16:03 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Αυτοχειρία της κυβέρνησης με τη λίστα των 20.000.000 ευρώ

Αυτοχειρία της κυβέρνησης με τη λίστα των 20.000.000 ευρώ

Tα φίλια πυρά που δέχθηκαν όσοι εμπνεύστηκαν και υλοποίησαν τις καμπάνιες «Μένουμε σπίτι» και «Μένουμε ασφαλείς» καταδεικνύουν το μέγεθος της αποτυχίας. Για πρώτη φορά, μία διαφημιστική εταιρεία μοίρασε μέσα σε δύο μήνες 20 εκατ. ευρώ και εν τέλει οι δυσαρεστημένοι μετρήθηκαν περισσότεροι από τους ικανοποιημένους.

Τoυ Σταύρου Γεωργακόπουλου

Η δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα με τα ΜΜΕ και τα χρήματα που πήραν από τον σχετικό λογαριασμό επιβεβαιώνουν τη μεγαλύτερη αποτυχία της κυβέρνησης στη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη νίκη της στις 7 Ιουλίου 2019.

«Επειδή δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας ‘Μένουμε στο σπίτι’ και επιπροσθέτως, επειδή θέλουμε να δηλώσουμε με ευθύ και καθαρό τρόπο την ανεξαρτησία μας από κρατικούς πόρους και αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές, επιστρέψαμε από το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου – τα ποσά που προέκυψαν για τον όμιλό μας από τις σχετικές κρατικές διαφημίσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων η ανακοίνωση που εξέδωσε η Άλτερ Εγκο του Βαγγέλη Μαρινάκη και στη συνέχεια προέτρεψε την κυβέρνηση «να διαθέσει το επιστραφέν ποσό στις οικογένειες των άνεργων εργαζομένων στα ΜΜΕ».

Από τον ηγέτη του Ολυμπιακό και ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού σταθμού «Mega», των εφημερίδων «Τα Νέα» και «Το Βήμα», καθώς και της ιστοσελίδας in.gr, όσοι ενεπλάκησαν με τις δύο διαφημιστικές εκστρατείες τις δύσκολες ώρες της πανδημίας δέχθηκαν το πιο ηχηρό «χαστούκι». Είχαν προηγηθεί άλλα, ενώ ακολούθησαν πολλά. Αλλά όταν ο Βαγγέλης Μαρινάκης εκφράζει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τη διαφωνία του, ο καθένας αντιλαμβάνεται την αποτυχία του εγχειρήματος.

ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ

Από τον περασμένο Ιούλιο, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κλήθηκε να αντιμετωπίσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες κρίσεις της χώρας. Η αποτελεσματικότητα αναδείχθηκε στην ένταση στον Έβρο με χιλιάδες μετανάστες να επιτίθενται στον φράχτη των Καστανιών και τους Τούρκους να επιχειρούν καθημερινά 10άδες προβοκάτσιες. Επιβεβαιώθηκε με τη διαχείριση του κορωνοϊού παρά τις χρόνιες παθογένειες του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Αλλά και σε άλλα ζητήματα η κυβέρνηση πέρασε τις εξετάσεις. Πού τα έκανε μαντάρα; Εκεί που θέλησε να μοιράσει χρήματα για να διευκολύνει κοινωνικές ομάδες. Η περίπτωση των voucher ήταν το πρώτο καμπανάκι.

Αλλά η διανομή των 20 εκατ. ευρώ προκάλεσε ακόμα σοβαρότερα προβλήματα. Το αντιλαμβάνεται ο καθένας από τα social media, αλλά και από τα ρεπορτάζ ακόμα και φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ. Με ποια κριτήρια έγινε η διάθεση των χρημάτων; Πώς αξιολογήθηκαν τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά Μέσα; Στο διαδίκτυο υπάρχουν μονάδες μέτρησης για την επισκεψιμότητα και την αναγνωσιμότητα των ιστοσελίδων. Τα εξέτασαν από τη διαφημιστική εταιρεία Initiative ή από εκείνους που της έδωσαν τις κατευθυντήριες γραμμές; Ελέγχθηκαν οι κυκλοφορίες των εφημερίδων; Οι τηλεθεάσεις; Με ποια στοιχεία
διανεμήθηκαν τα χρήματα; Είναι ερωτήματα που απασχολούν όχι μόνο τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, αλλά ακόμα και τους εργαζόμενους. Διότι και η δική τους δουλειά αποτυπώνεται και αξιολογείται. Επιθυμούν, λοιπόν, να τους κρίνουν αξιοκρατικά. Όχι με σκεπτικά θολά ή γκρίζα, όπως έγραψε και το ereportaz.

