14:50 Σάββατο 20 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Το ήξερες; Τι θα γίνει αν ανοίξει η πόρτα του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια της πτήσης

Το ήξερες; Τι θα γίνει αν ανοίξει η πόρτα του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια της πτήσης

Ένας επιβάτης τραβά την πόρτα του αεροπλάνου, στέλνοντας τον εαυτό του στη στρατόσφαιρα… Θα μπορούσε να είναι σενάριο ταινίας ή εφιαλτικό σενάριο μιας μοιραίας πτήσης…

Σε περίπτωση που κάποιος φρενοβλαβής καταφέρει πράγματι να ανοίξει την πόρτα των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών σε μεγάλο υψόμετρο, η καμπίνα θα έχανε πίεση εξαιρετικά γρήγορα και θα επικρατούσε το απόλυτο χάος, όπως αναφέρει η Telegraph.

Ακόμα και οι περιπτώσεις αργής αποσυμπίεσης μπορεί να αποβούν μοιραίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 2005, το Boeing 737 της Helios Airways που συνετρίβη, σκοτώνοντας και τους 121 επιβάτες και το πλήρωμα, μετά από μια σταδιακή απώλεια της πίεσης στο θάλαμο. Η έλλειψη οξυγόνου στα 30.000 πόδια άφησε το πλήρωμα ανίκανο και το αεροπλάνο, με αυτόματο πιλότο, σταδιακά ξέμεινε από καύσιμα, πριν συντριβεί.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η διαδικασία είναι η εξής: Πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου για να μην πάθουν οι επιβάτες υποξία (έλλειψη οξυγόνου, η οποία οδηγεί σε αργή σκέψη, αχνά οράματα και ακολουθεί ο θάνατος). Στο πιλοτήριο, το πλήρωμα φοράει μάσκες από καουτσούκ και αρχίζει μια γρήγορη κάθοδο σε ασφαλές ύψος, κάτω από τα 10.000 πόδια.

Η αιφνίδια αποσυμπίεση, η οποία θα συνέβαινε εάν η πόρτα άνοιγε ξαφνικά, είναι ένα άλλο θέμα. Όποιος στεκόταν δίπλα θα εκτινασσόταν στον ουρανό, η θερμοκρασία της καμπίνας θα κατρακυλούσε γρήγορα και το ίδιο το αεροπλάνο θα άρχιζε να διαλύεται.

Το 1988, μια πτήση της Aloha Airlines (επίσης ένα Boeing 737) με 90 επιβαίνοντες ήταν καθ ‘οδόν προς τη Χονολουλού, ταξιδεύοντας σε υψόμετρο 24.000 ποδιών, όταν ένα μικρό τμήμα της οροφής έσπασε.

Η αποσυμπίεση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη, αλλά φυσικά δεν συμβαίνει απλά καθώς είναι αδύνατον να ανοίξει μια πόρτα αεροπλάνου κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

«Μια θύρα αεροσκάφους λειτουργεί σαν μια τάπα αποστράγγισης, που τίθεται σε εφαρμογή από την εσωτερική πίεση. Σχεδόν όλες οι έξοδοι αεροσκαφών ανοίγουν προς τα μέσα. Ορισμένες ανοίγουν προς τα πάνω στην οροφή, άλλες ταλαντεύονται προς τα έξω, αλλά όλες ανοίγουν πρώτα προς τα μέσα», αναφέρει ο πιλότος Patrick Smith, συγγραφέας του βιβλίου «Cockpit Confidential».

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

   

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας