Σήμα κινδύνου ενόψει της κατάργησης της επιστήμης της πληροφορικής στο Λύκειο, της μετάλλαξης της στο Γυμνάσιο και της υποβάθμισής της στην Τεχνική Εκπαίδευση στέλνει η εκπαιδευτικός Φωτεινή Τσιαβαλιά με επιστολή της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Όπως εξηγεί εσφαλμένα η Πληροφορική αντιμετωπίζεται μόνο ως «χτύπημα πλήκτρων» αφού δεν πρόκειται για δεξιότητα αλλά για επιστήμη. «Η επιστήμη της Πληροφορικής, η ψηφιακή γνώση, οι συνδεδεμένες πληροφορίες, για όσους τις κατέχουν, αποτελούν μια τεράστια μορφή ισχύος , μια δύναμη που πρέπει όλοι οι ελεύθεροι άνθρωποι αυτής της χώρας να αποκτήσουν στην Παιδεία τους και θεωρώ πως είναι ικανά και διαθέσιμα εργαλεία που προασπίζουν ανθρώπινες αρχές όπως η Δημοκρατία, η Ελευθερία, η ελεύθερη Γνώση, η Παιδεία.. αλλά και μας προφυλάσσουν από την διαφθορά, την καταπάτηση των δικαιωμάτων μας και γενικότερα τον ανθρώπινο εξευτελισμό και την κοινωνική απαξίωση» αναφέρεται στην επιστολή.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά κριτήρια αναφοράς για την Εκπαίδευση και την κατάρτιση, στα βασικά εφόδια της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, «οι Βασικές Ικανότητες στην Τεχνολογία της Πληροφορίας και τις δεξιότητες ΤΠΕ και χρήση Τεχνολογίας».
Την ίδια ώρα η εικόνα για τον διαδικτυακό αλφαβητισμό του γενικού πληθυσμού, όπως αυτή προκύπτει από το Ελληνικό Παρατηρητήριο για την κοινωνία της Πληροφορίας, δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και συγκεκριμένα στην πέμπτη θέση από το τέλος.
Μελέτη του ίδιου Παρατηρητηρίου σημειώνει εξάλλου ότι «η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, διότι εξασφαλίζει την ισότητα στην κοινωνία της γνώσης. Είναι επίσης αναγκαία για οικονομικούς λόγους, προκειμένου να πραγματωθεί πλήρως το δυναμικό της κοινωνίας της γνώσης με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού» ενώ τονίζεται ότι «η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών αναδεικνύεται σαν κεντρική παράμετρος των πολιτικών επιλογών στην Ευρώπη για τα επόμενα 5-10 χρόνια για μια “πράσινη Κοινωνία της Γνώσης” και σαν επιτακτική και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων προκλήσεων»
Και η επιστολή της κυρίας Τσιαβαλιά καταλήγει με έξι ερωτήσεις που ζητούν απάντηση από το υπουργείου Παιδείας:
1. Η Αλγοριθμική – Προγραμματισμός σήμερα είναι το βασικότερο μάθημα της Επιστήμης της Πληροφορικής σκοπεύετε να το καταστήσετε ως πρωτεύον μάθημα εμβάθυνσης στο Λύκειο;
2. θα ενταχθούν οι Ψηφιακές δεξιότητες, Ο Ψηφιακός και Δικτυακός αλφαβητισμός αλλά και νέες θεματικές ενότητες στην βασική Εκπαίδευση της χώρας μας στα πλαίσια αναβάθμισης του μαθήματος της Πληροφορικής;
3. Θα υπάρξει ο Τομέας Πληροφορικής στο Τεχνολογικό Λύκειο;
4. Θα τηρηθούν οι οδηγίες – κατευθύνσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά διδασκαλία της Πληροφορικής;
5. Υπάρχει χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που να μην διδάσκεται επαρκώς η Πληροφορική στην Βασική Εκπαίδευση;
6. Στο Σχολείο όπου υπηρετώ την οργανική μου, αναγνωρίζοντας την αξία της Πληροφορικής σε μια εποχή όπου στηρίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτή, μετά από επίπονη προσπάθεια όλων (διεύθυνσης, γονέων, μαθητών, συμπολιτών) αντικαταστάθηκε εξ ολοκλήρου το υπάρχον και απαρχαιωμένο εργαστήριο Πληροφορικής με την προσθήκη δεκατριών (13) υπερσύγχρονων Η/Υ τελευταίας τεχνολογίας για τις ανάγκες του μαθήματος. Η κίνηση αυτή υλοποιήθηκε από χορηγίες τοπικών ευεργετών, εταιρειών και γονέων των μαθητών του σχολείου, και αποτελεί εξαίρεση στην πλειονότητα των Σχολείων της χώρας. Βάση αυτού θέλω να σας ρωτήσω. Σκοπεύετε να αναβαθμίσετε τις υπάρχουσες απαρχαιωμένες υποδομές των Εργαστηρίων Πληροφορικής ώστε να συμβαδίζουν με την σύγχρονη και συνεχώς αυξανόμενη πορεία στην εξέλιξη της επιστήμης των Υπολογιστών;