8:28 Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
eReportaz

Live:

Σοκ για τους Αθηναίους, διόδια στην Αττική!

Σοκ για τους Αθηναίους, διόδια στην Αττική!
  • Κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου προβλέπει υπουργική απόφαση
  • Πρόκειται για ενεργοποίηση της προ τριετίας ΜΠΕ που προβλέπει έργα βελτίωσης στο δρόμο Μεταμόρφωσης-Υλίκης
  • Λόγω αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας δεν είχε προχωρήσει, ωστόσο τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κτη φέρνει τη μελέτη και πάλι στο προσκήνιο

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος υπέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα υπουργική απόφαση με την οποία εγκρίνεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις εργασίες βελτίωσης και συντήρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ που παράλληλα προβλέπει κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου,

Προ τριετίας η τοπική αυτοδιοίκηση είχε αντιδράσει όταν η συγκεκριμένη Μελέτη είχε ανακοινωθεί και για το λόγο αυτό δεν προχώρησε.

Είχε πρωτοστατήσει το κίνημα «Δεν Πληρώνω», αλλά και τα δημοτικά συμβούλια Κηφισιάς και Διονύσου και μένει να δούμε πως θα αντιδράσουν αυτή τη φορά.

Το σχέδιο προβλέπει τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι», αλλά και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη. Στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 18 μήνες

Όσο για τον κόμβο της Κηφισιάς, θα κατασκευαστεί μια γέφυρα η οποία θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης, θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.

Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.

Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων.

Η υπόθεση τότε μπήκε στο συρτάρι αφού διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να βάλουν την υπογραφή τους. Ωστόσο το έργο δεν ακυρώθηκε και ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει έως σήμερα περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για το διάστημα έως τον Μάρτιο του 2017.

Τότε ήταν που είχε προαναγγείλει ο κ. Φάμελλος ότι θα υπογράψει τη μελέτη για να προχωρήσει το έργο και να τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας.

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

   

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας