Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας: Ο νέος τρόπος υπολογισμού

41 0

Έγινε κι′ αυτό. Οι οδηγοί όλων των οχημάτων θα πρέπει να ξεχάσουν ότι ήξεραν μέχρι σήμερα, αφού έρχονται αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αλλά και γενικά των φόρων που αφορούν στα αυτοκίνητα. Πλέον και σε ό,τι αφορά στα τέλη ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τον κυβισμό ή του ρύπους του αυτοκινήτου.

Πώς υπολογίζεται η αλλαγή επί τη ουσίας

Στην πράξη, ένα αυτοκίνητο 1600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει λιγότερα τέλη τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.

Από πότε τίθεται σε ισχύ

Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα). Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη.

Ένα σύστημα το οποίο… ρίχνει όλες τις κατηγορίες – Από το 1 δις στο 1,6 οι φόροι

Αυτό που είναι σίγουρο μέχρι στιγμής είναι πως θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο καθώς οι φόροι αυξάνονται και τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.

Επιπλέον επιβάρυνση για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα:

Εκτός απ’ την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία έρχονται δυο επιπλέον κριτήρια. Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ, ενώ στα σχέδια είναι και ο υπολογισμός του φόρου με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό.



Join the Conversation