17:24 Σάββατο 20 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Απάντηση της «ΩΡΙΩΝ AΤΕΒΕ» για την υπόθεση Σαχινίδη-Ζανιά

Απάντηση της «ΩΡΙΩΝ AΤΕΒΕ»  για την υπόθεση Σαχινίδη-Ζανιά

Μετά το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του e-reportaz για την υπόθεση Σαχινίδη – Ζανιά, η εταιρία «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» μας απέστειλε με επίσημη ανακοίνωση της την απάντηση της.

Αναλυτικά αυτή αναφέρει:

“Σε απάντηση  ρεπορτάζ της εφημερίδας σας που αναρτήθηκε στις  24 Αυγούστου 2013, με τίτλο  «Στη Βουλή δικογραφία για Σαχινίδη και Ζανιά», και όσον αφορά στην Εταιρεία «Ωρίων ΑΤΕΒΕ»  που εκπροσωπώ, και στην οποία το δημοσίευμά σας αναφέρεται, έχω να παρατηρήσω τα εξής:

Kατ’ αρχάς  το ζήτημα της τύχης των εγγυημένων από το δημόσιο δανείων δεν αφορά μόνον στις δυο επιχειρήσεις που υπονοείτε μέσω του ρεπορτάζ σας. Η «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» είναι μία μόνον από τις 1200 επιχειρήσεις σε όλη την έκταση της Ελλάδας που θεώρησε, μαζί μ’ αυτές, ότι, όπως σε όλες τις χώρες του πολιτισμένου κόσμου υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που διακανονίζει τα προβλήματα των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικής ρευστότητας, παρέχοντας στήριξη όταν υπάρχει προοπτική βιωσιμότητάς τους και σχέδιο εξυγίανσής τους, το ίδιο θα μπορούσε να συμβαίνει και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, με καλπάζουσα την οικονομική κρίση,  η «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» αντιμετώπισε προβλήματα,  προσπάθησε να πετύχει  την αναδιοργάνωσή της  και την εξυγίανσή της μέσω των διατάξεων του Ν.3888/2007, όπως  τροποποιήθηκαν με τον ν. 4013/2011, από την αιτιολογική έκθεση του οποίου σας παραθέτω αυτούσιο απόσπασμα. «Σε κάθε περίοδο, αλλά ιδιαίτερα σε περίοδο οικονοµικής κρίσης, είναι ιδιαίτερα σηµαντικό να δίνεται µια δεύτερη ευκαιρία στις επιχειρήσεις που για οποιονδήποτε λόγο βρίσκονται σε οικονοµική αδυναµία. Κοινωνικά είναι σηµαντική η παροχή δεύτερης ευκαιρίας επειδή διασώζονται θέσεις εργασίας, τόσο στην ίδια την επιχείρηση, όσο και σε άλλες επιχειρήσεις(προµηθευτές, εµπορικούς αντιπροσώπους κλπ.) που συναλλάσσονται µε αυτήν. Οικονοµικά είναι σηµαντική η παροχή δεύτερης ευκαιρίας, επειδή δεν χάνεται η άυλη αξία της επιχείρησης και επειδή δεν διακόπτεται η παραγωγική της δραστηριότητα». Στις 12.12.2011,  η «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» υπέβαλε έτσι στην 25η Δ/νση του Υπουργείου Οικονομικών αίτηση ζητώντας την έγκριση σχεδίου εξυγίανσης. Κατόπιν εισήγησης του Συμβουλίου  Αξιολόγησης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2/35939/0025/30-4-2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών(ΦΕΚ 15468/8-5-2012) με την οποία έγινε αποδεκτό το σχέδιο εξυγίανσης.

Σε εκτέλεση της απόφασης αυτής, συνήφθη στις 15-06-2012 συμφωνία πιστωτών μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» (2/46007/0025/15-06-2012), η οποία και κατατέθηκε προς επικύρωση στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ροδόπης στις 05-07-2012 (ΕΠ24/05-07-2012). Αρχική δικάσιμος ορίστηκε στις 05-09-2012 και, κατόπιν διαδοχικών αναβολών με αίτημα του Ελληνικού Δημοσίου – επτά ολόκληρους μήνες μετά, όταν υποτίθεται ότι στην φτωχευμένη μεν αλλά μεταρρυθμιζόμενη Ελλάδα, το πρώτο που έχει γίνει κατανοητό ότι απαιτείται είναι σταθερό, διαυγές και  σαφές πλαίσιο για το επιχειρείν!!!- εκδικάσθηκε στις 06-02-2013, μετά από απόρριψη νέας αίτησης του Ελληνικού Δημοσίου για αναβολή, η οποία αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας απορρίφθηκε από το Δικαστήριο με το αιτιολογικό την μη βεβαίωση των εγγυημένων ποσών, το έγγραφο του αν.Υπουργού και της γεν. γραμματέως κ. Χριστίνας Παπακωνσταντίνου προς τον κ. εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και το Ν.Σ.Κ.

Αρα και εκ προοιμίου καθίσταται σαφές και στην εφημερίδα σας αλλά και στους αναγνώστες σας ότι καμία διαγραφή χρέους  που προέρχεται από τις δανειακές υποχρεώσεις της «Ωρίων  ΑΤΕΒΕ» έχει επισυμβεί μέχρι τώρα, όπως σε δυο σημεία του ρεπορτάζ σας ρητά αναληθώς αναγράφεται. Και μάλλον δεν πρόκειται να συμβεί με τις συνεχείς τροπολογίες επί τροπολογιών που έρχονταν και παρέρχονταν στη Βουλή, με τις οποίες κατ’ ουσία καταργήθηκε το ισχύον κατά την σύναψη της συμφωνίας νομοθετικό πλαίσιο και το άρθρο 58 παρ. 6 του ν. 4075/2013 με το οποίο διασφαλίζονταν απόλυτα τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου και το οποίο είχε ψηφιστεί  με τεράστια πλειοψηφία στην Βουλή, ο δε βουλευτής της Ν.Δ. του νομού Καβάλας και μέχρι πρότινος Υφυπουργός Εργασίας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος ήταν αυτός που με σθένος από το βήμα της Βουλής πρότεινε την υπερψήφιση της διάταξης αυτής. Η κατάργηση της διάταξης αρχικά επιχειρήθηκε  με τον ψηφισθέντα νόμο «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» ανεπιτυχώς λόγω της σφοδρής αντίδρασης των επιμελητηρίων, του επιχειρηματικού κόσμου αλλά και βουλευτών. Τελικά όμως καταργήθηκε αφού το Υπουργείο Οικονομικών  την επανέφερε στον νόμο «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων». Επί αυτού του θέματος, δηλαδή της κατάργησης μιας διάταξης που εξυπηρετούσε και εξασφάλιζε  τα συμφέροντα του δημοσίου σε συνδυασμό με την διάσωση των βιώσιμων επιχειρήσεων που συνεπάγετο πολλαπλά θετικά αποτελέσματα, αρχής γενομένης από την διάσωση των θέσεων εργασίας, από την δημιουργία εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο από φόρους κ.λ.π., ασφαλιστικές εισφορές,  οι επί τρίμηνον βιωματικές εμπειρίες  των ενεχομένων στην υπόθεση των δανείων με εγγύηση ελληνικού δημοσίου είναι και πλούσια και  ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς είναι επί της ουσίας οι διάλογοι των επιμελητηρίων και των πολιτικών του τόπου μας τόσο με τον πρωθυπουργό όσο και με την τρικομματική τότε κυβέρνηση. Το ίδιο ζεστή ως ανάμνηση είναι και η δημοσίως εκφρασθείσα συναίνεση του πρωθυπουργού σήμερα κ.Αντώνη Σαμαρά  προς τον τότε υπουργό Οικονομικών  για την ψήφιση του άρθρου 58  παρ. 6 του ν. 4075/2012 αλλά και το υπ’  αριθ. 807/4.4.2013 έγγραφο του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνου Μίχαλου, μέσω του οποίου απηύθυνε έκκληση για άμεση απόσυρση των διατάξεων του νομοσχέδιου «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων», επίσης προς τον πρωθυπουργό της χώρας κ.Αντώνη Σαμαρά.

Σημειωτέον ότι τα δάνεια που έλαβε η επιχείρησή μου ρυθμίστηκαν το έτος 2006 με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και με πρόσθετες εξασφαλίσεις όλα τα υπάρχοντα εταιρικά και προσωπικά περιουσιακά στοιχεία  μου και ως εκ τούτου είναι φανερό ότι ουδεμία εμπλοκή είχαν οι κ.κ. Σαχινίδης και Ζανιάς.

Εξίσου πολύπλαγκτη  με την πορεία των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, είναι όμως  και η συνέχεια της υπ’ αριθμ. 2/35939/0025/30-4-2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών(ΦΕΚ 15468/8-5-2012) που αφορούσε στην εταιρεία μας, την «Ωρίων ΑΤΕΒΕ», για  την οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας σας, και κατά τη μαρτυρία της γενικής γραμματέως κ.Χριστίνας Παπακωνσταντίνου δεν κατανοήσαμε τι ύψους τελικά είναι και πόσο κοστολογείται το «αμάρτημα», της μη διαγραφής, στην περίπτωσή μας, των χρεών της.

Στη συνέχεια και στην επαύριον και πάλι λοιπόν της απόφασης Ζανιά- Σαχινίδη, η οποία περιήλθε στα χέρια μας τον Απρίλιο του 2012, και είναι πολλαπλώς ενδεικτική  του κλίματος  που βιώνουν οι επιχειρήσεις στη χώρα, αυτές ιδιαίτερα  που πρώτιστο μέλημά τους είναι η διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους.  Στις 25-06-2012 πληροφορηθήκαμε έτσι ως Εταιρεία  ότι υπάρχει θέμα αμφισβήτησης ισχύος της αρχικής εγγύησης του 2006 (!!!) που αφορούσε 45-80 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και η «Ωρίων ΑΤΕΒΕ». Στις επόμενες ημέρες είχαμε όμως αρμοδίως τη διαβεβαίωση ότι το πρόβλημα αυτό ξεπεράσθηκε, εφόσον η εταιρεία είχε κατ’ επανάληψη περάσει τα επόμενα χρόνια από το αρμόδιο Συμβούλιο Αξιολόγησης Εγγυοδοτικής Ευθύνης του Δημοσίου-αρχική παράλειψη- πολλά θέματά της. Η τελευταία δε υπηρεσιακή ενημέρωση στις αρχές Ιουλίου διευκρίνιζε ότι απαιτείται ελάχιστος επιπλέον χρόνος για την υλοποίηση της απόφασης και μέχρι να ενημερωθεί ο νέος Υπουργός. Τελικά όμως όλες οι προσπάθειες-επαφές μας με την αρμόδια Διεύθυνση (Δ25) να προχωρήσει στη βεβαίωση στη ΔΟΥ των ποσών που έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο (συνολικά 3.000.000 ευρώ) και αφού συμφωνήσαμε σ’ ό,τι μας ζητήθηκε, προσέκρουσαν στην χωρίς εξήγηση άρνηση του Γραφείου του κ. Υπουργού να επιτρέψει την υλοποίηση της συμφωνίας.

Στις 04-12-12 ενημερωθήκαμε, μετά από κοινοποίηση άλλης εταιρείας,- ενδιαφέρον στοιχείο προς αξιολόγηση, αφού το ζήτημα μάς αφορούσε αμέσως, και η διαφάνεια και η ενημέρωση είναι προαπαιτούμενα ενός μεταρρυθμιζόμενου κράτους–  ότι υφίσταται από 06-11-12 έγγραφο του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών προς τον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, τελείως απρόκλητα, απ’ όσα τουλάχιστον γνωρίζουμε, και χωρίς έως σήμερα να ενημερωθούμε τι μας καταλογίζεται, εκτός του θέματος ισχύος της αρχικής Εγγύησης, με το έγγραφο όμως να αναφέρει δύο(2) μόνον εταιρείες και όχι τις  45-80 που εμπίπτουν στην επίμαχη περίοδο.

Στις 17.01.2013 και εν όψει της δικάσιμου της 06-02-2013, όπως προαναφέραμε, αποστέλλεται ερώτημα στο Ν.Σ.Κ. για την ισχύ της αρχικής εγγύησης,  επτά(7) ολόκληρους μήνες μετά την πρώτη επισήμανσή μας. Στις 15-03-2013 αποκαλύπτεται στο υπό συζήτηση στη βουλή νομοσχέδιο του Υπουργού Οικονομικών «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις», άρθρο 42, διάταξη που ακυρώνει τις υπουργικές αποφάσεις εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση επικύρωσης, η οποία αποσύρεται στην Ολομέλεια στις 20-03-2013. Τέλος, στις 23.03.2013, ενημερωνόμαστε για την απορριπτική απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου  Ροδόπης, η οποία επικαλείται τη μη βεβαίωση των εγγυημένων ποσών, το έγγραφο του αναπληρωτή Υπουργού προς τον εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και το έγγραφο του αναπληρωτή  Υπουργού προς Ν.Σ.Κ. και στις 29 -4-2013 ψηφίζεται τελικά η επίμαχη διάταξη με την οποία ακυρώνεται το άρθρο 58 παρ. 6 του ν. 4075/2013

Το επιστέγασμα όλων αυτών, και ενώ έχουν γίνει διαγραφές οφειλών επιχειρήσεων, προς όφελος του δημοσίου κατά την άποψή μας,  με υπογραφή μάλιστα των νυν διοικούντων στο υπουργείο Οικονομικών Σταϊκούρα και Στουρνάρα που στηρίζονται στο προαναφερθέν νομικό πλαίσιο, η ταυτόχρονη δημοσίευση αναληθών δημοσιευμάτων σε δυο κυριακάτικα φύλλα, βλαπτικών της τιμής και της υπολήψεώς μας, και, κυρίως, η χρησιμοποίηση αυτή τη φορά της «Ωρίων ΑΤΕΒΕ» για την πρόκληση βλάβης, βάσει αναληθών στοιχείων, της τιμής και της υπολήψεως πολιτικών προσώπων που είχαν  μια διαφορετική πολιτική προσέγγιση σε σχέση με τα σημερινά τεκταινόμενα, ίδια όμως εκείνη την περίοδο με την άποψη του τότε προέδρου της μείζονος αντιπολίτευσης και νυν πρωθυπουργού κ.Αντώνη Σαμαρά, για την επιβίωση των επιχειρήσεων που δύνανται με στήριξη έναντι των τραπεζών στην πορεία εξυγίανσής τους και να συνδράμουν στα έσοδα του δημοσίου- με την καταβολή φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών- και να λειτουργήσουν, έστω και εν σμικρώ, ως ανάχωμα στο διαρκώς διογκούμενο αριθμό ανέργων.

 

Για την εταιρεία

Ωρίων ΑΤΕΒΕ

Πέτρος Βαφειάδης”

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

    

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας