Το «αριστούργημα» (με τα πέη) του νέου διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών

11 0

Αντιδράσεις και προβληματισμό έχει προκαλέσει στον καλλιτεχνικό κόσμο ο ορισμός του Βέλγου εικαστικού, θεατρικού δημιουργού και συγγραφέα, Jan Fabre, στη θέση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ο λόγος είναι ότι ο κ. Fabre, κατά την πρώτη σου συνέντευξη Τύπου την Τρίτη στο μουσείο της Ακρόπολης, όπου μίλησε για το όραμά του την επόμενη τετραετία στην Ελλάδα, προκάλεσε πολλά ερωτήματα σε καλλιτέχνες και δημιουργούς, ανακοινώνοντας ότι το φετινό Φεστιβάλ θα είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στον πολιτισμό της χώρας του, το Βέλγιο, καθώς όπως παραδέχτηκε ο ίδιος δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο να εξετάσει τις ελληνικές προτάσεις.

Ακόμη, αίσθηση προκάλεσε και το γεγονός πως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής επανέλαβε πολλάκις στη συνέντευξη Τύπου ότι βρίσκεται εδώ μόνο ως καλεσμένος και ότι στην ουσία δεν είναι παρά καλλιτεχνικός επόπτης.

Οι αντιδράσεις ηθοποιών και σκηνοθετών είναι έντονες, καθώς θεωρείται ότι η επιλογή του Fabre να αφιερώσει τη φετινή διοργάνωση στο Βέλγιο είναι από «ναρκισσιστική» έως «αποικιοκρατική», ότι ο ιστορικός θεσμός αποδυναμώνεται και οι Έλληνες καλλιτέχνες περιθωριοποιούνται.

Τελικά, μετά από πρωτοβουλία πολλών ηθοποιών, οργανώνεται ανοικτό κάλεσμα την Παρασκευή 1η Απριλίου στις 13.00 στο θέατρο Σφενδόνη (Μακρή 4, Μακρυγιάννη), προκειμένου να ακουστούν απόψεις και να αναζητηθεί ένας κοινός τρόπος αντίδρασης.

Σημειώνεται ότι Fabre δεν ήταν η πρώτη επιλογή του Αριστείδη Μπαλτά. Είχε προηγηθεί πρόταση στον Θεόδωρο Τερζόπουλο, ο οποίος αρνήθηκε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του στο εξωτερικό.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι πριν ο Jan Fabre προκαλέσει με τις επιλογές του ως καλλιτεχνικός διευθυντής, προκαλούσε ως καλλιτέχνης, σε αυτή την περίπτωση ως σκηνοθέτης και χορογράφος, με την παράσταση Mount Olympus και την περιβόητη πια χορογραφία με τους άνδρες που χορεύουν γυμνοί.



Join the Conversation