρινή ζητώντας να… νουθετήσουν τους Έλληνες εφοπλιστές πριν αυτοί έρθουν αντιμέτωποι με τη μήνη των ΗΠΑ δείχνουν να τρομάζουν το πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας.  Η περίπτωση του ιρανικού τάνκερ «Adrian Darya 1» όπου οι ΗΠΑ έκαναν ωμή παρέμβαση στην ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να μην του προσφερθεί καμία βοήθεια στο ενδεχόμενο που προσάραζε ανοικτά της Καλαμάτας είναι η κορυφή του παγόβουνου στην όλη προσπάθεια των Αμερικανών να προκαλέσουν οικονομική ασφυξία στην Τεχεράνη.

Η ελληνική κυβέρνηση ως χώρα μέλος του ΝΑΤΟ και σύμμαχος της Αμερικής έσπευσε να δηλώσει ότι το τάνκερ δεν έρχεται στην Ελλάδα, ενώ ελληνικές εταιρείες που ειδικεύονται στην τροφοδοσία πλοίων …αποφάσισαν να μην πουλήσουν τις υπηρεσίες τους και τα αγαθά τους στον ιρανικό τάνκερ που ζητούσε προμήθειες και καύσιμα για να συνεχίσει το ταξίδι του, χάνοντας αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες οι ΗΠΑ, έχουν προσεγγίσει και εφοπλιστικές ενώσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό ζητώντας να σταματήσει το όποιο εμπόριο πετρελαιοειδών από το Ιράν απειλώντας με κυρώσεις τους εφοπλιστές. Και όλα αυτά όταν η Κίνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, είναι η πρώτη χώρα που αγοράζει το ιρανικό πετρέλαιο για να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες που έχει η βιομηχανία της. Μάλιστα, η Κίνα λόγω του οικονομικού πολέμου που έχει με τις ΗΠΑ δεν διστάζει να πληρώνει και ακριβότερα το πετρέλαιο από το Ιράν, φτάνει να μπορεί να στηρίζει με αυτόν τον τρόπο την αραβική χώρα και ταυτόχρονα να κοντράρει τις ΗΠΑ.

Οι εφοπλιστικές εταιρείες Σύμφωνα με τη λίστα που έχουν στείλει οι Αμερικάνοι στην ελληνική κυβέρνηση με την ένδειξη στο έγγραφο «secret/rel to USA. GRC», οι εφοπλιστικές εταιρείες που διατηρούν γραφεία τους στην Ελλάδα είναι: 1) η «Coral Shipping Corp» που είναι πολυμετοχική με το πλοίο ARIS 2) η «Oryx Shipping Ltd» που φέρεται να είναι του κ. Ιωάννη Κοιλάκου με τα πλοία BEST SUCCESS και BEST TRAVELLER, 3) η «Palermo SA» με το πλοίο CAESAR RISA, 4) η «European Prodouct Carries» που φέρεται ότι ανήκει στον Σπύρο Καρνέση με το πλοίο ELKA DELRHI, 5)η «Eurotank Maritime Management» που φέρεται ότι ανήκει στον Ηλία Γκότση με το πλοίο SELENE, 6) η «Sea Pioneer Shipping» που φέρεται ότι ανήκει στον Βασίλη Μπακολίτσα με το πλοίο TENACITY και 7) η «Third January Maritime» με το πλοίο TRUE FRIEND που φέρεται πολυμετοχική. Στην όλη υπόθεση, από τις επιθέσεις που έχει δεχθεί, φαίνεται ότι στο στόχαστρο των ΗΠΑ  έχει μπει ένας ακόμη Ελληνας εφοπλιστής για παραβίαση του εμπάργκο κατά της Συρίας και του Ιράν. Πιο συγκεκριμένα οι πληροφορίες αναφέρονται στην εταιρεία Benelux, με γραφεία στη Γλυφάδα και στο Ντουμπάι, η οποία εμφανίζεται να διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 13 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG). Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές οι οποίες βρίσκονται κοντά στην ειδική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ (OFAC), πλοία υπό διαχείριση της Benelux και συγκεκριμένα τα LPG τάνκερς «Aramis», «Energy Gas», «Gitta Gas» και «Iris Gas» ενδέχεται να έχουν σπάσει όχι μία φορά αλλά επανειλημμένα το εμπάργκο που έχει επιβληθεί κατά της Συρίας και του Ιράν. Αξιόπιστες πηγές υποστηρίζουν επίσης ότι υφίστανται καταγγελίες από στελέχη της εταιρείας ακόμα και ενδεχόμενη διακίνηση «μαύρου χρήματος» από το Ντουμπάι προς την Αθήνα το οποίο ίσως και να συνδέεται και με την παραβίαση των κυρώσεων ΗΠΑ και ΕΕ κατά της Συρίας και του Ιράν. Το εν λόγω ζήτημα απασχόλησε και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενώ ερώτημα τέθηκε και προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το αν γνωρίζει ότι εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ έχει ανάμιξη σε παράνομο εμπόριο με την Συρία. Σε γραπτή απάντηση της η Κομισιόν σημειώνει ως υπεύθυνες να ερευνήσουν την υπόθεση είναι οι ελληνικές αρχές.

Οι απειλές των ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ μην μπορώντας προφανώς να βυθίσουν τα τάνκερ που σπάνε το εμπάργκο στο Ιράν, που έχουν κηρύξει από το 2018, έχουν ξεκινήσει μέσα από τις διμερείς σχέσεις που έχουν με διάφορα κράτη του κόσμου να πιέζουν και να φτάνουν ακόμη και στο σημείο της απειλής των πλοιοκτητών μέσα από τη δική τους Δικαιοσύνη. Και αυτό συμβαίνει μέσα από τις διμερείς σχέσεις όπου τα κράτη που τις έχουν συνάψει με τις ΗΠΑ αποδέχονται και διερευνούν τις καταγγελίες που τους κάνει η υπερδύναμη για διάφορα νομικά ή φυσικά πρόσωπα. Κάτι ανάλογο γίνεται και στην Ελλάδα με την υπόθεση NOVARTIS. Η έρευνα και οι καταγγελίες ήρθαν από την Αμερική και η Ελλάδα σήμερα έχει ξεκινήσει την έρευνα της υπόθεσης βασιζόμενη σε στοιχεία και μαρτυρίες που ήρθαν από το FBI.  Στην προκειμένη περίπτωση οι Έλληνες εφοπλιστές από τη στιγμή που οι ΗΠΑ το αποφασίσουν, εκτός από τις καταγγελίες περί ξεπλύματος μαύρου χρήματος που θα τους απαγγείλουν, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να τους καταγγείλουν ακόμη και για τρομοκρατία με το σκεπτικό ότι, με βάση τα δικά τους δεδομένα, βοηθούν χώρες που υποθάλπουν ή ακόμη και ασκούν τρομοκρατία στον πλανήτη. Και βέβαια υπάρχει και το πιο ακραίο ενδεχόμενο οι ΗΠΑ να συλλάβουν οι ίδιες τους εφοπλιστές και να τους δικάσουν στη χώρα τους με βάσει τους δικούς τους νόμους, όπως έχουν κάνει ουκ ολίγες φορές με τρομοκράτες και εμπόρους ναρκωτικών και γενικά με ανθρώπους απ όλον τον κόσμο. Άλλωστε, οι φυλακές στο Γκουαντάναμο της Κούβας είναι τρανό παράδειγμα καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αμερικανικής αυθαιρεσίας.

 

Αυτούς έχει βάλει στο μάτι η κυβέρνηση των ΗΠΑ

ΣΤΑΜΑΤΗΣ και ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΙΛΑΚΟΣ

Η εταιρεία Coral Shipping Corp. (Coral) δημιουργήθηκε στη Λιβερία και συστάθηκε στην Ελλάδα το 1998, έχοντας ως κύρια ενασχόληση την εμπορική, τεχνική διαχείριση, καθώς και τη διαχείριση πληρώματος κυρίως σε δεξαμενόπλοια. Ο Ιωάννης Κοιλάκος είναι πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και είναι επιχειρηματίας, γεννημένος στην Αθήνα, το έτος 1966, κάτοικος Βούλας Αττικής, και εμφανίζεται και ως Πρόεδρος της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «STRATEGIC ENERGY TRADING ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και στη «SENTRADE Α.Ε.». To 2015, o Γιάννης Κούβαρης, μέλος της επιτροπής Μεταφορών και υπεύθυνος του Θεματικού Τομέα Συνδυασμένων Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ορίστηκε ως ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ. Επίσης νέα μέλη του ΔΣ είναι οι Σταμάτης Κοιλάκος (γιος του Ιωάννη Κοιλάκου), Γιώργος Ροίδης, Βασίλης Κορκίδης, Σταύρος Δρακονταϊδής, Αποστολία Φράγκου, Γιώργος Καστελάνος και Ολυμπία Τσαλικίδου. Ο Σταμάτης Κοιλάκος εμφανίζεται επίσης τον Απρίλιο του 2018 ως Πρόεδρος του ΟΛΕ Α.Ε. (Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας).

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΚΟΛΙΤΣΑΣ

Για ένα πράγμα σίγουρα μπορεί να υπερηφανεύεται ο Έλληνας εφοπλιστής Βασίλης Μπακολίτσας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, θέλουν τη συμφερόντων του ναυτιλιακή εταιρεία Sea Pioneer να έχει πουλήσει ένα υπό κατασκευή πλοίο της σε τιμή που ξεπερνά αυτήν που πλήρωσε η ίδια πριν από δύο χρόνια για την κατασκευή του. Ο ακριβής τίτλος της εταιρείας είναι SEA PIONEER SHIPPING CORPORATION LIBERIA και έχει έδρα στο Χαλάνδρι. Επίσης, ο κ. Μπακολίτσας είναι Πρόεδρος του Hellenic Mediterranean Panel της INTERTANKO.

ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΝΕΣΗΣ

Ο ιδιοκτήτης της EUROPEAN PRODUCT CARRIERS LTD, Σπύρος Καρνέσης, είχε σχολιαστεί διαδικτυακά όταν ελληνικό τάνκερ με την επωνυμία «ELKA Athina» της European Product Carriers που έπλεε στα στενά της Μάλακας έλαβε σήμα, μαζί με άλλα παρακείμενα πλοία, από παράκτιο σταθμό της Ινδονησίας να σπεύσει σε συγκεκριμένο στίγμα προκειμένου να ελέγξει ύποπτα αντικείμενα που ενδεχομένως μοιάζουν με βαλίτσες και ενδέχεται να είναι από το μοιραίο Boeing της Malaysia Airlines. Η έδρα της εταιρείας είναι στη Γλυφάδα, επί της Αρτεμισίου 6. Σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι εκτός από εφοπλιστής, ο Σπύρος Καρνέσης έχει υπάρξει και μεγαλομέτοχος της εταιρείας καυσίμων Ελινόιλ (με ποσοστό 63,8%), τον έλεγχο της οποίας απέκτησε το 1988, σε πολλά άρθρα δε, χαρακτηρίζεται ως «Ελευσινιώτης εφοπλιστής.


Σχόλια