Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

Ακινησία στους δρόμους της Αθήνας

Με το άνοιγμα των σχολείων και την επιστροφή στην πλήρη κανονικότητα, η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας επέστρεψε δριμύτερη, προκαλώντας έντονα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες αιχμής.

ακινησία

Έντονα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες αιχμής!

Οι κεντρικές αρτηρίες της Αττικής, όπως η Αλίμου, η Κατεχάκη και η Βάρης – Κορωπίου, καταγράφουν τη μεγαλύτερη επιβάρυνση λόγω των καθημερινών μετακινήσεων μαθητών, γονέων και εργαζομένων. Η κίνηση τις πρωινές ώρες αιχμής ξεκινάει πλέον από τις 07.30 και διαρκεί μέχρι τις 09.30, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία στο λεκανοπέδιο να διεξάγεται με μεγάλες δυσκολίες. Οι δρόμοι πλημμυρίζουν από οχήματα και οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες. Σημαντική αύξηση στην κίνηση παρατηρείται επίσης στη Λεωφόρο Κηφισίας, από το ύψος της Νέας Ερυθραίας μέχρι και το Ψυχικό, καθώς και στη Λεωφόρο Αθηνών, από το Χαϊδάρι έως τον Σκαραμαγκά. Οι δρόμοι του Πειραιά, όπως η Κόνωνος, η Ομηρίδου Σκυλίτση, η Μικράς Ασίας και η Αλιπέδου στον κόμβο και στις σήραγγες του Φαληρικού, αντιμετωπίζουν παρόμοια κυκλοφοριακά προβλήματα. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στα νότια προάστια, με τη Βουλιαγμένης και την Ποσειδώνος να παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα κυκλοφορίας στο τμήμα μεταξύ Αλίμου και Γλυφάδας. Το κύμα των οχημάτων δυσκολεύει την καθημερινή μετακίνηση, με την ταλαιπωρία να είναι εμφανής για χιλιάδες οδηγούς. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν περιορίζεται μόνο στις πρωινές ώρες. Κατά τη διάρκεια του μεσημεριού, και συγκεκριμένα από τις 15.00 έως τις 18.00, καταγράφονται σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία και καθυστερήσεις σε κεντρικούς δρόμους, όπως η Βασιλέως Κωνσταντίνου, η Μεσογείων και η Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ ακόμη και μικρότεροι δημοτικοί δρόμοι πλήττονται από την αυξημένη κυκλοφορία. Η καθημερινή ταλαιπωρία στους δρόμους της Αθήνας επιβαρύνει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ οι καθυστερήσεις οδηγούν σε απώλεια χρόνου και παραγωγικότητας. Η ανάγκη για μέτρα αποσυμφόρησης είναι επιτακτική, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και την ανακούφιση των οδηγών που δοκιμάζονται καθημερινά.

Σχέδιο

Το άμεσο στρατηγικό σχέδιο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική είναι επιβεβλημένο. Το κυκλοφοριακό έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο και οι πολίτες καθημερινά βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλες καθυστερήσεις, απώλεια χρόνου και αυξημένο άγχος. Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης πρέπει να περιλαμβάνει μια σειρά από μέτρα που θα αντιμετωπίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση με τρόπο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η επικαιροποίηση του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος θα πρέπει να αναθεωρηθεί με περιβαλλοντικά κριτήρια, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης και την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, η εφαρμογή κλιμακωτού ωραρίου στις δημόσιες υπηρεσίες και η επέκταση του κλιμακωτού ωραρίου στα σχολεία αποτελούν κεντρικά σημεία της λύσης. Η πρόσφατη πρωτοβουλία να εισαχθεί διαφορετική ώρα έναρξης για ορισμένα σχολικά τμήματα είναι ένα θετικό βήμα που πρέπει να επεκταθεί, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των δρόμων τις ώρες αιχμής και να μειώσει τον συντονισμό μετακινήσεων.

Παράλληλα, το σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει την άμεση αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών. Συχνότερα δρομολόγια, βελτιωμένη εξυπηρέτηση και περισσότερη αστυνόμευση στις λεωφορειολωρίδες είναι παρεμβάσεις καίριας σημασίας για να γίνουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο ελκυστικά. Με αυτόν τον τρόπο θα δοθεί κίνητρο στους πολίτες να αφήσουν το αυτοκίνητο στην άκρη και να επιλέξουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.
Ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να δοθούν λύσεις στο ζήτημα της παράνομης στάθμευσης, που σήμερα κατακλύζει κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας, όπως η Ακαδημίας, η Αχαρνών, η Πατησίων και η Φιλελλήνων. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης και η ανεξέλεγκτη στάθμευση εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία και επιδεινώνουν τα προβλήματα στους δρόμους.

Τα έξυπνα φανάρια αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα, καθώς μπορούν να προσαρμόζουν τους χρόνους των φωτεινών σηματοδοτών σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο οδικό δίκτυο.

Δακτύλιος

Επίσης, η επικαιροποίηση του Δακτυλίου είναι μια αναγκαιότητα που δεν μπορεί πλέον να αναβληθεί, καθώς θεσπίστηκε το 1981 και οι συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους της Αθήνας έχουν αλλάξει δραματικά. Η νέα μορφή του Δακτυλίου θα πρέπει να βασίζεται σε περιβαλλοντικά κριτήρια, όπως οι εκπομπές ρύπων και η κατηγορία του οχήματος, ώστε να περιορίζεται η κυκλοφορία των πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων και να δοθεί προτεραιότητα στα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο θα βοηθήσει στη μείωση της κυκλοφορίας, αλλά και θα συμβάλει στην προσπάθεια της πόλης να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα. Παράλληλα είναι σημαντικό να δοθεί ένα χρονικό διάστημα προετοιμασίας στους οδηγούς για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Οι αλλαγές πρέπει να συνοδευτούν από ενημερωτικές καμπάνιες και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να κάνουν σταδιακές προσαρμογές και να μειώσουν τις επιπτώσεις στην καθημερινότητά τους. Η επικαιροποίηση του Δακτυλίου δεν είναι μόνο θέμα κυκλοφοριακής ρύθμισης, αλλά και ένα κρίσιμο βήμα για την υγεία και το περιβάλλον της πόλης.

Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου μονά – ζυγά κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας.

κυκλοφοριακής

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: 1.000 κάμερες στους δρόμους της Αθήνας θα «σαρώνουν» τους οδηγούς

MG ZSMax HYBRID+: Έρχεται το ηλεκτρικό MG Cyberster με επιδόσεις που θα κόβουν την ανάσα!

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