1:06 Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Σοβαρές καταγγελίες Κούγια: "Κάποιος ή κάποιοι δεν θέλουν να αποκαλυφθεί ποιοι επέβαιναν στο σκάφος"

Σοβαρές καταγγελίες Κούγια: "Κάποιος ή κάποιοι δεν θέλουν να αποκαλυφθεί ποιοι επέβαιναν στο σκάφος"

Στα δικαστήρια του Πειραιά βρεθηκαν σήμερα ο Αλέξης Κούγιας και ο συνάδελφός του Σπύρος Βλάσης προκειμένου να πάρουν αντίγραφα της δικογραφίας για τη σύγκρουση σκαφών στην Αίγινα και βγαίνοντας αποκάλυψαν πολλά που δεν έχουν γίνει. Και οι δυο έχουν αναλάβει τόσο την οικογένεια Κατιφέ που έχασε πατέρα και κόρη, όσο και άλλα θύματα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Κούγια τα ερωτήματα είναι πολλά. Οι δικηγόροι μάλιστα άφησαν αιχμές για κάλυψη και συγκάλυψη των γεγονότων.

Αίγινα: Κούγιας κατά πάντων! Δεν έγιναν τα αυτονόητα! Ούτε αποτυπώματα, ούτε καταθέσεις από όσους εμπλέκονται

“Κάποιος ή κάποιοι δεν ήθελαν να αποκαλυφθεί ποιοι επέβαιναν στο σκάφος. Όχι μόνο ποιος το οδηγούσε αλλά και ποιοι ήταν μέσα σε αυτό”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κούγιας και συνεχίζει: “Το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να εξαφανιστούν. Δευτερόλεπτα, δηλαδή, και αφού έκοψαν στη μέση τη λάντζα- όχι μόνο ο καπετάνιος αλλά και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες έσπευσαν να εξαφανιστούν και αυτό μου δημιουργεί πάρα πολλούς προβληματισμούς. Σας λέω και πάλι. Η πλέον λογική απάντηση είναι ότι κάποιος ή κάποιοι δεν ήθελαν να αποκαλυφθεί ποιοι βρίσκονταν μέσα στο σκάφος. Όμως μόλις λάβω τη δικογραφία και δω τις ερωτήσεις που έκανε η ανακρίτρια στον κατηγορούμενο, για τον οποίο ζήτησε να μείνει ελεύθερος, θα έχω πάρει πάρα πολλές απαντήσεις”.

Ο κ. Κούγιας είπε ότι ζήτησαν να ασκηθούν συμπληρωματικές διώξεις για το κακούργημα της έκθεσης σε κίνδυνο ζωής για πολλούς από τους πρωταγωνιστές της υπόθεσης και έκανε λόγο για σοβαρές παραλείψεις των αρχών.

«Επισκεφθήκαμε με τους συγγενείς των θυμάτων την κα ανακριτή. Ζητήσαμε να ασκηθούν συμπληρωματικές διώξεις για έκθεση σε κίνδυνο ζωής για εκείνους που επέβαιναν στο σκάφος και δεν βοήθησαν τα θύματα, γι αυτούς που βοήθησαν τον δράστη και εκείνους που επέβαιναν στο σκάφος για να διαφύγουν και για τον κάτοικο Αίγινας ο οποίος σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο απομάκρυνε το σκάφος», είπε ο Αλέξης Κούγιας.

Και πρόσθεσε: «Ζητήσαμε επίσης να ασκηθούν διώξεις για υπόθαλψη εγκληματία για εκείνους που φυγάδευσαν τους δράστες. Ζητήσαμε επίσης να διωχθούν για κατάχρηση εξουσίας εκείνοι που δεν έκαναν αυτονόητες πράξεις».

Όσον αφορά τις αρχές άφησε αιχμές εναντίον τους:

«Εκείνο που με έχει εντυπωσιάσει είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ζητηθεί η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου όσων επέβαιναν στο σκάφος. Επίσης δεν εκλήθησαν να καταθέσουν όλοι όσοι επέβαιναν στο σκάφος. Το λιμεναρχείο της Αίγινας δεν έκανε αυτονόητα πράγματα. Ζητήσαμε αντίγραφα της δικογραφίας και αμέσως μετά με τον συνάδελφό μου που είχε αναλάβει από την αρχή την υπόθεση θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να ασκήσουμε αυτοτελείς μηνύσεις. Περιμένουμε την γνωμοδότηση του συμβουλίου πλημελιοδικών Πειραιά. Ήδη υπάρχει στο συμβούλιο η πρόταση της εισαγγελέως να κρατηθεί προσωρινά ο φερόμενος ως δράστης».

Επιπλέον αναφέρει “με εντυπωσιάζουν πολλά πράγματα. Με εντυπωσιάζει η εσπευσμένη εμπλοκή του προϊσταμένου του Λιμενικού Σώματος, του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος μίλησε ως εκπρόσωπος Τύπου του κατηγορουμένου και σαν συνήγορος υπερασπίσεως του. Μου έκαναν, επίσης, τρομακτική εντύπωση οι πρώτες τοποθετήσεις του υπουργού, ο οποίος αποκάλυψε προανακριτικό υλικό κάτι το οποίο απαγορεύεται. Αποκάλυψε, δηλαδή, ποιοι επέβαιναν στο σκάφος την ώρα που η προανάκριση είναι μυστική”.

Ενώ τέλος ο κ. Κούγιας τόνισε και άλλες παραλείψεις:

«Οι μέχρι τώρα επιβεβλημένες αλλά μη διενεργηθείσες πράξεις με προβληματίζουν. Είναι πρωτοφανές. Την ανάκριση την έκανε το λιμεναρχείο και όχι η ανακριτής. Για το θέμα της εγκατάλειψης είπε: «Όλοι οι θάνοντες έχουν πνιγεί. Δεν έχουμε κανέναν θάνοντα από χτύπημα. Αν γύριζε πίσω ο φερόμενος ως δράστης μπορεί να μην είχαμε θύματα. Αυτοί που τον πήραν με τα φουσκωτά δεν έπρεπε να πανε πρώτα στον τόπο του ναυαγίου; Και πως απέπλευσε; Πήρε άδεια από το λιμεναρχείο; Δεν είχε γίνει τίποτα για την άρση του απορρήτου. Έπρεπε να τους καλέσει όλους να τους κατάσχει τα τηλέφωνα και να κάνει άρση. Είναι κακούργημα. Δεν έχει γίνει τίποτα. Δεν έχουν πάρει αποτυπώματα. Αν το έχει πλύνει κάποιος δεν θα βρούμε αποτυπώματα. Εμείς διαπιστώσαμε προκλητικές παραλείψεις στην προανάκριση. Αν δεν πάρεις τα αποτυπώματα από ένα σκάφος για να δεις ποιος το οδηγεί αν πάρεις αποτυπώματα μπορείς να διαπιστώσεις ποιος δεν ήταν στο σκάφος. Μια εβδομάδα μετά δεν έχουν γίνει τα αυτονόητα!»

Έρευνες για δακτυλικά αποτυπώματα στο σκάφος

Πολλά ερωτήματα που σχετίζονται με την υπόθεση της Αίγινας παραμένουν ακόμα αναπάντητα.

Οι αρχές προσπαθούν να ρίξουν φως στην υπόθεση ποντάροντας πολλά στις καταθέσεις των μαρτύρων αλλά και την εξέταση του σκάφους.

Πληροφορίες αναφέρουν πως οι Αρχές θα προχωρήσουν σε εξέταση του σκάφους «Ντουέντε» για δακτυλικά αποτυπώματα, ώστε να διαπιστωθεί ότι πράγματι οδηγούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος.

Ερώτημα «φωτιά» διατυπώνει ωστόσο μέσω της «Εspresso», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να ήταν και άλλοι στο ταχύπλοο του 77χρονου, ο δικηγόρος Αλέξης Κούγιας, ο οποίος ανέλαβε την εκπροσώπηση συγγενών των θυμάτων, της οικογένειας Κατιφέ, που έχασε την πεντάχρονη και τον 44χρονο πατέρα της, καθώς και του 58χρονου Στέλιου Τρίμη, καπετάνιου της τουριστικής λάντζας.

«Πόσοι πραγματικά επέβαιναν στο ταχύπλοο; Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο και μπορεί να διαπιστωθεί» λέει ο κ. Κούγιας, τονίζοντας ότι φως στα μυστικά του σκάφους «Ντουέντε» θα ρίξουν οι ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι, που θα αναλάβουν τις σχετικές έρευνες. «Πόσοι ήταν πάνω στο σκάφος και ποιος πραγματικά οδηγούσε, είναι δύο ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις» προσθέτει ο γνωστός ποινικολόγος, που σήμερα το πρωί θα δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής υπέρ της οικογένειας των νεκρών.

aigina tragodia

Το κατηγορητήριο

Το κατηγορητήριο αναφέρει ότι το σκάφος του έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς με συνέπεια να εμβολίσει τη βάρκα με τους τουρίστες, προκαλώντας θανάτους και τραυματισμούς κατά συρροή.

«Οδηγώντας το προαναφερόμενο σκάφος αφενός με υπερβολική ταχύτητα για τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και δη την πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας ενόψει του θέρους και της εορτής του Δεκαπενταύγουστου, αφετέρου επιχειρώντας επικίνδυνους ελιγμούς και αποδεχόμενος ότι διαταράσσεις τοιουτοτρόπως την ασφάλεια της υδάτινης συγκοινωνίας και τη συνέπεια αυτής (της διατάραξης) δυνατότητα προκλήσεως κινδύνου σε άνθρωπο, επέπεσες λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που ανέπτυξες με το ανωτέρο σκάφος στο μέσο περίπου της δεξιάς πλευράς του πλοίου με όνομα “ΕΓ-Τ/Ρ ΑΝΤΩΝΙΑ” στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης επήλθε η βύθιση του πλοίου, οι επιβαίνοντες σε αυτό έπεσαν στη θάλασσα και επήλθε ο θάνατος των τεσσάρων, ενώ προκλήθηκαν σωματικές βλάβες σε τουλάχιστον πέντε εκ των επιβαινόντων» αναφέρεται στο κατηγορητήριο.

Από την πλευρά του ο 77χρονος, στο απολογητικό του υπόμνημα, υποστηρίζει ότι δεν έτρεχε και επιρρίπτει την ευθύνη στον καπετάνιο του «Αντωνία», καθώς όπως ισχυρίζεται βρισκόταν αριστερά της δικής του πορείας, κάτι το οποίο έχει προκαλέσει τις «θυελλώδεις» αντιδράσεις των συγγενών του νεκρού χειριστή.

skafos-perdika-maria3.jpg

Τα πρόσωπα- κλειδιά που αναφέρει ο χειριστής

Στην αρχική του κατάθεση ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφέρει ονομαστικά τέσσερα πρόσωπα που τον βοήθησαν, ενώ κάνει λόγο και για ένα πέμπτο άτομο το οποίο δεν κατονομάζει.

«Αμέσως μετά το συμβάν τηλεφώνησα με το κινητό μου στον γνωστό μου Π.Γ. στην Αίγινα και του ζήτησα να σπεύσει προς βοήθειά μου”. Το συγκεκριμένο άτομο έσπευσε κοντά του, όπως περιγράφει, με φουσκωτό στο οποίο επέβαινε και ο Α.Μ., ο οποίος παρέλαβε τους τρεις άλλους ηλικιωμένους από το ταχύπλοο, για να τους μεταφέρει στο λιμάνι και ο Π.Γ. έμεινε μαζί του στο τσακισμένο σκάφος που έμπαζε νερά. Παράλληλα, ο Π.Γ. επικοινώνησε με άλλον γνωστό τους, τον Λ.Ν., συνταξιούχο πλοίαρχο “ο οποίος επέβαινε σε φιλικό σκάφος που ήταν αγκυροβολημένο στο Αγκίστρι και ανέφερε ότι το “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” κινδύνευε να βυθιστεί”, λέει ο 77χρονος και προσθέτει: “Τότε ο Λ. Έστειλε για βοήθεια το βοηθητικό σκάφος (σ.σ. Tender) του σκάφους στο οποίο επέβαινε (“ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ” υπό σημαία Παναμά).

proto

Ο Α.Μ. Επέστρεψε στο μεταξύ με το φουσκωτό και ρυμούλκησε το ταχύπλοο στο λιμάνι ενώ έφτασε και το tender του “ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ” με χειριστή κάποιο πρόσωπο που προσφέρθηκε να με μεταφέρει στο λιμάνι της Αίγινας προκειμένου να μεταβώ στο λιμενικό κατάστημα”, περιγράφει ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος συνεχίζοντας: “Επειδή ο Μ. Με διαβεβαίωσε ότι θα έκανε ό, τι περνούσε από το χέρι του για να σώσει το “ΝΤΟΥΕΝΤΕ”, δέχθηκα να επιβιβαστώ στο φουσκωτό που προσφερόταν για τη μεταφορά μου. Στη διαδρομή όμως προς Αίγινα αισθάνθηκα ισχυρούς πόνους στη μέση μου, που δεν μου επέτρεπαν να συνεχίσω με το φουσκωτό. Ο χειριστής του, τότε, μετά από δικό μου αίτημα, με αποβίβασε στη θέση Φάρος».

Μετά όπως λέει τηλεφώνησε ξανά στον Λ.Ν., ο οποίος έστειλε τη σύζυγό του για να τον μεταφέρει με το αυτοκίνητό της στο Λιμεναρχείο. Εκτός από τις καταθέσεις των 5 προσώπων που συμμετείχαν στην περιπετειώδη διαδρομή του 77χρονου, ο δικηγόρος των συγγενών των θυμάτων, Σπ. Βλάσσης, ζητεί και άρση του απορρήτου των επικοινωνιών προκειμένου να διαλευκανθεί με ποιους ήρθαν σε επαφή οι επιβαίνοντεςτο επίμαχο διάστημα.

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

      

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας