Βάπτισαν το καρτέλ… κοινοπραξία και συνεργασία

Βάπτισαν το καρτέλ… κοινοπραξία και συνεργασία

 

Του ΠΕΤΡΟΥ ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ

Τα… προβλήματα του κλάδου και τις επιπτώσεις της κρίσης (!) συζητούσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι επικεφαλής των κατασκευαστικών εταιρειών που εμπλέκονται στο γιγαντιαίο σκάνδαλο του Καρτέλ που «καταβρόχθιζε» τα δημόσια έργα, κατασπάραζε το ελληνικό και ευρωπαϊκό χρήμα και διασάλευε κάθε έννοια ανταγωνισμού.

Σήμερα η «ΜΠΑΜ» αποκαλύπτει την «κρυφή κατάθεση» του ισχυρού άνδρα της J&P AΒΑΞ Κωνσταντίνου Μιτζάλη, ο οποίος έπαθε «αμνησία» ή στην καλύτερη των περιπτώσεων έπεσε από τα σύννεφα όταν οι άνδρες της Επιτροπής Ανταγωνισμού τού παρουσίασαν τον θησαυρό που είχαν συλλέξει. Στα γραφεία της συγκεκριμένης εταιρείας, όπως είχαμε αποκαλύψει, πραγματοποιούνταν σχεδόν όλες οι συναντήσεις που αφορούσαν το μοίρασμα της πίτας.

Η πεντασέλιδη κατάθεση αποτελεί μνημείο ασάφειας και ακαταλαβίστικων απαντήσεων. Ο κ. Μιτζάλης ούτε ήξερε ούτε γνώριζε για τα ιδιόχειρα σημειώματα τα οποία κατέγραφαν τις εταιρείες που θα κατέβουν στους διαγωνισμούς και πώς θα μοιραστούν τα ποσά και τα έργα, αλλά ούτε τα e-mail της ντροπής. Ούτε φυσικά μπόρεσε να απαντήσει στο καίριο ερώτημα γιατί όλες οι συναντήσεις γίνονταν παραμονές των δημοπρασιών των έργων.

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «ΜΠΑΜ» προκύπτει ότι τα στελέχη των κατασκευαστικών συναντήθηκαν στα γραφεία της J&P στις 5.6.2011, 16.9.2011, 19.9.201, 13.12.2011 και 15.12.2011. Μόνο ως τραγική σύμπτωση μπορεί να εκληφθεί το γεγονός ότι στις 7.6.2011 δημοπρατήθηκε το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη, στις 20.9.2011 το έργο Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή και στις 20.12.2011 το έργο Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας. Εύλογα λοιπόν οι ανακριτικοί υπάλληλοι τον ρωτούν πώς εξηγεί τη συγκεκριμένη σύμπτωση!

 

Ε, είχαμε προβλήματα…

«Ειδικά αυτές τις συγκεκριμένες ημερομηνίες δεν γνωρίζω γιατί έγιναν οι εν λόγω συναντήσεις και σε τι αφορούσαν. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν στα γραφεία μας συμπτωματικά, γιατί χωροταξικά το σημείο βολεύει τις εταιρείες για συναντήσεις. Ευρύτερα εκείνη την εποχή συζητούσαμε για τα προβλήματα αυτά. Επίσης, συζητούσαμε για παλιές κοινοπραξίες που έπρεπε να τερματιστούν / εκκαθαριστούν…» απαντά ο κ. Μιτζάλης και συνεχίζει: «…Αναφορικά με τα προβλήματα του κλάδου, τα οποία υποθέτω ότι μπορεί να ήταν και αντικείμενο των συγκεκριμένων συναντήσεων, εξ όσων γνωρίζω εκ της θέσεώς μου και όχι από τις προηγούμενες συναντήσεις τις οποίες δεν γνωρίζω, αυτά τα προβλήματα ήταν τα εξής: Πάντα διαχρονικά το θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων ήταν τέτοιο που ευνοούσε και επέβαλλε τη σύσταση κοινοπραξιών…».

Το κορυφαίο στέλεχος της κατασκευαστικής συνεχίζει την υποκριτική κατάθεση. Επισημαίνει ότι εκείνη την περίοδο οι κολοσσοί του κλάδου είχαν προβλήματα με τις τράπεζες οι οποίες είχαν υποστεί ζημιές, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα με την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών που είχαν εκδώσει. Ωστόσο, αδυνατεί να δώσει απάντηση σε ό,τι αφορά τα άτομα που καταγράφονται στις λίστες και συμμετείχαν στις συναντήσεις!

Ο μάρτυρας ερωτάται και για τις συναντήσεις στις 2 και τις 7 Μαΐου παραμονές της δημοπρασίας του έργου Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος – Παναγοπούλα. Του επισημαίνουν για την υπογραφή τεσσάρων ιδιωτικών συμφωνητικών για τις εταιρείες ΜΟΧΛΟΣ, ΤΕΡΝΑ, FCC και Αρχιρόδον. «Δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα των σημειώσεων και τι σημαίνει το περιεχόμενό τους. Για την Παναγοπούλα έχουμε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ και την ΙΝΤΡΑΚΑΤ» απαντά.

Παρομοίως, δεν μπορεί να δώσει απάντηση όταν του εμφανίζεται ένα σημείωμα μεταξύ των κ. Περδικάρη και Σταματάκη όπου ο δεύτερος αναφέρεται σε έξι ακόμη εταιρείες ζητώντας να ετοιμαστεί ένα υπεργολαβικό συμφωνητικό. Ο μάρτυρας μένει άλαλος μπροστά και στο ντοκουμέντο της συνάντησης στις 12 Νοεμβρίου 2012, παραμονή της κατάθεσης οικονομικών προσφορών για το έργο Τιθορέα – Δομοκός.

Επιπλέον, αδυνατεί να απαντήσει σε ένα ακόμη έγγραφο το οποίο κατασχέθηκε από τον επιτόπιο έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αναφέρεται σε έργα που έχουν «αναληφθεί ή διεκδικούνται από την ΑΚΤΩΡ» και μάλιστα «καθ’ υπέρβαση Διαγωνιστικής». Αποδίδει σε λάθος την έκφραση που καταλαβαίνει και ο τελευταίος πολίτης αυτής της χώρας…




Σχόλια