Σύγκρουση κορυφής Τσίπρα – Μητσοτάκη στη Βουλή για Παιδεία και τηλεοπτικές άδειες

56 0

Σφοδρή ήταν η αντιπαράθεση του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην προ ημερησίας συζήτηση για την Παιδεία στη Βουλή.

Οι δύο πολιτικοί αρχηγοί αναφέρθηκαν και στο θέμα των ημερών, που δεν είναι άλλο από τις τηλεοπτικές άδειες και την υπόθεση Καλογρίτσα.

Η ομιλία του πρωθυπουργού

«Δυστυχώς πλέον, το σκοτάδι της προπαγάνδας και της συκοφαντίας του παλιού πολιτικού συστήματος και των συστημικών Μέσων που στηρίζει απειλεί να καλύψει τα πάντα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κάποιους να απειλούν να καλύψουν την χώρα στο σκοτάδι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι» είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

Έχετε προστρέξει να στηρίξετε τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών, είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στη ΝΔ, για να υπογραμμίσει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι διατεθειμένος να διεκδικήσει χαμηλότερα πλεονάσματα με αντάλλαγμα «μεταρρυθμίσεις» που θα φέρουν απολύσεις, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους.

Εκεί είναι η διαφορά μας, τόνισε ο κ. Τσίπρας, ότι δηλαδή εμείς διεκδικούμε χαμηλότερα πλεονάσματα με την κοινωνία όρθια. Είστε για μια ακόμη φορά απέναντι στην προσπάθεια μας να ανακτήσουμε ευρωπαϊκά κεκτημένα, να επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις. Είστε απέναντί μας και στην προσπάθεια μας να σπάσουμε το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής, υπογράμμισε και πρόσθεσε: Παίξατε τα ρέστα σας την περίοδο της πιστωτικής ασφυξίας, στο σενάριο της αριστερής παρένθεσης, για να σημειώσει ότι η ΝΔ έπαιξε το ίδιο σενάριο και πέρυσι στην πρώτη αξιολόγηση αλλά και πάλι ηττήθηκε και τώρα επιχειρεί πάλι το ίδιο.

«Έχετε βγει στα κεραμίδια για να υπερασπιστείτε το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσία» είπε ο κ. Τσίπρας και τόνισε ότι παρόλα αυτά η ΝΔ τολμάει να κουνάει το δάχτυλο στην Αριστερά για το ηθικό πλεονέκτημα. Τολμούν να κουνούν το δάχτυλο τα κόμματα της Siemens, του Χριστοφοράκου, του Τσοχατζόπουλου, των υποκλοπών, του ΚΕΕΛΠΝΟ, της παράγκας του ποδοσφαίρου, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί 

«Έχετε το θράσος εσείς να μιλάτε για σκάνδαλο του ΣΥΡΙΖΑ στις τράπεζες. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Αν θέλετε να βρείτε δάνεια χωρίς εγγυήσεις, ψάξτε πρώτα στα δικά σας βιβλία. Δεν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ δάνεια χωρίς εγγυήσεις. Η ΝΔ χρωστά 200 εκατομμύρια ευρώ και άλλα τόσα το ΠΑΣΟΚ. Ότι και να κάνετε οι φίλοι και οι προστατευόμενοί σας θα περάσουν απο το ταμείο και θα πληρώσουν», είπε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «τα 255 εκατ. ευρώ (απο τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες) ήδη διοχετεύονται για τη στήριξη των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη. Ήδη 15.000 περισσότερα παιδιά θα πάνε φέτος στους Παιδικούς Σταθμούς. Ήδη ξεκινά η στήριξη των νοσοκομείων με 4000 νοσηλευτές, ήδη ξεκινά πρόγραμμα στήριξης νέων διδακτόρων».

Τώρα που βλέπετε ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ό,τι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε

«Τώρα που βλέπετε ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ό,τι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε», είπε, απευθυνόμενος στην ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. «Σε αυτόν τον τόπο θα μάθουν όλοι και πρώτα απ’ όλα εσείς, ότι ο νόμος ισχύει για όλους» τόνισε.

Έξοδος από την κρίση

Για πρώτη φορά υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να βγάλουμε την χώρα από την κρίσημε την κοινωνία όρθια σημείωσε ο κ. Τσίπρας. Έχουμε μπει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης έχουμε σταθερή μείωση της ανεργίας, τόνισε ο πρωθυπουργός.

Η δεύτερη αξιολόγηση θα κλείσει στην ώρα της και το ζήτημα του χρέους, είναι για πρώτη φορά αντικείμενο συζήτησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είπε ο πρωθυπουργός.

Δεν είστε με την ποιότητα, αλλά με συγκεκριμένα συμφέροντα και στο χώρο της εκπαίδευσης

Δεν είστε με την ποιότητα, αλλά με συγκεκριμένα συμφέροντα και στο χώρο της εκπαίδευσης, είπε απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης που άσκησαν προηγουμένως κυβερνητική εξουσία, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Έκανε επίσης λόγο για ιδιαίτερες σχέσεις τους με ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και τους επέκρινε ότι «είστε με τα ακριβά σχολεία των λίγων».

Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας, μετά από 7 χρόνια

«Όλα όσα εξαγγείλατε στη ΔΕΘ, και δεν το αποκρύπτετε, μάλλον προϋποθέτουν νέες περικοπές στην Παιδεία. Πείτε μας, ποια ευρωπαϊκή χώρα θα έδινε 1,8% του ΑΕΠ της για την Παιδεία και θα ήθελε να ονομάζεται ευρωπαϊκή;» διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας, μετά από 7 χρόνια. Πρώτη φορά άνοιξαν χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και καθηγήτες» τόνισε ο κ.Τσίπρας, για να προσθέσει πως πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο νόμος για προσλήψεις 9100 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.

Ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας, στον διάλογο που συνεχίζεται

«Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί πια να έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται, ούτε μάθημα επιλογής γίνεται, ούτε χάνεται η αναφορά στο ορθόδοξο θρησκευτικό δόγμα» επισήμανε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι στις μέρες μας, που στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά που δεν ανήκουν σε ένα μόνο δόγμα, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.

Στον διάλογο που συνεχίζεται, υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, είναι ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας, εξέφρασε δε τον σεβασμό προς την Εκκλησία, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι οι ρόλοι στον διάλογο πρέπει να είναι διακριτοί.

Το ζήτημα δεν είναι να κόψεις τους αιώνιους φοιτητές, αλλά να καταφέρουμε να μη γεννά το πανεπιστήμιο αιώνιους φοιτητές

«Το ζήτημα δεν είναι να κόψεις τους αιώνιους φοιτητές, το ζήτημα είναι να καταφέρουμε να μη γεννά το πανεπιστήμιο αιώνιους φοιτητές», είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εντοπίζοντας μία από τις αιτίες στο εξεταστικό σύστημα που σπρώχνει φοιτητές να σπουδάζουν σε πανεπιστήμια που δεν αγαπούν.

Η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη

Με ένα σύντομο σχόλιο για τις τηλεοπτικές άδειες ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σημείωσε ότι η σημερινή συζήτηση αφορά στην Παιδεία και σχολίασε όσα είπε ο πρωθυπουργός για τη διαπλοκή. Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε στον Αλέξη Τσίπρα «Δεν έρχεστε ως κατήγορος αλλά ως κατηγορούμενος για τα θέματα διαπλοκής».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.

Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας. «Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.

Η δική σας κακή παρένθεση θα αποτελεί ένα μικρό πισωγύρισμα στην πορεία για την σύγχρονη Παιδεία που θέλουμε. Πρέπει να μετατραπεί η χώρα σε ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Το έκαναν η Κύπρος και η Τουρκία και εμείς μένουμε δέσμιοι αυτών των αγκυλώσεων. Η Ελλάδα δεν ήταν πάντα το μαύρο πρόβατο της παγκόσμιας κοινότητας. Το Σύνταγμα του 1864 έλεγε ότι επιτρέπεται «εις ιδιώτας και νομικά πρόσωπα η ίδρυση ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων».

Χρειαζόμαστε σχολεία διαφορετικά από αυτά που έχουμε σήμερα. Με αφοσιωμένους δασκάλους και καθηγητές. Την διαφορά της ποιότητας της εκπαίδευσης γίνεται από την ποιότητα των δασκάλων και καθηγητών. Πρέπει να αναδείξουμε τον ρόλο του δασκάλου και του καθηγητή. Να επιμορφώνουμε τους λιγότερο καλούς. Στον πυρήνα της δικής μας πρότασης είναι η έννοια του νέου σχολείου. Για τα δημοτικά θα επιμείνουμε. Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία. Κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών. Δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει. Έχουμε όλη την τεχνογνωσία να το κάνουμε. Πιστεύουμε ότι πρέπει και η επιχειρηματικότητα να διδάσκεται στα σχολεία.

Ο Φίλης προσβάλει την Εκκλησία – Επανέφερε τους αιώνιους φοιτητές για να πάρει το πτυχίο του

Εξακολουθείτε να στηρίζετε έναν υπουργό, ο οποίος προσβάλει βάναυσα την Εκκλησία της Ελλάδος με την ανιστόρητη επιθετικότητά του. Έλαβα μια επιστολή 15 σελίδων από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Σε αυτή λέει ότι δεν έγινε κανένας ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών. Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών και προσαρμογής του στα σύγχρονα δεδομένα και όχι συγκρουσιακά. Επαναφέρετε τους αιώνιους φοιτητές. Γιατί το κάνετε αυτό; Νομίζω ότι έχω μια εξήγηση: Ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής, αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του! Δεν έχω άλλη εξήγηση. Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό στην επιλογή των ανώτατων στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ισοπεδώσατε όμως και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίσετε το ιδιωτικό σχολείο, το κονταίνετε. Πολλές οικογένειες στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο από το υστέρημά τους. Ψαλιδίζετε όλα τα πλεονεκτήματα.

Η αριστεία είναι ρετσινιά για εσάς

Η κυβέρνηση υπονομεύει το δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά και το δημόσιο σχολείο. Ο Νίκος Φίλης, είναι ο ιδανικός υπουργός για να ισοπεδώσει την αριστεία. Η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι μοχλός ανάπτυξης. Ευκαιρίες, προσπάθεια, αριστεία: Τρεις έννοιες που δεν υπάρχουν στο δικό σας λεξιλόγιο κ. Τσίπρα. Στην δική σας ιδεολογία έχουν ταξικό πρόσημο. Μας είχε προϊδεάσει ο ιεδολογικός σας καθοδηγητής, ο κ. Μπαλτάς. Η αριστεία είναι ρετσινιά.

Για τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως αυτές πρέπει να είναι:  

  • Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των ΑΕΙ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.
  • Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.
  • Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.
  • Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
  • Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
  • Κίνητρα συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.
  • Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.
  • Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.
  • Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.

Επίσης, αναδεικνύοντας τη ζημιά που καθημερινά συντελείται από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σημείωσε: «Πρώτον, καταργήθηκαν όλες οι νησίδες Αριστείας στο δημόσιο σχολείο: Τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία ουσιαστικά ακυρώθηκαν από τη στιγμή που το υπουργείο κατήργησε τις εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά… Ταυτόχρονα υπονομεύθηκε στην ουσία το ολοήμερο δημοτικό σχολείο μέσω της κατάργησης του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, που αφορούσε το 65% του μαθητικού πληθυσμού… Δεύτερον υποβαθμίστηκε το Γυμνάσιο και το Λύκειο: Η εγκύκλιος του υπουργού για τα Γυμνάσια που εκδόθηκε 3 ημέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους, επιβεβαιώνει την στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης για το σχολείο της ήσσονος προσπάθειας. Αλλάζει παντελώς το μαθησιακό τοπίο ορίζοντας ότι μόνο τέσσερα μαθήματα θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος της χρονιάς ακυρώνοντας έτσι ουσιαστικά όλα τα υπόλοιπα. Μετατρέπει έτσι το Γυμνάσιο σε σχολείο της αυτόματης προαγωγής… Καταργήθηκε ο υπολογισμός του μέσου όρου προαγωγής και απόλυσης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. Ταυτόχρονα, επανήλθε η βάση του 9,5 για την προαγωγή – απόλυση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου. Τρίτον επανήλθε ο κομματισμός και ο συνδικαλισμός στην επιλογή των διευθυντών: Με πελατειακά κομματικά κριτήρια διορίστηκαν ακατάλληλοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης χωρίς να διαθέτουν ουσιαστικά προσόντα. Τέταρτον, ισοπεδώθηκε και η ιδιωτική Εκπαίδευση: Η Κυβέρνηση αντί να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο επιχειρεί να κοντύνει το ιδιωτικό σχολείο, ψαλιδίζοντας τα πλεονεκτήματά του: Τη δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και τις δυνατότητες διαφοροποίησης στο εφαρμοζόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πέμπτον, πάγωσε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης: Καταργείται κάθε έννοια αξιοκρατίας και αξιολόγησης σε όλη την εκπαιδευτική δομή, στο όνομα μιας δήθεν ιδανικής ισότητας. Για εσάς, η ρετσινιά της Αριστείας δεν ήταν μια λεκτική υπερβολή, αλλά ο πυρήνας μιας εδραιωμένης αντίληψης».

«Εκεί που ομολογουμένως», είπε ο κ. Μητσοτάκης, «η Κυβέρνηση ξεπέρασε ακόμη και τον ίδιο της τον εαυτό, είναι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Και υπογράμμισε: «Πρώτον, επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Η Κυβέρνηση έδωσε το δικαίωμα, ακόμα και σε όσους είχαν διαγραφεί με τις προβλέψεις του ν.4009/2011, να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής… Δεύτερον, καταργήσατε ουσιαστικά τα Συμβούλια Ιδρύματος που  είχαν συγκροτηθεί από σημαντικές προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.  Από καταξιωμένους καθηγητές, διεθνούς φήμης, αρκετοί από τους οποίους ήλθαν από το εξωτερικό για να προσφέρουν αφιλοκερδώς τις εμπειρίες τους στο ελληνικό Πανεπιστήμιο.  Και εσείς τα απαξιώνετε. Γιατί σας ενοχλούν οι ανεξάρτητες φωνές… Τρίτον, δρομολογείτε την ουσιαστική κατάργηση των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων: Το σχέδιο νόμου που έθεσε πρόσφατα σε διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας για τα Μεταπτυχιακά είναι ένα έκτρωμα εμπάθειας και ιδεοληψίας…».

Πηγές της ΝΔ ανέφεραν ότι «Ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε υπεύθυνος, με προτάσεις και όραμα για την Παιδεία και την Ελλάδα, ενώ ο κ. Τσίπρας εμφανίστηκε διχαστικός για τη χώρα και απολογητικός για τις σχέσεις του με τη διαπλοκή».



Join the Conversation