Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024

Δοκιμή Peugeot 408: Ένα…λιονταράκι με ιδιαίτερο στυλ!

Η Peugeot έχει καταφέρει να αλλάξει ριζικά το ύφος της και πλέον όποιο αυτοκίνητο κυκλοφορεί με το λιοντάρι στη μάσκα του μπορεί να θεωρηθεί από τις premium επιλογές στην κατηγορία του. Σχεδόν όλες οι μάρκες που θέλουν να ξεχωρίζουν έχουν στην γκάμα τους και τη νέα μόδα στα αυτοκίνητα, που είναι μια μείξη crossover με κουπέ στοιχεία αλλά και τετράπορτη διάταξη για να διατηρείται και η πρακτικότητα. Εκεί για την Peugeot έρχεται και το 408, ένα αυτοκίνητο που βάζει το στυλ και την εντυπωσιακή εμφάνιση ως κύριο στόχο.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο είναι ίδια με αυτήν του 308, με τη βασική έκδοση να εξοπλίζεται με τον 1.200άρη τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα με τους 130 ίππους και τα 23 κιλά ροπής. Η κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, με τις επιδόσεις να είναι καλές, αλλά όχι εντυπωσιακές – άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός. Τα 0-100 λοιπόν ολοκληρώνονται σε 10,4 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση δύσκολα ξεπερνά τα 9 λ./100 χλμ., τιμή αξιόλογη για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.500 κιλά και δεν έχει υβριδική διάταξη.

Η κύλιση του 408 είναι ποιοτική, με την ανάρτηση να είναι πιο σφιχτή από αυτό που περιμένεις, αλλά να διατηρεί υψηλή άνεση. Η ηχομόνωση είναι καλή, με τον κινητήρα βέβαια να περνά κάποιους κραδασμούς στο εσωτερικό χάρη και στην τρικύλινδρη διάταξή του.

Στον δρόμο το αυτοκίνητο ενώ είναι αρκετά μεγάλο, με συνολικό μήκος 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 2,8 μέτρα, είναι αρκετά ευέλικτο και καλοστημένο ως γνήσιο γαλλικό, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μεγαλύτερες από το ιδανικό. Κιβώτιο και κινητήρας συνεργάζονται άψογα, με την ιπποδύναμη βέβαια να είναι απλώς επαρκής. Για το κάτι παραπάνω υπάρχουν και οι υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους. Φρένα και τιμόνι θυμίζουν αρκετά το 308 και είναι λογικό καθώς το ίδιο το πλαίσιο και η διάταξη της ανάρτησης είναι σχεδόν ίδια, με μικρές ενισχύσεις στο πρώτο λόγω του αυξημένου βάρους και των μεγαλύτερων διαστάσεων. Η απόσταση των 28 εκατοστών από το έδαφος θα του επιτρέψει να κινηθεί εύκολα σε ήπιους χωματόδρομους αλλά και να μη δυσκολευθεί με τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη λογική όλων των αυτοκινήτων της Peugeot με έντονες ακμές και το χαρακτηριστικό i-cockpit με το μικρό τιμόνι. Τα υλικά είναι ποιοτικά και οι χώροι άνετοι, με τους πίσω επιβάτες να ζητούν παραπάνω χώρο για το κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αρκετά μεγάλο και διαμορφώνεται στα 536 λίτρα. Οι οθόνες του πίνακα οργάνων και των πολυμέσων είναι εύχρηστες και με καλά γραφικά, αν και η πρώτη πολλές φορές δεν φαίνεται ολόκληρη λόγω του τιμονιού που παρεμβάλλεται.

Το 408 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που με την πρώτη ματιά το αντιλαμβάνεσαι, όπως και τα περισσότερα κουπέ crossover ή SUV. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο κύρους που γυρνάει κεφάλια και ταυτόχρονα αποτελεί μια ουσιαστική πρόταση για ένα άνετο και λίγο πιο ψηλό αυτοκίνητο, με την τιμή να ξεκινά από τα 39.900 ευρώ.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέο Fiat Topolino: Τo «ποντικάκι» της πόλης

Η Αττική Οδός εξελίσσεται σύμφωνα με τις ανάγκες των οδηγών

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