Πρώτη παρουσίαση του νέου RAV4 με υβριδική τεχνολογία

8 0

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου  Rav 4 έγινε στην πόλη Alicante της Ισπανίας.  Σ αυτήν την ισπανική πόλη που βρίσκεται 180 χιλιόμετρα από την Valencia,  η Toyota διάλεξε  να κάνει την παρουσίαση του πρώτου Rav4,  με υβριδικό κινητήρα.

Για τους γιαπωνέζους η παρουσίαση αυτή έχει μεγάλη σημασία γιατί είναι το πρώτο της SUV που εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα κίνησης.

Την ώρα που σε όλη την Ευρώπη οι θερμοκρασίες έπαιζαν από – 3 έως +5 ( ακόμη και στην Ελλάδα συνεχίζεται η κακοκαιρία) η  παρουσίαση  του υβριδικού Rav4  , στην Ισπανία (18 Ιανουαρίου) έγινε με ιδανικές συνθήκες. Είδαμε το θερμόμετρο να ξεπερνάει το μεσημέρι τους 22 βαθμούς. Και φυσικά οι περισσότεροι ήταν με κοντομάνικα.

Ιδανικές συνθήκες για παρουσίαση αυτοκινήτου. Στη διάθεσή μας είχαμε δύο είδη RAV 4 . Το  RAV4 Hybrid AWD ( με κίνηση στους τέσσερις τροχούς) και  το RAV4 Hybrid 2WD.

Θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι πρόκειται για ένα νέο και όχι ανανεωμένο RAV 4 . Μπορεί να είναι στημένο πάνω στην ίδια βάση αλλά πρόκειται για ένα καινούργιο τεχνολογικά αυτοκίνητο. Για πρώτη φορά στην ιστορία η Toyota εγκαινιάζει την υβριδική τεχνολογία στο αυτοκίνητο αυτό. Νέος κινητήρας, νέα  μάσκα, νέα  φώτα Led αλλά και μερικές  ακόμη  τεχνολογικές αλλαγές που για τους τεχνικούς είναι σημαντικές .

Οδηγήσαμε για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα τις δύο εκδόσεις του υβριδικού RAV 4 με στόχο να διαπιστώσουμε , όχι τόσο αν το δημοφιλές ιαπωνικό SUV, πηγαίνει καλά στο δρόμο, όσο αν πετυχαίνει να εξασφαλίσει τη χαμηλότερη κατανάλωση, άρα λιγότερα έξοδα για τον κάτοχο αλλά και μικρότερη ρύπανση στο περιβάλλον.

Η Toyota, έχει πουλήσει πάνω από 8 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα σε όλο τον κόσμο. Αν πάρουμε χαρτί και μολύβι και κάνουμε μαθηματικούς υπολογισμούς θα δούμε ότι έχει πετύχει μια μείωση  περίπου 58 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO2 .

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχαν και δύο Ιάπωνες που είχαν και την ευθύνη κατασκευής του υβριδικού κινητήρα.

Έμπειροι σ αυτήν την τεχνολογία οι μηχανικοί της Toyota.

Ας μην ξεχνάμε ότι  έχουν τη δική τους ιστορία στους κινητήρες Hybrid. Το Rav4  είναι το τέταρτο  μοντέλο της Toyota με υβριδικό κινητήρα.

Το πρώτο ήταν το  Prius.

Ακολούθησε το Auris .

Μετά είχε σειρά το Yaris και σήμερα την τιμητική του  είχε το Rav4.

Η  Toyota με το Rav4 Hybrid,  συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.500 κ.εκ. ,κύκλου Atkinson, με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός των δύο, αποδίδει  ισχύ 197 ίππων.

Όταν το οδηγείς «γλυκά» στην εθνική οδό με ταχύτητα 120 χιλιόμετρα, το Rav 4 Hybrid λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα. Όταν όμως το σανιδώσεις για να φτάσεις τα 180  χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, τότε από την πίεση που εξασκείται ο θόρυβος γίνεται αισθητός.

Όμως το Rav4 Hybrid  δεν προορίζεται  σε  αυτούς  που θέλουν να επιδείξουν τις αγωνιστικές τους αρετές.

Προορίζεται στους οικογενειάρχες που θέλουν χώρους . Θέλουν ανέσεις, οικονομία, ασφάλεια.

Εύκολο στην οδήγηση το υβριδικό Rav4 με το  αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT να θεωρείται από  τα καλύτερα στην αγορά. Όποιος θέλει όμως μπορεί να μετακινήσει το μοχλό και να το λειτουργήσει  χειροκίνητα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο.

Η αλήθεια είναι ότι μετά το «παιχνίδι» που κρατάει λίγα λεπτά ο οδηγός «ξανασπρώχνει»  το λεβιέ στην αυτόματη λειτουργία. Το CVT διατίθεται στις εκδόσεις, στο  2WD και στο all-wheel drive.

Το σύστημα που υπάρχει στο αυτοκίνητο που είδαμε στο Alicante έχει την ίδια λογική με τα άλλα υβριδικά. Δηλαδή  έχει ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω . Έχει πολύ καλή πρόσφυση και μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης. Το αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις  τροχούς μπορεί να ρυμουλκήσει  μέχρι και 1.650 κιλά ενώ το 2WD 800 κιλά.

Στην Ελλάδα θα έρθει σύντομα οπότε θα το δούμε και στους δικούς μας δρόμους. Οι τιμές που μπορούμε να έχουμε σήμερα είναι για το  RAV4 Hybrid ,2WD  από 33.770 ευρώ,  ενώ για το AWD  από 35.770 ευρώ.

Θα το οδηγήσουμε ξανά στην Ελλάδα. Στους δικούς μας δρόμους. Γιατί στην Ισπανία δεν εντοπίσαμε ούτε μια λακκούβα.  Εκεί οι εργολάβοι κάνουν δουλειά και σέβονται τους πολίτες.

Αν ξέρεις να οδηγήσεις σωστά το υβριδικό αυτοκίνητο, σίγουρα θα πετύχεις σημαντική οικονομία στην τσέπη σου.

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τους Γιαπωνέζους καταναλώνει  4.9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με εκπομπές CO2  μόλις 115 γραμ./χλμ.

Εμείς δεν καταφέραμε να πετύχουμε τέτοια  κατανάλωση. Αυτά τα «δυνατά» πατήματα στο γκάζι ,μας αύξησε τις μετρήσεις κάπου στα 5.5 – 6  λίτρα  βενζίνης /100χλμ.

Η επιτάχυνση είναι σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση  από 0-100 μόνο 8.3 δευτερόλεπτα. Πάντως τα 180 χιλιόμετρα που λέει το εργοστάσιο  τα «ακουμπήσαμε» αρκετές φορές στην ανοικτή εθνική οδό και ευτυχώς φύγαμε από την Ισπανία χωρίς πρόστιμο.

Δεν υπάρχει περίπτωση ακόμη και ο πιο απαιτητικός αγοραστής να παραπονεθεί για την οδική συμπεριφορά του Rav4. Είναι στο ανώτατο επίπεδο για την κατηγορία του.

Αν οδηγείς στην πόλη πρέπει να είσαι ιδιαίτερα  προσεκτικός με τους πεζούς γιατί κινείται αθόρυβα και δεν ακούγεται. Έτσι πολύ εύκολα ,ένας πεζός που δεν ακούει κάποιο θόρυβο μηχανής, μπορεί να κατέβει στο δρόμο χωρίς να δώσει την απαραίτητη προσοχή . Και να γίνει το κακό.

Το RAV4 έχει μια εξελιγμένη οθόνη αφής ,  κάμερα οπισθοπορείας  για να είναι πιο ασφαλές το παρκάρισμα αλλά και  πανοραμική κάμερα μπροστά η οποία ενεργοποιείται μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί σε κάποιο φανάρι.

Άρα στα υπέρ του νέου Hybrid Rav4 θα πρέπει να προσθέσουμε νέο Panoramic View Monitor με  απεικόνιση 360 μοιρών στην περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο αλλά και  το σύστημα Toyota Safety Sense . Το τελευταίο είναι  ένα προηγμένο σετ τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.

Σε όλες τις παρουσιάσεις των αυτοκινήτων στο εξωτερικό και όχι μόνο υπάρχει σύστημα  GPS για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού ψάχνοντας σημειώσεις στα road book για να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή. Στην παρουσίαση στην Ισπανία, οι επικεφαλής της Toyota είχαν και κάτι ακόμη ,που καλό θα είναι να το υιοθετήσουν και οι άλλες εταιρίες. Είχαν σε όλα τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα ιντερνέτ με δωρεάν wifi. Πολύ σημαντικό για τους δημοσιογράφους που χρειάζονται να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες τους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας  Βενζίνης –4  κύλινδροι- Hybrid system   2.494 cc

Σύστημα: Electronic fuel injection

Hybrid system: Μπαταρία nickel – metal Hybride

Voltage  : 244.8

KWh: 1.59

Max Voltage    650

Ισχύς : μικτή απόδοση 197 din  στις 5.700

[email protected] :    206 στις 4.400 – 4.800

Τελική ταχύτητα 180 χιλιόμετρα και για τις δύο εκδόσεις

Επιτάχυνση και στις δύο εκδόσεις από 0-100 χρειάζονται 8.3 δευτερόλεπτα

Κατανάλωση 4.9 για το 2WD και 5.1 για το AWD

CO2 : Για το 2WD 115/116 και για το AWD 117/118

Πηγή now24.gr


Join the Conversation