«Με τη λίστα φάνηκε ξεκάθαρα πως ενισχύθηκαν παράνομα ΜΜΕ που δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο, Μέσα Ενημέρωσης και τοπικά που δημοσίευσαν fakenews για κρούσματα και ανύπαρκτους θανάτους, Mέσα Ενημέρωσης χωρίς εργαζόμενους και με μικρή έως ανύπαρκτη επισκεψιμότητα», ανέφεραν από την ιστοσελίδα larissanet.gr που επέστρεψαν τα 1.000 ευρώ για την καμπάνια.

ΤΟ LAMIAREPORT

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η ιστοσελίδα lamiareport.gr. «Όταν όμως η κυβέρνηση αποφασίζει να διαθέσει χρήματα του Δημοσίου για μια καμπάνια οφείλει και επιβάλλεται να το κάνει αξιοκρατικά. Η λίστα Πέτσα που δόθηκε στη δημοσιότητα με τα ποσά που πήραν τα Μέσα Ενημέρωσης για τη συγκεκριμένη καμπάνια είναι η επιτομή της αναξιοκρατίας», ανέφερε μεταξύ άλλων η σχετική ανακοίνωση.

Είναι πολλά τα γκρίζα σημεία της λίστας που δημοσιοποίησε ο Στέλιος Πέτσας. Και απειλεί να τινάξει στον αέρα τη συνοχή μίας κυβέρνησης που επαναλαμβάνουμε ότι σε ζητήματα σοβαρά έδειξε καλά αντανακλαστικά και χειρίστηκε σωστά τις κρίσεις. Εδώ, όμως, διαπιστώνουμε ότι κάποιοι έκαναν τα δικά τους παιχνίδια. Είναι το συμπέρασμα που αποτυπώνεται από τα ρεπορτάζ, τις αναλύσεις, τις ανακοινώσεις.

Από μία πρόχειρη ματιά στη λίστα διαπιστώνει ο καθένας ότι οι ιστοσελίδες που απευθύνονται κυρίως στις γυναίκες είχαν την τιμητική τους. Αποδείξεις πολλές. Στο bovary.gr του ομίλου που έχει ως ναυαρχίδα την iefimerida δόθηκαν 100.000 ευρώ! Όσα και στο queen.gr! Στο tlife.gr του Νίκου Ευαγγελάτου και της Τατιάνας Στεφανίδου δόθηκαν 80.000 ευρώ!

To marieclaire.gr του ομίλου «Πρώτο Θέμα» πήρε 15.000 ευρώ. Όσα έλαβε και το youweekly.gr του Τάσου Δούση. Στα 11.000 τιμολογήθηκε το missbloom.gr του ομίλου Φιλιππόπουλου και στα 10.000 το womantoc. gr της ίδιας ιδιοκτησίας. Το elle.gr πήρε 8.000 ευρώ και το womanidol.gr 5.000 ευρώ. Όσα και το ereportaz που τις μέρες τις πανδημίας ξεπέρασε το 1.300.000 μοναδικούς χρήστες τον μήνα. Α, τα ίδια χρήματα πήρε και το yupiii.gr, το οποίο επίσης φέρεται κάτω από την ομπρέλα του Φιλιππόπουλου.

Όλα αυτά σε μία περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά. Ο κόσμος στα σπίτια του και συνεπώς οι τάσεις της… μόδας ανύπαρκτες.

Εξίσου καλά πήγε η καμπάνια και για τα οικονομικά sites. Αν και οικονομική ζωή δεν υπήρχε, διότι λειτουργούσαν μόνο τα σούπερ μάρκετ, οι λαϊκές αγορές και τα φαρμακεία, η οικονομική ενημέρωση κρινόταν τόσο απαραίτητη που ο καθένας ξυπνούσε το πρωί και ασχολιόταν με τις κινήσεις του χρηματιστηρίου και τις επενδύσεις. Γι’ αυτό και είδαμε το capital.gr του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου να εισπράττει 120.000 ευρώ! Τα περισσότερα από κάθε άλλο, αν δεν μας ξέφυγε κάτι στις τόσες λίστες. Το economistas.gr έλαβε 50.000, η naftemporiki.gr 40.000, το newmoney.gr που ανήκει στο «Πρώτο Θέμα» 35.000, το euro2day.gr 30.000 ευρώ και το mononews.gr του Γιώργου Δημητρομανωλάκη 20.000 ευρώ.

Από ‘κει και πέρα, το businessdaily. gr πήρε 15.000, το xrimaonline.gr, το businessnews.gr, το businessenergy. gr, το economix.gr, το economistas.gr, το reporter.gr και το epixeiro.gr από 10.000, το marketnews.gr 7.500, το banks.com. gr 6.700 και το dealnews.gr, το emea.gr, το fortunegreece.com, το mikrometoxos.gr και το economico.gr από 5.000 ευρώ. Ιδιαίτερα επικερδής αποδείχθηκαν οι δύο καμπάνιες κατά της covid – 19 και για ιστοσελίδες εξειδικευμένων ειδήσεων. Το site defence-point. gr που ασχολείται με αμυντικά θέματα εισέπραξε 10.000 ευρώ. Όσα έλαβαν το dikastiko. gr και το foreignaffairs.gr.

«Ακόμα καλύτερα τα πήγε η Αργυρώ Μπαρμπαρήγου. Με την ιστοσελίδα της argiro.gr και τις μαγειρικές συνταγές που έχουν βοηθήσει σε άνοδο στη θέση 408 έδωσαν στη γνωστή σεφ (sic) 12.500 ευρώ!», έγραψε το ereportaz.

Το olivemagazine.gr του ομίλου «Πρώτο Θέμα» εισέπραξε 10.000 ευρώ. H athensvoice.gr έλαβε 180.000 ευρώ! Στα 120.000 έπεσε (!) η lifo.gr. Στο provocateur. gr τιμολογήθηκαν 20.000 και στο thecaller.gr 10.000 ευρώ.

Η ιστοσελίδα lawandorder.gr εισέπραξε 30.000 ευρώ! Πού να λειτουργούσαν και τα δικαστήρια! Η ελληνική εκδοχή του αγγλόφωνου New Europe, το neweurope.gr, εισέπραξε 20.000 ευρώ.

Το neopolis.gr πήρε 13.000 ευρώ και το neolaia.gr 11.000 ευρώ. Ακόμα καλύτερα πήγε το ogdoo.gr με έσοδα 15.000 ευρουλάκια. Όσα και ο οδηγός ψυχαγωγίας monopoli.gr αν και όλα ήταν κλειστά. Ο άλλος οδηγός athinorama.gr και το μουσικό και κινηματογραφικό σάιτ avopolis.gr πήραν από 10.000 ευρώ! Τα ίδια χρήματα πήρε και το freesunday.gr του ευρωβουλευτή Γιώργου Κύρτσου, αλλά και η ιστοσελίδα greeknewsonline.gr με έδρα την Αστόρια της Νέας Υόρκης. Καλύτερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για το αγγλόφωνο orthodoxtimes. com, που ασχολείται με θρησκευτικά θέματα. Έλαβε 15.000 ευρώ!

ΤΑ ΣΑΪΤ

Φυσικά, η μερίδα του λέοντος μοιράστηκε σε ιστοσελίδες γενικού περιεχομένου και φυσικά στα κανάλια. Αν δούμε τα sites γνωστών δημοσιογράφων θα βρούμε το liberal. gr του Θανάση Μαυρίδη στα 120.000 ευρώ, το thetoc.gr του ομίλου Φιλιππόπουλου στα 50.000, όσα πήρε και το συνεταιριστικό (;) protagon.gr. Το dailypost.gr έλαβε 7.500, το piperata.gr του Πάρι Κουρτζίδη, το tvxs.gr και το tribune.gr από 5.000 ευρώ!

Την έκπληξη έκανε το voicenews.gr της Ελληνικής Λύσης. Εισέπραξε 15.000 αν και ο Κυριάκος Βελόπουλος διαφωνούσε απόλυτα με τα μέτρα για τον κορωνοϊό. Αμφισβητούσε ακόμα και την ύπαρξή του.

Για άλλη μια φορά, βέβαια, τα αθλητικά ΜΜΕ μπορούν να διαμαρτύρονται ότι ήταν ουραγοί στις επιλογές της διαφημιστικής ή εκείνων που έδωσαν τις κατευθυντήριες γραμμές. Θα πει κάποιος ότι δεν υπήρχε αθλητική δραστηριότητα. «Και τι ήταν ανοικτό;», θέτουν το ερώτημα οι εκδότες και οι εργαζόμενοι σε αθλητικές εφημερίδες και sites. Ας δούμε τα ποσά: sport24: 40.000, gazzetta: 37.000, sport-fm: 20.000, onsports: 25.000, novasports: 20.000, sdna: 5000.

Πάμε να δούμε και τα χρήματα των αθλητικών εφημερίδων: Κόκκινος πρωταθλητής: 8.800, Metrosport: 8.000, Sportday: 7.000, Sportime: 7.000, ΦΩΣ: 6.600, Πράσινη: 5.000, LiveSport: 4.000, Ώρα για Σπορ: 3.750.

Όπως προαναφέραμε, στα κανάλια δόθηκε η μερίδα του λέοντος. Τόσο για το τηλεοπτικό προϊόν τους όσο και για το διαδικτυακό. Εδώ, βέβαια, χρήζουν επισήμανσης δύο γεγονότα. Το πρώτο αφορά έναν τηλεοπτικό σταθμό της Μαγνησίας, το ΕΝΑ.

Πρόκειται για ανύπαρκτο κανάλι. Αλλά δίπλα στο όνομά του υπήρχε το ποσό των 14.880 ευρώ. «Πρόκειται για το κανάλι ΕΝΑ της Καβάλας, και εκ παραδρομής γράφτηκε λάθος η έδρα στη Μαγνησία», έσπευσε μετά τον σάλο και εξήγησε ο Στέλιος Πέτσας. Τιμολόγιο, βέβαια, δεν δόθηκε στη δημοσιότητα. Το άλλο ευτράπελο σχετίζεται με τον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα FM που έχει κλείσει από το 2017. Εμφανίστηκε κονδύλι 2.000 ευρώ! Στα αξιοσημείωτα και η επιτυχία του Blue Sky. Αν και τοπικής εμβέλειας, η ιστοσελίδα του καναλιού blueskytv.gr πήρε 40.000 ευρώ!

Κι εμείς τα κορόιδα με τα πρωτογενή ρεπορτάζ εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε γιατί δουλεύουμε. Για ποιο λόγο τρέχουμε από το πρωί έως το βράδυ να βρούμε πρωτογενείς ειδήσεις. Γιατί, άραγε; Μήπως υπάρχει περίπτωση να επιβραβευθεί η αξιοκρατία; Με βάση όσα προέκυψαν από τις λίστες με τις δύο καμπάνιες, μάλλον καλύτερα να… μέναμε σπίτι.

Ποσά που δόθηκαν σε τηλεοπτικούς σταθμούς και σάιτ

ΣΚΑΪ Τηλεόραση: 1.029.200 ευρώ Σάιτ: 124.000 ευρώ Ραδιόφωνο: 99.200 ευρώ Σύνολο: 1.252.400 ευρώ

ΑΝΤΕΝΝΑ Τηλεόραση: 967.188,84 ευρώ Σάιτ: 124.000 ευρώ Σύνολο: 1.091.188,84 ευρώ

Star Τηλεόραση: 905.066,08 ευρώ Σάιτ: 124.000 Σύνολο: 1.029.066,08 ευρώ

Alpha Τηλεόραση: 842.558,92 ευρώ Σάιτ: 124.000 ευρώ Σύνολο: 966.558,92 ευρώ

Πρώτο Θέμα Εφημερίδα: 124.000 ευρώ Σάιτ: 310.000 ευρώ Σύνολο: 434.000 ευρώ
ΕΡΤ Τηλεόραση: 334.716,92 ευρώ Σάιτ: 49.600 ευρώ Σύνολο: 384.316,92 ευρώ

Καθημερινή Εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής»: 123.380 ευρώ Εφημερίδα «Καθημερινή του Σαββάτου»: 73.780 ευρώ Σάιτ:186.000 ευρώ Σύνολο: 383.160 ευρώ

Action24 Τηλεόραση: 173.422,68 Σάιτ: 49.600 ευρώ Σύνολο: 223.022,68 ευρώ

Open Τηλεόραση: 557.566 ευρώ Σάιτ: 124.000 ευρώ Σύνολο: 681.566 ευρώ
Real Εφημερίδα: 74.400 ευρώ Ραδιόφωνο: 62.000 ευρώ Σάιτ: 43.300 ευρώ Σύνολο: 179.700 ευρώ

Τύπος της Κυριακής Εφημερίδα: 99.200 ευρώ

KISSFM Ραδιόφωνο: 86.800 ευρώ

Sites iefimerida.gr: 310.000 ευρώ Newsbomb.gr: 186.000 ευρώ Parapolitika.gr: 182.280 ευρώ Newsit.gr: 176.080 ευρώ Newpost.gr: 124.000 ευρώ CNN.gr: 124.000 ευρώ

ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

••• ΑΠΙΘΑΝΑ πράγµατα συνέβησαν µε τη… διανοµή των 20.000.000 ευρώ (η περίφηµη λίστα Πέτσα) σε υπερκαταστήµατα, µαγαζιά και πλανόδιους πάγκους – όπως στις λαϊκές – media, µε το πρόγραµµα «Μένουµε Σπίτι» για τον κορωνοϊό!
••• ΚΑΠΟΙΟΙ πήραν πάρα πολλά, µα πάρα πολλά λεφτά, κάποιοι πολύ λιγότερα, κάποιοι ένα ξεροκόµµατο, κάποιοι χαρτζιλίκι και κάποιοι απολύτως τίποτα – ο αριστερούλης π.χ. µε το κυριακάτικο φύλλο, που σκούζει µεν, αλλά σε αυτό το θέµα έχει δίκιο.
••• Α∆ΙΑΝΟΗΤΕΣ καταστάσεις έλαβαν χώρα εν µέσω πανδηµίας επειδή δεν ετέθησαν κανόνες, επειδή δεν τηρήθηκαν τα αυτονόητα, επειδή µερικοί – µερικοί, πιστεύουν ότι είναι σαφέστατα πιο έξυπνοι από τους άλλους.
••• ΕΡΡΕΥΣΕ το χρήµα σε ιστοσελίδες που δεν τις ξέρει κανείς, σε ραδιόφωνα που έχουν κλείσει προ ετών, σε έντυπα πειρατικά, σε µπάτλερ της εκάστοτε εξουσίας που γελάνε πονηρά για το «µπαγιόκο» που έβαλαν στα άδεια τους ταµεία.
••• ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ θα ήταν απλό, αν βάσει της στοιχειώδους λογικής υπήρχε µια σοβαρή κατηγοριοποίηση, µε αντικειµενικά κριτήρια! Μην τα επαναλάβουµε, όλοι οι παροικούντες στην Ιερουσαλήµ τα γνωρίζουν απέξω κι ανακατωτά.
••• Η Α’ ΕΘΝΙΚΗ (καταλαβαινόµαστε νοµίζω) από 300-400.000, η Β’ ΕΘΝΙΚΗ από 170.000, η Γ’ ΕΘΝΙΚΗ από 90.000, η ∆’ ΕΘΝΙΚΗ από 50.000 και όλοι οι υπόλοιποι από 5-10.000! Απλούστατο…
••• Ε∆Ω εισέπραξε 60.000 ευρώ εκδότης εβδοµαδιαίας εφηµερίδας µε την… αστρονοµική κυκλοφορία των 170 φύλλων πανελλαδικά. Λιποθυµήσατε; Μήπως δεν αισθάνεστε καλά;
••• ΤΩΡΑ, καταιγίδα µε ανεξέλεγκτους αέρηδες, χτυπάει το Μαξίµου σε µια στιγµή µάλιστα που οι πολυπράγµονες (o Παππάς και η παρέα του) του ΣΥΡΙΖΑ τρέχουν να σωθούν από το «Καλογρίτσας Gate» που πλήττει την πιο ανεύθυνη αξιωµατική αντιπολίτευση όλων των εποχών.
••• ΚΑΠΟΙΟΙ (που θεωρούν εαυτούς ριγµένους) έχουν ήδη προαναγγείλει αγωγές και µηνύσεις. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης πάντως ανακοίνωσε επισήµως ότι θα επιστρέψει το ποσόν που καταβλήθηκε στην Alter Ego, αφήνοντας υπονοούµενα για τη διαδικασία.
••• TI ΘΑ ΓΙΝΕΙ από εδώ και πέρα; Κάθε πρόβλεψη θεωρείται ιδιαιτέρως επισφαλής. Αναµείνατε στο ακουστικό σας! Για εξελίξεις παντός είδους…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μένουμε Σπίτι: Τα γκρίζα σημεία μιας λίστας

H Alter Ego Media επέστρεψε τα χρήματα της καμπάνιας «Μένουμε στο σπίτι» για δύο λόγους

 

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας