11:05 Σάββατο 20 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα με τις κλοπές χαλκού από τις σιδηροτροχιές με το «αόρατο DNA»

Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα με τις κλοπές χαλκού από τις σιδηροτροχιές με το «αόρατο DNA»

Σε μια λύση υψηλής τεχνολογίας έχουν καταφύγει η Βρετανία και η Γερμανία, δύο χώρες με εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να λύσουν το πρόβλημα με την κλοπή χαλκού και μετάλλων από τις σιδηροδρομικές τροχιές, που έχει αναδείξει η “ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ”.

Ουσιαστικά κάθε κομμάτι του δικτύου από τα δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα που διαθέτουν και οι δύο χώρες, έχει μια μοναδική ταυτότητα, όπως το DNA που είναι μοναδικό σε κάθε άνθρωπο. Έτσι, αν με οποιοδήποτε τρόπο αφαιρεθεί, είναι εύκολο να το παρακολουθήσουν οι αρχές στη διαδρομή του.

Στη Γερμανία, που πρώτη εφάρμοσε αυτή τη λύση, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) άρχισαν να ψεκάζουν από το 2012 τμήματα του δικτύου, που φτάνει τα 34.000 χιλιόμετρα, σχεδόν 15 φορές περισσότερο από το ελληνικό.

Το πρόβλημα είχε πάρει διαστάσεις και είχε επεκταθεί και σε καλώδια τηλεπικοινωνιών. Το 2011 οι ζημιές για τον γερμανικό σιδηρόδρομο έφτασαν τα 15 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί το κόστος των καθυστερήσεων.

Το «τεχνητό DNA» είναι σπρέι που περιέχει δείκτες υπεριώδους ακτινοβολίας, συνθετικό DNA και σωματίδια μετάλλου, το οποίο ψεκάζεται σε καλώδια και κάθε άλλο εξοπλισμό στην σιδηροδρομική γραμμή. Αυτός ο κωδικός στα σωματίδια του μετάλλου είναι μοναδικός.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βόλος: Συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ ο 69χρονος που σκοτώθηκε σε τροχαίο όταν όχημα παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη

 


Το σημαντικό είναι ότι μπορεί να διαβαστεί επί τόπου χωρίς να χρειάζεται ανάλυση. Στη συνέχεια οι αρμόδιοι μπορούν να συγκρίνουν την ένδειξη με μια βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση η αστυνομία.

Η λύση απέδωσε αμέσως: το 2012 εντοπίστηκαν οι δύο πρώτοι κλέφτες υλικού που είχαν προσπαθήσει να πουλήσουν καλώδια σε έμπορο σιδηρικών.

Παρόμοια είναι η λύση στη Βρετανία, με τοπικά δίκτυα να την εφαρμόζουν από το 2012-2013. Μόνο στη γραμμή Anglia της Network Rail η κλοπή υλικών μειώθηκε κατά 82%.

Επιπλέον έχουν τοποθετηθεί και 2.000 πινακίδες κατά μήκος της σχεδιαζόμενης γραμμής υψηλής ταχύτητας HS2 που προειδοποιούν τους επίδοξους κλέφτες ότι τα υλικά -αλλά και οι ίδιοι- θα εντοπιστούν.

Πηγή: protothema.gr

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

    

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας