17:16 Σάββατο 20 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Επάγγελμα παίκτης reality στην TV

Επάγγελμα παίκτης reality στην TV

Όποιος πιάνει το τηλεκοντρόλ και αρχίζει το ζάπινγκ εκεί γύρω στα μεσάνυχτα, όλο και κάποιο reality θα εμφανιστεί στην οθόνη της τηλεόρασης. Είτε πρόκειται για το «Big brother», που επέστρεψε μετά από χρόνια στην καθημερινότητά μας και έφτασε στο σημείο να απασχολεί μέχρι και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα, είτε μιλάμε για το «Βachelor» που νεαρές γυναίκες δίνουν τα πάντα για να κερδίσουν την καρδιά (;) του Παναγιώτη Βασιλάκου.

Ρεπορτάζ ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Αλλά φυσικά δεν μιλάμε για τα μόνα reality που, κατά πολλούς, αποδεικνύουν την ηθική και αισθητική κατάπτωση της χώρας. Υπάρχει επίσης το «GNTM» ή «Greece’s Next Top Model», το «My Style Rocks», ενώ διαρκώς γίνονται συζητήσεις και για νέα concept.

Ενημέρωση

Μόνο το Mega απέχει απ’ αυτή τη διαδικασία, καθώς επενδύει κυρίως στην ενημέρωση και τη μυθοπλασία. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια έχουν ήδη εντάξει στο πρόγραμμά τους τέτοια τηλεοπτικά προϊόντα – για να χρησιμοποιήσουμε sic έκφραση – ή, σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε ανάλογη παραγωγή. Τα νούμερα τηλεθέασης, άλλωστε, επιβραβεύουν τις παραγωγές και φέρνουν έσοδα. Κι εκεί ακριβώς είναι το ανησυχητικό στοιχείο όλου του τηλεοπτικού σκηνικού. Στην ανταπόκριση του κόσμου για τις ματιές από την κλειδαρότρυπα. Στο αυξημένο ενδιαφέρον εκατομμυρίων τηλεθεατών να γίνουν σαν τον Στάθη Ψάλτη στην ταινία «Και ο πρώτος ματάκιας».

Κι αν η στάση του κοινού δίνει θάρρος στον χωριάτη να βάζει κάμερες και πάνω στο κρεβάτι, ο παροξυσμός για συμμετοχή στα reality μας δείχνει και την άλλη όψη του νομίσματος. Αναδεικνύει την πρόθεση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων να πουλήσουν κάθε ιδιωτική στιγμή τους. Να τη βγάλουν στη δημόσια θέα και ας γίνουν θέμα συζήτησης. Με βραχυπρόθεσμο στόχο την πρόσκαιρη οικονομική επιβράβευση και μακροπρόθεσμα τη διεκδίκηση μίας ευκαιρίας που θα λύσει μια και καλή τα προβλήματα της καθημερινότητας. Με την άνθιση των social media και του διαδικτύου, άλλωστε, κάθε εικόνα ταξιδεύει παντού και αν κάποιος δεν είδε live ένα… χούφτωμα γεννητικών οργάνων, εύκολα μπορεί να το βρει στο διαδίκτυο. Όλα, λοιπόν, θυσιάζονται στον βωμό του εύκολου κέρδους και της αναγνωσιμότητας, η οποία έχει ως επακόλουθο την αύξηση των εσόδων από άλλες δραστηριότητες. Όπως η προώθηση προϊόντων στους «ακόλουθους». Το διευκρινίζουμε προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης.

Η ουσία είναι ότι μέσω των reality δημιουργήθηκε ένας νέος επαγγελματικός κλάδος. Ρωτάς έναν έφηβο τι δουλειά θα κάνει μετά από το λύκειο και η απάντηση «θα παίξω σε reality» μπορεί να βρεθεί ανάμεσα στις επικρατέστερες για τη μερική αποκατάσταση. Ειδικά αν πρόκειται για όμορφη κοπέλα, μιας και γι’ αυτές οι ευκαιρίες συμμετοχής είναι περισσότερες.

Εύκολο κέρδος

Επί της ουσίας, δηλαδή, δημιουργείται το υπόβαθρο μίας ροπής των παιδιών προς το εύκολο κέρδος, ανεξάρτητα από το τίμημα. Κι ενώ πολλοί μιλούν για «τηλεοπτικά σκουπίδια», έστω και αν κάνουν διαχωρισμούς ανάμεσα στις παραγωγές, η τηλεθέαση όλων αυτών των εκπομπών αποδεικνύει ότι η κριτική γίνεται στα λόγια, αλλά στην πράξη όλοι επιχειρούν να δουν από την κλειδαρότρυπα και, βέβαια, οι περισσότεροι βάζουν τον εαυτόν τους στη θέση κάποιου παίκτη. Ταυτίζονται, όπως συνέβαινε παλιά με τους ρόλους στις ταινίες. Μόνο που εδώ γίνεται ταινία η ζωή των παικτών. Η καθημερινότητά τους. Ακόμα και οι προσωπικές στιγμές τους.

Απενεχοποίηση

Οι… προοδευτικοί κάνουν λόγο για απενεχοποίηση συμπεριφορών και καταστάσεων που θεωρούνται απόλυτα φυσιολογικές. Στην άλλη πλευρά της ζυγαριάς, όμως, μπαίνει η απαξίωση κάθε έννοιας αυτοσεβασμού και προστασίας της προσωπικής ζωής. Όλα γίνονται ένα μεγάλο παράθυρο μέσα από το οποίο μπορούν να βλέπουν οι πάντες. Έστω και αν πολλοί είναι ήδη προσαρμοσμένοι σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, όπως προκύπτει από τις συνεχείς διαρροές ερωτικών βίντεο. Με αυστηρά προσωπικές στιγμές να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου και να αυξάνουν τη δημοφιλία στις μηχανές αναζήτησης και ταυτόχρονα να δημιουργούν φαντασιώσεις για τις πρωταγωνίστριες ή τους πρωταγωνιστές. Όλοι, βέβαια, διαμαρτύρονται και σιχτιρίζουν για τις διαρροές, αλλά κατά σύμπτωση τα βίντεο είναι γραμμένα με την έγκρισή τους και σε αρκετές περιπτώσεις κυκλοφορούν στη διάρκεια της συμμετοχής σε ένα reality. Έτσι, ανεβαίνει η τηλεθέαση, αυξάνονται οι «ακόλουθοι» του πρωταγωνιστή ή της πρωταγωνίστριας και πάει …λέγοντας.

Και στα παιχνίδια, άλλωστε, το γυμνό ή το επιμελώς ατημέλητα φανερό ερωτικό στοιχείο είναι σύνηθες φαινόμενο. Ακόμα και αν μιλάμε για άτομα οριακά στην ενηλικίωσή τους. Με πρόσφατο παράδειγμα τη φωτογράφιση των συμμετεχόντων στο «GNTM» που προκάλεσε αντιδράσεις, αλλά εν τέλει έστρεψε ακόμα και τους «αδιάφ(θ)ορους» στην αναζήτηση των σχετικών πλάνων.

realityΗ επένδυση στη γνώση περνάει σε πολλές περιπτώσεις σε δεύτερο και τρίτο πλάνο. Τα social προσφέρουν την πρώτη ευκαιρία για την αναγνωσιμότητα με στόχο και τη συμμετοχή στα reality. Γι’ αυτό, άλλωστε, βλέπουμε, για παράδειγμα στο «Bachelor», το μήλο της Έριδας, δηλαδή, τον Βασιλάκο, αλλά και πολλές από τις κοπέλες να΄χουν περάσει και από άλλες εκπομπές παρόμοιου concept. Κάποιες, μάλιστα, συμμετείχαν σε περισσότερες από μία. Είπαμε, ότι είναι το επάγγελμα του παρόντος και ίσως του μέλλοντος με βάση το σκεπτικό των περισσοτέρων καναλιών να δημιουργούν τέτοιους είδους παραγωγές.

Mεροκάµατα και εργασιακές συµβάσεις

Πέρα από την αναγνωρισιμότητα, η συμμετοχή στα reality έχει και οικονομικά οφέλη για τους παίκτες και τις παίκτριες.

reality realityΣτο «Big Brother», για παράδειγμα, προβλέπεται μηνιαίος μισθός που φτάνει στα 1.200 ευρώ! Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την εποχή μας και ειδικά για το 2020 που η πανδημία του κορωνοϊού τίναξε στον αέρα όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.
Γι’ αυτό, άλλωστε, και υποβλήθηκαν περισσότερες από 10.000 αιτήσεις για την είσοδο στο σπίτι του «Μεγάλου Αδερφού», από το οποίο βεβαίως ο νικητής θα καρδίσει 100.000 ευρω.
Εξίσου δημοφιλή αποδείχθηκαν και το «GNTM», αλλά και το «Bachelor». Με λιγότερες αιτήσεις, βέβαια, αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις το ενδιαφέρον κινήθηκε σε τετραψήφιο αριθμό και σε… πληθυντικό.

