15:55 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Αλέξανδρος Λεονταρίτης: "Το ελληνικό σινεμά χρειάζεται τολμηρές κινήσεις"

Αλέξανδρος Λεονταρίτης: "Το ελληνικό σινεμά χρειάζεται τολμηρές κινήσεις"

Η Αίθουσα Αναμονής πρόκειται ένα ψυχολογικό θρίλερ που περιλαμβάνει την ιστορία πέντε διαφορετικών ανθρώπων τελείως διαφορετικών μεταξύ τους από θέμα χαρακτήρα.

Μία μέρα, ξυπνάνε μέσα σε μία αποθήκη στην οποία βρίσκονται εγκλωβισμένοι. Δεν έχουν καμία ανάμνηση για το ποιοι είναι ούτε πως βρέθηκαν εκεί . Καθώς περνάει ο χρόνος και τα περιθώρια αρχίζουν να στενεύουν θα πρέπει να βρουν ένα τρόπο να συνεργαστούν μεταξύ τους και να βρουν τι είναι αυτό που τους συνδέει και  γιατί βρέθηκαν έγκλειστοι σε αυτό το χώρο προκειμένου να τα καταφέρουν να βγουν ζωντανοί από εκεί μέσα.

Η ταινία αυτή ξεκίνησε γυρίσματα περίπου πριν από τρία χρόνια και κατάφερε πρόσφατα να ολοκληρωθεί λόγω οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίσαμε καθώς επρόκειται για μία ανεξάρτητη low budget  παραγωγή. Το σενάριο είναι γραμμένο από μένα και το Λεωνίδα Κόση ο οποίος με βοήθησε να εξελίξω σημαντικά σημεία της ιστορίας και των χαρακτήρων σε σχέση με την αρχική βερσιόν του σεναρίου που είχα γράψει. Ο Ανδρέας Βουγιούκας, γνωστός στο ευρύ κοινό ως ηθοποιός από τις εμφανίσεις του σε γνωστά τηλεοπτικά σίριαλ όπως το Μπρούσκο ανέλαβε με ενθουσιασμό και μεράκι την παραγωγή της ταινίας με τη νεοσύστατη τότε εταιρεία του AV MOVIESWORLD. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η συνεισφορά τουExecutive Producer Κωνσταντίνου Κωμοδρόμου ο οποίος βοήθησε ναπραγματοποιηθεί η ταινία. Εκτός από τον Ανδρέα Βουγιούκα που πέρα από το πόστο του ως παραγωγός κατέχει και έναν από τους βασικούς ρόλους στην ταινία, το υπόλοιπο βασικό καστ πλαισιώνεται από την Τόνια Σωτηροπούλου, τον Πάνο Κρανιδιώτη, τη Μαρία Ιωάννου, το Χάρη Γεωργιάδη καθώς σε δεύτερους ρόλους εμφανίζονται οι Άννα Φόνσου, Ευτύχιος Πουλαίδης, Σταύρος Λούρος, Φίλιπος Κωνσταντίνος, Ιάκωβος Χατζηβασίλης, Αλέξανδρος Παρίσης. Ήταν μία δουλειά που έγινε με μεγάλη επιμονή και υπομονή και θέλω να βοηθήσω όλους όσους ήταν μέρος της ομάδας και συντέλεσαν στο να ολοκληρωθεί αυτή η ταινία.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την πορεία της Αίθουσας Αναμονής μέχρι στιγμής καθώς έχει κερδίσει αρκετές διακρίσεις. Παγκόσμια πρεμιέρα πραγματοποίησε τον περασμένο Μάιο στο Παρίσι στο European Independent Film Festival ένα από τα πιο σημαντικά ανεξάρτητα ευρωπαϊκά φεστιβάλ όπου και ήταν υποψήφια ως Best European Dramatic Feature. Στη συνέχεια κέρδισε ειδική εύφημο μνεία για ταινία μεγάλου μήκους στο London Greek FilmFestival, πήρε βραβείο καλύτερης ταινίας θρίλερ και καλύτερης ερμηνείας η Τόνια Σωτηροπούλου στα Los Angeles Film Awards, βραβείο καλύτερης ταινίας στο Indie Suspense Horror Sci-Fi Film Festival καθώς ακολούθησαν και  αρκετά άλλα βραβεία και υποψηφιότητες και σε άλλα φεστιβάλ. Τιμητικές διακρίσεις είχε η Αίθουσα Αναμονής και στην Ελλάδα πρόσφατα στα πλαίσια του κινηματογραφικού φεστιβάλ  Crime and Anatomy Film Festival οπού εκεί  η ταινία κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου και καλύτερου ανδρικού ρόλου. Αναμένεται να κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες σε Ελλάδα και Κύπρο μέσα στο 2019.

Ποια η πορεία του ελληνικού κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια; Ανοδική ή καθοδική;

Είναι θετικό ότι έχουνε παρατηρηθεί περιπτώσεις αρκετών ελληνικών ταινιών οι οποίες κατάφεραν να ξεφύγουν θεματολογικά από τα στενά πλαίσια της ελληνικής πραγματικότητας και να απευθυνθούνε σε ένα πιο ευρύ κοινό αποκτώντας διεθνείς διακρίσεις σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Παρόλο που συνεχίζουν και βγαίνουν ταινίες πιο ανέμελες προς το είδος και της κωμωδίας και απευθύνονται  πιο πολύ στην εγχώρια αγορά θεωρώ ότι είναι σημαντικό το ελληνικό σινεμά να ξεφύγει από την εσωστρέφεια που το χαρακτήριζε τα προηγούμενα χρόνια και να κάνει πιο τολμηρές κινήσεις με στόχο να αγγίξει ένα μεγαλύτερο κενό και δεν εννοώ με την έννοια του εμπορικού σινεμά. Περισσότερο απευθύνομαι στη θεματολογία που θα παρουσιάσει, στο σκηνοθετικό τρόπο προσέγγισης που μπορεί να έχει και στον τρόπο υλοποίησης της.

Ανεβάζουν το επίπεδο οι ανεξάρτητες εταιρίες που ανεβάζουν τις δουλειές τους σε διαδικτυακές πλατφόρμες ή είναι μία οικονομική λύση περιορισμένης τεχνικής;

Βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου πλέον με την τεχνολογία και τις κινηματογραφικές ψηφιακές πλατφόρμες που κυκλοφορούν όπως το Netflix, Hullu και Amazon, υπάρχει μία αφθονία από θέμα ποσότητας  στις νέες ταινίες που παράγονται και είναι διαθέσιμες για το ευρύ κοινό. Ο σημερινός θεατής έχει μάθει να παίρνει την πληροφορία άμεσα και γρήγορα και να έχει πολλές επιλογές μέσα από την άνεση του δικού του χώρου. Αυτό είναι και ένα σημαντικό πρόβλημα που περνάνε αυτήν την περίοδο οι κινηματογραφικές αίθουσες που έχουν επηρεαστεί από αυτό το νέο trend και από το φαινόμενο της πειρατίας  και για αυτό γίνεται μία προσπάθεια από τις εταιρείες διανομής να βγαίνουν κάποιες ταινίες σε παγκόσμια πρεμιέρα την ίδια στιγμή σε πολλές χώρες και σε σύντομο διάστημα να είναι διαθέσιμες on demand στις κινηματογραφικές πλατφόρμες. Αυτό αυτομάτως ανεβάζει τον πήχη πιστεύω προκειμένου να μπορέσει μία ταινία να έχει μία καλύτερη τύχη στην ευρύτερη κινηματογραφική αγορά.  Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα βασικά συστατικά μίας καλής ταινίας που θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες. Και αυτό ξεκινάει πρώτα από ένα καλό σενάριο, το παίξιμο των ηθοποιών και τον τρόπο γυρίσματος.

Τι πρέπει να κουβαλά πάνω του κάποιος ο οποίος θέλει να γίνει σκηνοθέτης;

Θεωρώ αρκετά δύσκολο εγχείρημα το κάνει κάποιος μία πραγματικά πολύ καλή ταινία που θα ξεχωρίσει και θα συζητηθεί. Όπως επίσης και πολύ σημαντικές είναι οι ικανότητες που θα πρέπει να έχει ο σκηνοθέτης ο οποίος είναι ο ενορχηστρωτής όλου του εγχειρήματος. Κατά την προσωπική μου άποψη και μέσα από την εμπειρία μου,  χρειάζονται πολλά ταλέντα τα οποία ο σκηνοθέτης θα πρέπει να τα συνδιάσει με ένα δημιουργικό τρόπο προκειμένου να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Χρειάζεται καλή τεχνική κατάρτιση και πέρα από το να έχει δει πολλές ταινίες χρειάζεται να έχει καλό ένστικτο όπως και να ξέρει να ακούει καθώς  και να μπορεί να αφομοιώσει τις πληροφορίες που θα τον βοηθήσουν να φτιάξει μία καλύτερη ταινία. Και πολύ σημαντικό επίσης είναι οι εμπειρίες και ο χαρακτήρας που έχει ο ίδιος διαμορφώσει. Στην τελική, πολλοί σκηνοθέτες μέσα από τη δουλειά τους βγάζουν έξω στοιχεία του χαρακτήρα τους, της ηθικής όπως οι ίδιοι την αντιλαμβάνονται, για την έννοια του σωστού ή του λάθος, καθώς διαπραγματεύονται καταστάσεις και θέματα που τα περνάνε στη συνέχεια στους θεατές. Για αυτό είναι μία διαρκής εξάσκηση και καλλιέργειας που πρέπει να κάνουν μέ τον εαυτό τους μέχρι να φτάσουν σε μία μέθεξη.

Τι συμβουλή δίνεις σε έναν νεαρό Έλληνα που θέλει να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία;

Οι νεότεροι σκηνοθέτες που ξεκινάνε τώρα με την καριέρα τους είναι σημαντικό να «τρίβονται» μέσα από τη διαδικασία της πρακτικής εξάσκησης από γυρίσματα από τις φοιτητικές ταινίες που κάνουνε και να φτιάχνουν καλές ομάδες με τους συμφοιτητές τους και άτομα που μπορούν να εμπιστευτούν για τα ανάλογα πόστα. Πάνω από όλα ο κινηματογράφος είναι μία συλλογική δουλειά και χρειάζεται να έχεις μία καλή ομάδα και άτομα δίπλα σου που να μπορείς να εμπιστευτείς.

Πότε κατάλαβες πως θέλεις να γίνεις σκηνοθέτης και αν το έχεις μετανιώσει;

Ήταν αυτό που ήθελα να γίνω από μικρός. Από το σχολείο όταν με ρωτούσε ο δάσκαλος του έλεγα ότι αυτό ήταν που ήθελα να κάνω. Μπορεί να μην ήταν η πιο συνηθισμένη επιλογή σε όποιον το άκουγε όμως εγώ το είχα πάρει αποφαση από τότε. Στην πορεία που άρχισε να ωριμάζει η σκέψη μέσα μου ήμουνα όλο και πιο σίγουρος για την απόφαση μου  Στη συνέχεια σπούδασα κοινωνιολογία όπου απέκτησα Bachelor of Arts από το Deeree College στην Αθήνα καθώς ασοχλήθηκα ένα διάστημα και με τη δημοσιογραφία. Μετά σπούδασα σκηνοθεσία στο New York Collegeκαι ένα διάστημα έφυγα στην Αμερική για περίπου δύο χρόνια όπου δούλεψα και εκεί σε διάφορα πόστα σεκινηματογραφικές ταινίες και σε εταιρείες παραγωγής.  Ήταν ένα μεγάλο σχολείο για μένα που μου έμαθε πολλά αυτό το διάστημα που έλειπα. Επέστρεψα μέτα στην Ελλάδα με γεμάτες μπαταρίες και τότε ήταν που έβαλα μπρος και γύρισα την πρώτη μου μεγάλου μήκους ταινία την Τελική Αποπληρωμή.  Μία περιπέτεια με κοινωνικά- δραματικά  στοιχεία που πραγματοποίησε ένα πολύ καλό κύκλο θεωρώ  σαν πρώτη μου μεγάλη δουλειά, καθώς κυκλοφόρησε στη συνέχεια στις αίθουσες και κέρδισε κάποιες φεστιβαλίκές διακρίσεις. Η επόμενη μεγάλη μου ταινία που ακολούθησε από τότε ήταν η Αίθουσα Αναμονής . Αυτή την περίοδο είμαι μεταξύ ενός σενάριου sci fi thriller και ενός ψυχολογικού δράματος για την επόμενη μου ταινία μεγάλου μήκους.

Ποια η άποψή σου για τον Γιώργο Λάνθιμο;

Θεωρώ ότι πρόκειται για έναν πολύ ταλαντούχο σκηνοθέτη ο οποίος αποδεδειγμένα έχει κερδίσει τη φήμη που έχει. Έχει την ικανότητα να δημιουργεί ένα δικό του κόσμο και πρόκειται για ένανauteur με το δικό του στυλ ο οποίος ήταν επίσης ένα από αυτούς που ξεκίνησαν το νέο αποκαλούμενο ρεύμα new Greek weird wave. Έχοντας δει τις ταινίες του θεωρώ ότι σε σχέση με τις αρχικές του δουλειές έχει εξελιχθεί αρκετά και φαίνεται άνθρωπος που έχει αρκετή οξυδέρκεια και καλή διαίσθηση. Δουλεύει πολύ καλά με τους ηθοποιούς του καθώς το αποτέλεσμα που βλέπουμε στις ταινίες του διακρίνεται από μία προσεγμένη και πολύ ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά. Είναι ένα καλό παράδειγμα σκηνοθέτη που ξεκίνησε από την Ελλάδα  που μας έδειξε ότι με ταλέντο και σκληρή δουλειά μπορείς νακαταφέρεις να κάνεις πράγματα. Ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλοι στην πορεία και να αναδειχτούνε μέσα από το δικό τους σκηνοθετικό στυλ..

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας