Στέβια: Το απόλυτο υποκατάστατο της ζάχαρης

31 0

Το φυτό Στέβια τα τελευταία χρόνια, συμμετέχει πολύ στη τομέα της διατροφής. Όλοι όσοι θέλουν να προσέξουν την υγεία τους και να αποφεύγουν τη ζάχαρη, χρησιμοποιούν τη Στέβια. Μάθε όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το φυτό αυτό διαβάζοντας παρακάτω.

 

Τι είναι στέβια;

Η στέβια προέρχεται από το φυτό Stevia rebaudiana, το οποίο ανήκει στην οικογένεια των χρυσανθέμων. Πειραματικές καλλιέργειες στέβιας υπάρχουν και στη χώρα μας, σε αγροκτήματα της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Έχει πιο έντονη και πιο γλυκιά γεύση από τη ζάχαρη, ενώ έχει ασύγκριτα πιο λίγες θερμίδες. Πιο συγκεκριμένα, τα φύλλα της στέβιας περιέχουν διάφορες φυσικές γλυκαντικές ουσίες, όπως η στεβιοσίδη και η ρεμπαουδιοσίδη, που την καθιστούν 60-80 φορές πιο γλυκιά από τη συνηθισμένη ζάχαρη, ενώ το τελικό προϊόν της είναι έως και 300 φορές γλυκύτερο. Αυτό σημαίνει ότι 1 κουταλάκι του τσαγιού τυποποιημένο εκχύλισμα στέβιας έχει την ίδια γλυκαντική ικανότητα με περίπου 1 φλιτζάνι ζάχαρη! Ενώ όμως η ζάχαρη περιέχει υδατάνθρακες και αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, η στέβια δεν περιέχει κανενός είδους θερμιδογόνο συστατικό, επομένως δεν αποδίδει καθόλου θερμίδες, σε οποιαδήποτε ποσότητα κατανάλωσης.

 

Είναι ασφαλής η χρήση της στέβια;

Η εισαγωγή της στέβιας στις ΗΠΑ είχε απαγορευτεί μέχρι το 1994 από την Αμερικανική Επιτροπή Τροφίμων και Φαρμακών, καθώς είχε βασιστεί σε μερικές μελέτες που είχαν καταλήξει σε κάποια «ανησυχητικά» συμπεράσματα. Ωστόσο, η εγκυρότητα αυτών των αποτελεσμάτων αμφισβητήθηκαν έντονα. Το 2011 η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τη χρήση της στέβιας σε τρόφιμα και ποτά. Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα η στέβια εκτός από το ότι είναι ασφαλής είναι και ιδιαίτερα ευεργετική για τον οργανισμό. Επιπλέον, μία επιθεώρηση 12 ερευνών που δημοσιεύτηκε το 2003 στο επιστημονικό περιοδικό Phytochemistry, κατέληξε ότι η στέβια είναι η καλύτερη εναλλακτική επιλογή για όσους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

 

Πώς μπορείς να χρησιμοποιείς τη στέβια; 


Η στέβια χρησιμοποιείται ως γλυκαντικό σε καφέ, τσάι, αφεψήματα και ροφήματα (ζεστά ή κρύα). Επίσης, μπορείς να τη χρησιμοποιείς αντί για ζάχαρη για να φτιάξεις γλυκά, λικέρ ή σάλτσες.

 

 

 



Join the Conversation