Τι προσφέρουν οι πικάντικες τροφές στον οργανισμό σου

52 0

Όποιον διατροφολόγο και αν ρωτήσεις θα σου πει να εντάξεις στη διατροφή σου πικάντικες τροφές. Γενικά τα πικάντικα φαγητά, όπως οι κόκκινες πιπεριές, το τσίλι έχουν πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σου. Διάβασε παρακάτω και δες τα οφέλη που έχουν οι πικάντικες γεύσεις και απόλαυσέ τες.

 

Θες να χάσεις βάρος; Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν καψαϊκίνη που επιταχύνει τη λειτουργία του μεταβολισμού και βοηθά το σώμα να κάψει θερμίδες γρηγορότερα. Αυτό συμβαίνει επειδή η καψαϊκίνη αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και συμβάλλει στην αύξηση του καρδιακού ρυθμού.

 

Περί Καρδίας … ο λόγος: Οι καυτερές πιπεριές, παράλληλα βοηθούν στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματος να διαλύει τους θρόμβους στο αίμα. Η καψαϊκίνη στις πιπεριές καταπολεμά επίσης τη φλεγμονή, η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τις παθήσεις της καρδιάς.

 

Βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος: Τα πικάντικα φαγητά συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος και έχουν την ικανότητα να μειώνουν την αρτηριακή πίεση. Καταναλώνοντας πικάντικα φαγητά, η θερμοκρασία του σώματός σου ανεβαίνει, η ροή του αίματος αυξάνεται ενώ η καρδιά χτυπά πιο δυνατά. Οι πιπεριές βοηθούν στην ενδυνάμωση των τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων, καθώς είναι πλούσιες σε βιταμίνες A και C.

 

Μειώνεται η ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων: Σε Ινδία και Μεξικό, οι άνθρωποι τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου. Μην ψάξεις πουθενά αλλού την αιτία παρά μόνο, στην κατανάλωση πικάντικων τροφών! Μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση τσίλι και κάρυ, μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου. Η καψαϊκίνη επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και σε ορισμένες περιπτώσεις, προκαλεί ακόμη και την «καταστροφή» τους χωρίς να βλάπτονται τα περιβάλλοντα κύτταρα.

 
Βελτιώνουν την πέψη: Τα πικάντικα μπαχαρικά βελτιώνουν τη διαδικασία της πέψης επειδή αυξάνουν την έκκριση υδροχλωρικού οξέως στο στομάχι. Αυτό με τη σειρά του θα αυξήσει τη ροή του αίματος προς το στομάχι καθώς και τη βλεννογόνο επένδυση γύρω από αυτό. Η καψαϊκίνη επίσης βοηθά στο να σκοτώνονται τα βακτήρια και αποτελεί τόσο προληπτική, όσο και θεραπευτική ουσία για τα έλκη στο στομάχι.

 

Αρθρίτιδα: Ο κουρκουμάς (ή κιτρινόριζα) είναι ένα φυτό χάρη στο οποίο μειώνεται η φλεγμονή στις αρθρώσεις και η καταστροφή των ανθρώπινων οστών. Η κουρκουμίνη που περιέχεται στον κουρκουμά, συμβάλλει στην ανακούφιση του πόνου που σχετίζεται με την αρθρίτιδα.

 

Βασανίζεσαι από κρύωμα; Ακόμα μια ευεργετική συνέπεια της καψαϊκίνης είναι η επιτάχυνση της εφίδρωσης καθώς και η ανακούφιση από τη δυσφορία που προκαλεί η γρίπη και τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Βοηθά να ανοίξουν οι ρινικές δίοδοι, μειώνοντας ταυτόχρονα την ιγμορίτιδα και άλλα συμπτώματα που έχουν σχέση με τη γρίπη.

 

Ποιότητα του ύπνου: Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωναν τακτικά πικάντικα γεύματα, μπορούσαν να κοιμηθούν πιο εύκολα. Επίσης, ξυπνούσαν ευκολότερα και είχαν περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

Χαρίζουν ευεξία: Οι καυτερές πιπεριές ενισχύουν το επίπεδο της σεροτονίνης και των ενδορφινών, οι οποίες κάνουν τον οποιοδήποτε πόνο να εξασθενεί και μας προσφέρουν μια αίσθηση ευεξίας. Μπορεί να λειτουργήσουν σαν αντικαταθλιπτικό και σαν ισχυρό αγχολυτικό.

 

Συμβουλή: Καταναλώνεις τα πικάντικα τρόφιμα με μέτρο, ειδικά αν έχεις ευαίσθητο στομάχι ή απλά μια σχετική δυσανεξία προς αυτά. Εφόσον έχεις καούρα από τα πικάντικα τρόφιμα, προσπάθησε να πάρεις ένα αντιόξινο χάπι που θα εξουδετερώσει τα οξέα στο στομάχι, απολαμβάνοντας έτσι τα οφέλη των πικάντικων τροφών!

 

 



Join the Conversation