Σολομός: Μάθε τη πολύτιμη διατροφική αξία για την υγεία

9 0

Ο σολομός για πολλούς θεωρείται η πιο σημαντική τροφή για τον οργανισμό μας. Οι περισσότεροι διατροφολόγοι τη συνιστούν για καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα και για καλή υγεία. Διάβασε παρακάτω τα πλούσια οφέλη του σολομού στην υγεία μας.

 

Η φήμη του σολομού ως μια τροφή ιδιαίτερα ωφέλιμη για την υγεία μας, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ασυνήθιστη περιεκτικότητά του σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Περίπου 110 γρ. σολομού, περιέχουν τουλάχιστον 2 γρ. ωμέγα-3 λιπαρά οξέα -περισσότερο από το μέσο όρο πρόσληψης των ενηλίκων από διάφορες τροφές κατά τη διάρκεια αρκετών ημερών. Τα ωμέγα-3 λιπαρά έχουν δύο μορφές: EPA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξανοϊκό οξύ). Ωστόσο, ο σολομός είναι επίσης πλούσιος και σε άλλα ωφέλιμα συστατικά, όπως η βιταμίνη D και το σελήνιο, τα οποία είναι σημαντικά για την υγεία μας.

Ενδιαφέρουσες έρευνες για την περιεκτικότητα αυτού του ψαριού σε πρωτεΐνες και αμινοξέα, βρήκαν επίσης πως περιέχει μικρά βιοδραστικά μόρια πρωτεΐνης (που ονομάζονται βιοενεργά πεπτίδια) που μπορεί να παρέχουν προστασία στον αρθρικό χόνδρο, να υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα της ινσουλίνης και να ελέγχουν τη φλεγμονή του πεπτικού σωλήνα.

Ένα πράγμα όμως που θα πρέπει να γνωρίζεις, είναι ότι όλα αυτά τα οφέλη, προκύπτουν από την κατανάλωση του άγριου σολομού, ενώ ο σολομός εκτροφείου είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση. Δες μερικά από τα οφέλη αυτού του ψαριού…

 

Φλεγμονή

Έρευνες για την κατανάλωση ψαριών και την προστασία των αρθρώσεων, έχουν δείξει ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο σολομό, μπορεί να μετατραπούν από τον οργανισμό σε τρεις τύπους ενώσεων που εμποδίζουν την χρόνια φλεγμονή.
Η παρουσία βιοδραστικών πεπτιδίων στο σολομό, μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του αρθρικού χόνδρου και άλλων τύπων ιστών και να βοηθήσει στη ρύθμιση και τη σταθεροποίηση της ισορροπίας του κολλαγόνου και ανόργανων συστατικών στα οστά και τον περιβάλλοντα ιστό.

Τέτοια πεπτίδια μπορούν να συνδυάζονται με τα ωμέγα-3 μόρια και να παρέχουν ισχυρά αντιφλεγμονώδη οφέλη για τις αρθρώσεις. Η απίστευτα υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης D και σεληνίου στο σολομό, έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι παράγοντας κλειδί στη πρόληψη της ανεπιθύμητης φλεγμονής.

 

Γνωστική λειτουργία

Μεγάλο μέρος της έρευνας, έχει αποδείξει ότι το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), είναι το πιο σημαντικό λίπος που βρίσκεται στον εγκέφαλο και η μεγάλη περιεκτικότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο σολομό, δικαιολογεί τα οφέλη του στη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συμβολή του στο μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης προβλημάτων στον εγκέφαλο.

Η κατανάλωση σολομού έχει συνδεθεί με μειωμένες πιθανότητες κατάθλιψης και με μειωμένη γνωστική εξασθένηση στους ηλικιωμένους. Μερικές μελέτες έχουν δείξει επίσης, τη σύνδεση μεταξύ IQ και μιας διατροφής πλούσιας σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόσφατη ανακάλυψη ενώσεων που παρασκευάζονται από DHA, οι οποίες έχει αποδειχθεί πως διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως αντιφλεγμονώδη μόρια, ιδιαίτερα όταν παράγονται από νευρικό ιστό.

Επίσης, έχει αποδειχθεί πως η βιταμίνη D είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την υποστήριξη της γνωστικής λειτουργίας και αυτό το θρεπτικό συστατικό βρίσκεται άφθονο στο σολομό.

Πρόληψη του καρκίνου

Η βιταμίνη Α έχει αποδειχθεί ότι παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης πολλών τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου αυτού του μαστού, του προστάτη και του παχέος εντέρου.

Ο σολομός περιέχει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D και σεληνίου, το οποίο συνδέεται επίσης με την πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά, συνδέονται επίσης με μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης διαφόρων μορφών καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του παχέος εντέρου, του προστάτη και του μαστού. Η τακτική πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική κατά των μορφών καρκίνων των κυττάρων του αίματος ή των λεμφοκυττάρων, όπως η λευχαιμία, το πολλαπλό μυέλωμα και το μη Hodgkins λέμφωμα.

Υγεία των ματιών

Είναι γνωστό ότι το ιχθυέλαιο είναι σημαντικό για τη βελτίωση της όρασης. Επίσης βοηθά στην αποφυγή της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας που προκαλείται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο σολομό, έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικά στην καταπολέμηση, τόσο της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, όσο και της χρόνιας ξηροφθαλμίας.

Στην περίπτωση της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, δύο μερίδες σολομού την εβδομάδα, είναι αρκετές για να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο.

Μελέτες για την ξηροφθαλμία έχουν δείξει ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά στο σολομό, μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της χρόνιας ξηροφθαλμίας, ανακουφίζοντας τη φλεγμονή.

Καρδιαγγειακή υγεία

Η κατανάλωση σολομού, έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης πολυάριθμων καρδιαγγειακών προβλημάτων, όπως η καρδιακή προσβολή, τα εγκεφαλικά επεισόδια, η καρδιακή αρρυθμία και η υψηλή πίεση του αίματος. Η πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών, που περιέχονται στο σολομό, συνδέεται επίσης με βελτιωμένους μεταβολικούς δείκτες που σχετίζονται με την καρδιαγγειακή νόσο.

Τα υψηλά επίπεδα του αντιοξειδωτικού σεληνίου στο σολομό, έχουν επίσης αποδειχθεί ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την καρδιαγγειακή προστασία.

Υγεία της επιδερμίδας και των μαλλιών

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στο σολομό, «κλειδώνουν» την υγρασία στα κύτταρα του δέρματος, ενθαρρύνοντας την παραγωγή ισχυρών ινών κολλαγόνου και ελαστίνης, οι οποίες συμβάλλουν στην πιο νεανική επιδερμίδα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βελτιώνουν επίσης τις ατέλειες του δέρματος και διατηρούν τη λάμψη στα μαλλιά..

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παρέχουν τροφή στα θυλάκια της τρίχας, βοηθώντας τα μαλλιά να μεγαλώνουν υγιή και προλαμβάνοντας την τριχόπτωση. Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητα του σολομού σε πρωτεΐνες, βοηθά σε υγιή και λαμπερά μαλλιά.

 

 



Join the Conversation