Στα reality της τηλεοπτικής οικογένειας που στεγάζεται στην Κάτω Κηφισιά τα οικονομικά μεγέθη είναι διαφορετικά, ενώ παίζει ρόλο και η απήχηση των συμμετεχόντων στα social media, δηλαδή, ο αριθμός των «ακολούθων» που διαθέτει η κάθε κοπέλα, διότι κυρίως οι γυναίκες σαρώνουν στο facebook και στο instagram. Στο «GNTM» οι αποδοχές κυμαίνονται γύρω στα 600 ευρώ μικτά, δηλαδή, καλύπτουν τις εργασιακές συμβάσεις του… κατώτερου μισθού. Για το «Bachelor» τα χρήματα δίνονται ανά εβδομάδα και φτάνουν περίπου στα 300 ευρώ με ανοδικές τάσεις, εάν η κοπέλα έχει influencer.

Ανάλογα ποσά δίνονται ανά εβδομάδα και στο «My Style Rock», αλλά με τη διαφορά ότι σε αυτό το concept η πληρωμή περιλαμβάνει και τα έξοδα για το ντύσιμο.
Άρα, στην κάθε παίχτρια μένουν λιγότερα χρήματα.

Όπως και να ‘χει, η ουσία είναι μία: τα reality πληρώνουν και έτσι δημιουργούν τις συνθήκες για να στρέφονται προς τα εκεί οι νέοι και οι νέες με στόχο την επαγγελματική αποκατάστασή τους, έστω και για κάποιους μήνες.

Από γιατρός και δικηγόρος, στο όνειρο της «νέας Ελένης Μενεγάκη»

 

Πόσα παιδιά έχουμε ρωτήσει τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν; Λες και ψάχνουμε τρόπο να εκδικηθούμε επειδή και σε μας έκαναν οι μεγάλοι την ίδια ερώτηση όταν μας έβλεπαν σε κάποια φιλική μάζωξη ή σε μια γιορτή. Η διαφορά σε σχέση με τα δικά μας παιδικά χρόνια βρίσκεται στα επαγγέλματα του… μέλλοντος.

Εμείς είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα στη δουλειά των γονιών ή κάποιου συγγενή. Ενίοτε κάναμε και τα δικά μας σχέδια.

Ο υπογράφων είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση, διότι στην τετάρτη δημοτικού είπε στον δάσκαλο Γιώργο Βάιο ότι θα γίνει δημοσιογράφος.

Στον επαγγελματικό προσανατολισμό των πιτσιρικάδων, βέβαια, κυριαρχούσαν οι νομικοί, οι γιατροί, αλλά και πιο χειρονακτικά επαγγέλματα όπως ο αυτοκινητιστής, ο ηλεκτρολόγος, ο μηχανικός.

Με σαφείς επιρροές από το οικογενειακό περιβάλλον ή ακόμα και από την πλύση εγκεφάλου.
Η τελευταία λεπτομέρεια έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της νοοτροπίας «να μπω στο Δημόσιο, να εξασφαλίσω ένα σίγουρο μισθό και μία γρήγορη σύνταξη».

Τεχνολογία

Στην πορεία των χρόνων τα δεδομένα άλλαξαν. Προστέθηκαν νέα επαγγέλματα. Μπήκε στη ζωή μας η τεχνολογία που μάγεψε τα παιδιά. Ακόμα περισσότερο η τηλεόραση.
Ο παρουσιαστής και η παρουσιάστρια έγιναν όνειρο για εκατομμύρια πιτσιρικάδες και κυρίως πιτσιρίκες. Η επιτυχία της Ελένης Μενεγάκη δημιούργησε μία δεξαμενή από φιλόδοξες κοπέλες που ήθελαν να μοιάσουν στην αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Κορίτσια πανέμορφα που έψαχναν την ευκαιρία για να δείξουν όποιες δυνατότητες θεωρούσαν ότι διέθεταν, πέρα από τα κάλλη τους.

Ο Σειρηνάκης

Στα χρόνια προς τα μνημόνια, η Τζούλια Αλεξανδράτου δημιούργησε και μια άλλη επαγγελματική τάση. Το απέδειξαν οι ουρές στα κάστινγκ του Δημήτρη Σειρηνάκη.
Και από τη συμμετοχή στις ερωτικές ταινίες, φτάσαμε στις μέρες μας που έγινε της μόδας και πήρε θέση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, αγοριών και κυρίως κοριτσιών, η αποκατάσταση μέσω των reality, τα οποία προσφέρουν κάποια χρήματα και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για διεκδίκηση κάποιων τηλεοπτικών ευκαιριών.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τζούλια Νόβα: «Δεν με άφηνε να βγω από το σπίτι»

Η σύντροφος του Κριστιάνο Ρονάλντο ποζάρει με αυτοκίνητο 1,9 εκ. ευρώ – “Εκμεταλλεύεται” ότι έχει κορωνοϊό ο διεθνής άσος;

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

    

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας