14:03 Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021
eReportaz

Live:

Αυτοκίνητα που θα ανιχνεύουν το αλκοόλ στους οδηγούς και δεν θα ξεκινούν αν έχουν υπερβεί το όριο

Αυτοκίνητα που θα ανιχνεύουν το αλκοόλ στους οδηγούς και δεν θα ξεκινούν αν έχουν υπερβεί το όριο

Σε Νομοσχέδιο που πρόκειται να ψηφιστεί από την αμερικανική Γερουσία οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν υποχρεωτικά στα οχήματά τους, τεχνολογία ανίχνευσης αλκοόλ για τον οδηγό. Aν ο χρήστης έχει πιει υπερβολικά το όχημα θα μπορεί να απενεργοποιείται αυτόματα.

Το Νομοσχέδιο έχει εγείρει μια μεγάλη συζήτηση καθόσον  πολλοί εκτιμούν ότι  θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές, ορισμένοι όμως ανησυχούν ότι μάλλον ξεπερνά τα ηθικά όρια και εγείρει ζητήματα πολιτικών δικαιωμάτων.

Επί της ουσίας, η πρόταση είναι να αναπτυχθεί τεχνολογία που θα μπορεί να παρακολουθεί παθητικά τον οδηγό για να ανιχνεύσει βλάβη ή τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα και να αποτρέψει τη λειτουργία του οχήματος αν δεν πληρούνται τα κριτήρια.

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Κυκλοφοριακής Ασφάλειας (NHTSA) υπολογίζει ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αφορά 10.000 θανάτους ετησίως στις ΗΠΑ, ενώ τα αμερικανικά αστυνομικά τμήματα συλλαμβάνουν περίπου 1 εκατομμύριο ανθρώπους ετησίως για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ωστόσο το NHTSA έχει προειδοποιήσει ότι κάθε σύστημα παρακολούθησης τέτοιου τύπου θα πρέπει να είναι «απρόσκοπτο, ακριβές και διακριτικό για τον νηφάλιο οδηγό».

Εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί και γίνει νόμος, θα επιβάλλει ότι «η προηγμένη τεχνολογία πρόληψης της οδήγησης σε κατάσταση μέθης πρέπει να αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα επιβατικά οχήματα».

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία εγείρει επίσης ηθικά ζητήματα σχετικά με την επιτήρηση πολιτών, ακόμη και αν η επιτήρηση εξυπηρετεί τον περιορισμό ενός κοινωνικού προβλήματος που κοστίζει 44 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με μελέτη του 2010.

Ο Γουλφ Σάφερ, καθηγητής τεχνολογίας και κοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Stony Brook, δήλωσε: «Είναι ένα ζήτημα πολιτικής που έχει και ηθικές επιπτώσεις. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον όλο και πιο “προγραμματισμένα” και αυτό δημιουργεί ερωτήματα ευθύνης όσον αφορά τις ενέργειες του αυτοκινήτου. [Ευθύνεται] ο προγραμματιστής; Ο κατασκευαστής;Το άτομο που αγόρασε το αυτοκίνητο;».

«Πολλοί άνθρωποι αποδέχονται ότι κάποιος δεν πρέπει να οδηγεί μεθυσμένος.. Αλλά σε αυτή την κατάσταση το αυτοκίνητο γίνεται ο επιβλέπων της συμπεριφοράς σας» καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Απίστευτο ατύχημα σε στροφή στη Φθιώτιδα – Οι θεατές επανέφεραν αυτοκίνητο που βρέθηκε στις δυο ρόδες (βίντεο)

Mad Clip: «Μίλησε» η Porsche του – Τι έδειξε η αυτοψία των πραγματογνωμόνων

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας