4:58 Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
eReportaz

Live:

Εισβολή Μαρινάκη (και) στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Εισβολή Μαρινάκη (και) στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Από το περασμένο έτος, οπότε και η οικογένεια Μαρινάκη δημιουργούσε όμιλο εταιρειών, πέραν των γνωστών και διακεκριμένων δραστηριοτήτων στις επιχειρήσεις και στον εφοπλισμό, ήταν θέμα χρόνου η είσοδος στον τομέα υπηρεσιών προς τους καταναλωτές (consumer services) και το ηλεκτρονικό εμπόριο. H αρχή έγινε, λοιπόν, με την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού στην εταιρεία ταχυμεταφορών Courier Center. Η συνέχεια δόθηκε με τη Wellcomm, η οποία ξεκινά με μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και στοχεύει να «χτυπήσει» την αγορά των marketplaces.

Ίδρυση

Στις 30 Δεκεμβρίου 2021 με απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου 4399/2016, και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης Wellcomm, που αναφέρεται στην «ίδρυση διαδικτυακής πύλης – marketplace, δυναμικότητας 150 συμβεβλημένων επιχειρήσεων», κόστους ίσου με 4.098.154,57 ευρώ και συνολικού ενισχυόμενου κόστους ίσου με 3.987.544,00 ευρώ.

Η Wellcomm είναι μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρεία εμπορίας προϊόντων και παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 2021 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ, αλλά δρομολογεί σε πρώτη φάση επένδυση περί τα 4.000.000 ευρώ. Σκοπός της είναι η εμπορία μέσω διαδικτυακών τόπων (websites) ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων, ή και καταστημάτων, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, πάσης φύσεως προϊόντων και αγαθών και ιδίως μηχανημάτων και δικτύων πληροφορικής, software, περιφερειακών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ειδών βιβλιοπωλείου, παιχνιδιών, ειδών ένδυσης, οικιακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού, ειδών προσωπικής φροντίδας και ευεξίας, οχημάτων κ.ά.

Έμπειρο στέλεχος

Με ισχυρούς ανταγωνιστές όπως η Skroutz, η BestPrice ή η Public Marketplace, η Wellcomm προχωρει με γοργούς ρυθμούς και καταξιωμένα στελέχη που γνωρίζουν άριστα την αγορά. Σύμβουλος – διαχειριστής της εταιρείας έχει οριστεί ο Χρήστος Καλογεράκης, που δηλώνει CEO & Co-Founder της Welcomm.

Κι αν σας θυμίζει κάτι το όνομά του, είναι απολύτως φυσιολογικό, καθότι πρόκειται για ένα έμπειρο στέλεχος που ταυτίστηκε ως επικεφαλής της αλυσίδας Public, έχοντας στο ενεργητικό του το «γύρισμα» των Public σε λειτουργική κερδοφορία, από τον πρώτο χρόνο που ανέλαβε, και την αδιάλειπτη ανοδική πορεία των πωλήσεων. O Χρήστος Καλογεράκης έχει συνδέσει επίσης τη θητεία του με την καθιέρωση της «Black Friday» και τη δημιουργία του μεγαλύτερου marketplace στην Ελλάδα.

Το who is who

Ο Χρήστος Καλογεράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Διετέλεσε από τον Ιανουάριο του 2015 διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Public (Retail World SA), μέλους του ομίλου εταιρειών Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Λονδίνο, όπου εργάστηκε στον κλάδο του Shipping, ενώ το 2003 επέστρεψε στην Ελλάδα και εντάχτηκε στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων.

Στη συνέχεια εργάστηκε σε διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας και απέκτησε πολυετή εμπειρία σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, όπως η Vodafone και η Wind. Ξεκίνησε στον όμιλο Olympia το 2011, αναλαμβάνοντας τη θέση του εμπορικού διευθυντή του Retail Group (Public, Multirama, Getitnow). Το 2012 ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην εταιρεία Westnet Distribution ΑΒΕΕ.

Μαρινάκη

Ο Χρήστος Καλογεράκης είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σε Shipping, Trade & Finance από το Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου, καθώς και προπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.

O κ. Καλογεράκης το 2021 ανακοινώθηκε ως επικεφαλής του προαναφερθέντος νέου γκρουπ εταιρειών του Ομίλου Μαρινάκη – ως διευθύνων σύμβουλός του.

Μεταξύ των έμπειρων συνεργατών είναι και η Ρενάτα Φωτεινού που έχει αναλάβει καθήκοντα Chief Commercial Οfficer (CCO). Από το 2014 μέχρι το 2021 εργαζόταν στην Public όπου το 2017 ανέλαβε Marketplace Manager, του Public marketplace, ενώ από τον Ιούλιο του 2020 κατείχε τον ρόλο της Head of Marketplace & Content.

Το νέο group εταιρειών ξεκίνησε με την εξαγορά της Courier Center και έχει δημιουργηθεί με υποστήριξη από επενδυτικά κεφάλαια της οικογένειας Μαρινάκη, συνεργατών και άλλων επενδυτών. Στο εγχείρημα συμμετέχει επενδυτικά και ο κ. Σωκράτης Κομινάκης, άμεσος συνεργάτης της οικογένειας Μαρινάκη σε πληθώρα επιχειρηματικών κινήσεων.

Ανθεί στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο

Στα υψηλότερα επίπεδα βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, καθώς online αγορές πραγματοποίησε το α΄ τρίμηνο του 2021 το 60% των καταναλωτών (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ), με την αύξηση να αγγίζει το 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σύμφωνα με ποσοτική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari, η οποία μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς προκύπτει ότι:

– Οι κατηγορίες που εκτοξεύθηκαν την περίοδο της καραντίνας είναι τα Καλλυντικά / Αρώματα (+17%), τα Ρούχα & Υποδήματα (+12%), τα Εσώρουχα / Πιτζάμες (+12%), τα Παιχνίδια (+10%), τα Φάρμακα / Συμπληρώματα (+8%), τα Είδη Δώρων (+8%), ο Αθλητικός Εξοπλισμός (+8%), τα Βιβλία (+7%) και η Αθλητική Ένδυση / Υπόδηση (+6%).
– H συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021 εκτιμάται περί τα 14.000.000 ευρώ, σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Εκτιμήσεις

Η έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B2C) πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του Διαδικτύου, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη.

Με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2021 να είναι μια χρονιά-ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C με συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου 14 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10.000.000 ευρώ.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποιοι πήραν τα…(χιονισμένα) βουνά;

Ο Τούρκος (ZARA) φθάνει στην Αθήνα

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας