More

    Beat: Προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

    Tην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί διατάξεων που εισήγαγε ο ν.4530/2018 (“νόμος Σπίρτζη”) ζητά η Beat. Στο αίτημα που κατέθεσε η εταιρεία παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.

    Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη Κυβέρνηση στις εταιρείες διαμεσολάβησης υπηρεσιών μετακινήσεων να προσφέρουν μειωμένες τιμές, υποχρεώνοντας τες να εξομοιωθούν με εταιρείες μεταφορών σε περίπτωση που επιθυμούν να το πράξουν, και απειλώντας τες με εξοντωτικά πρόστιμα.

    Αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με την Beat, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της Beat είναι εταιρίες της “Κοινωνίας της Πληροφορίας” και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

    Επιπλέον, αναφέρουν πηγές της Beat, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την Κυβέρνηση.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

    Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%. Η νέα πραγματικότητα λόγω κορονοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα. Η Beat, βάζοντας πλέον στο επίκεντρο την ασφάλεια των μετακινήσεων για επιβάτες και οδηγούς, προμηθεύει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί.

    Όπως σημειώνουν κύκλοι της εταιρείας, η Beat είναι μέρος του FREE NOW Group, μιας σύμπραξης στο χώρο των “μετακινήσεων του αύριο”, των δύο γερμανικών κολοσσών Daimler AG και BMW. Το FREE NOW Group, μέσω της Beat στην Ελλάδα, επενδύει σταθερά στο ταλέντο των Ελλήνων που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις μετακινήσεων για 17 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, τις οποίες -λόγω του αναχρονιστικού πλαισίου- στερούνται οι Έλληνες καταναλωτές.

    Σχετικά άρθρα:
    ΤΑΞΙ – Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Λυμπερόπουλος λάβρος κατ Μητσοτάκη για UBER – TaxiBEAT [ΒΙΝΤΕΟ]
    Ο Καμμένος στο πλευρό του Λυμπερόπουλου εναντίον της Beat

    Επιπλέον, το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

    Σήμερα στην Ελλάδα η Beat συνεργάζεται με περισσότερους από 8.000 οδηγούς ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό των εγγεγραμμένων επιβατών να ξεπερνά τα 1.6 εκατομμύρια στο κλείσιμο του 2019, ενώ απασχολεί περισσότερους από 320 εργαζομένους στις δύο ελληνικές πόλεις.

    Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

    Πρόσφατα Άρθρα

    Ο διορατικός Βαγγέλης Μαρινάκης

    Ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, νυν επενδυτή και στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, κατά την πρεμιέρα του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που...

    Θεσσαλονίκη: Σύλληψη δύο ημεδαπών για ναρκωτικά

    Στη σύλληψη δύο ημεδαπών, ηλικίας 46 και 36 ετών, προέβησαν βραδινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.ΔΙ.Ν.) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης,...

    «Καταπέλτης» το πόρισμα του ανακριτή για το Μάτι: «Παρακολουθούσαν αμέτοχοι τη φωτιά σαν τον Ξέρξη που έβλεπε τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας»

    Εγκληματική αμέλεια και αδιαφορία, στα όρια του ενδεχόμενου δόλου, καταλογίζει σε κατηγορούμενους για την τραγωδία στο Μάτι ο ανακριτής. Παρακολουθούσαν αμέτοχοι τη φωτιά σαν...

    Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 1-4: Υπερηχητικό φινάλε του πρωταθλητή στη Λεωφόρο

    Tο καλύτερο δυνατό φινάλε πέτυχε ο υπερηχητικός Ολυμπιακός στη Λεωφόρο επικρατώντας του Παναθηναϊκού με 4-1 με δύο γκολ από τους Μασούρα και Ελ Αραμπί....

    “Αυτοκράτορας” στη Ρώμη ο Ναδάλ

    O Ράφαελ Ναδάλ κέρδισε τον Νόβακ Τζόκοβιτς με 2-1 σετ και κατέκτησε για 10η φορά στην καριέρα του το Internazionali BNL d' Italia της...