14:15 Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
eReportaz

Live:

84 θύματα εξαπάτησης από Ε-shop!

84 θύματα εξαπάτησης από Ε-shop!

Δικογραφία σε βάρος δύο ατόμων, σχηματίστηκε μετά την εξιχνίαση από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, 84 περιπτώσεων που έπεσαν θύματα εξαπάτησης με δήθεν πώληση κινητών τηλεφώνων μέσω διαδικτυακού καταστήματος.

Ειδικότερα σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος δύο ατόμων, ενός Έλληνα και ενός αλλοδαπού, για απάτες και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Η δικογραφία σχηματίστηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ( Δ.Δ.Η.Ε) προχώρησε στην εξιχνίαση 84 περιπτώσεων εξαπάτησης πολιτών με δήθεν πώληση κινητών τηλεφώνων μέσω διαδικτυακού καταστήματος

Σύμφωνα με τη Δ.Δ.Η.Ε., οι δύο δράστες αποκόμισαν παράνομο περιουσιακό όφελος μεγαλύτερο των 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται, ότι η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες σε αστυνομικές υπηρεσίες σχετικά με την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών από ιστοσελίδα- διαδικτυακό κατάστημα, για τις οποίες ουδέποτε παραδόθηκαν οι συσκευές σε πολίτες που κατέβαλαν χρήματα.

Σύμφωνα με τη Δ.Δ.Η.Ε., αρχικά οι υποψήφιοι αγοραστές, ύστερα από αναζήτηση συσκευών κινητών τηλεφώνων σε ιστοσελίδα διαμεσολάβησης, παραπέμπονταν στο συνεργαζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου εντόπιζαν αυτές σε δελεαστικές τιμές πώλησης. Στη συνέχεια προχωρούσαν σε παραγγελίες προπληρώνοντας το σχετικό αντίτιμο, είτε με χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, είτε με μεταφορά του ποσού στο τραπεζικό λογαριασμό του καταστήματος. Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την παραλαβή των προϊόντων και αφού δεν είχε πραγματοποιηθεί η αποστολή τους, πολίτες επικοινωνούσαν με το κατάστημα, υπάλληλοι του οποίου δήλωναν αδυναμία αποστολής, ενώ τους γνωστοποιούσαν την επιστροφή των χρηματικών ποσών, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου για τους κινδύνους και τι πρέπει να προσέχουν σε συναλλαγές που πραγματοποιούν μέσω διαδικτυακών ιστοσελίδων.

Ειδικότερα αναφέρει:
«Πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω μιας ιστοσελίδας, θα πρέπει να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρεία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση και έχει φυσική έδρα.

Να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.

Να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.

Να προσέχουμε ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

Θα πρέπει να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην κάνουμε «κλικ» πάνω σε συνδέσμους (links) από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.

Να πραγματοποιούμε τις πληρωμές – συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser)».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στον ανακριτή την Δευτέρα ο κομμωτής Καλλίτσης για κακουργηματική απάτη σε βάρος του

 

Ψαράδες στη Μύκονο έσωσαν σκυλάκο που πάλευε με τα κύματα για ώρες (video)

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

   

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας