4:23 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Γερμανική απόβαση στο λιανεμπόριο

Γερμανική απόβαση στο λιανεμπόριο
Απόβαση στην Ελλάδα έκανε πριν από λίγα 24ωρα μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες e-commerce εταιρείες της Ευρώπης, η About You, διαβλέποντας τις προοπτικές της εγχώριας αγοράς και της καταναλωτικής δύναμης.
Η καραντίνα και γενικότερα η περίοδος των lockdowns ώθησαν τον καταναλωτή να στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η πρώτη εταιρεία μονόκερος – με αποτίμηση που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, μέσα σε λίγα χρόνια βγήκε από τα σύνορα του Αμβούργου και κατέκτησε 23 αγορές διεθνώς.
Πλέον ήρθε και στην Ελλάδα, με… εμφατικό τρόπο, λαμπερά brands και… αποδοτικό μάρκετινγκ, στοχεύοντας να ταράξει το λιανεμπόριο.
Να σημειώσουμε ότι με τον όρο μονόκερος (unicorn) χαρακτηρίζεται μια startup η οποία καταφέρνει να ξεπεράσει σε αξία το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Ποια είναι η About You
To πασίγνωστο online κατάστημα ρούχων του εξωτερικού διαθέτει περισσότερα από 400.000 διαφορετικά προϊόντα από 2.000 brands, μεταξύ των οποίων και Adidas, Nike, Mango, Polo Ralph Lauren, Levi’s, Calvin Klein, GAP, Esprit, Lacoste, Gant, Guess κ.α.
Ιδρυτές της start up είναι οι Tarek Muller, Hannes Wiese και Sebastian Betz.
Η γερμανική εταιρεία “γεννήθηκε” το 2014 και κατάφερε να επεκταθεί σε 24 ευρωπαϊκές αγορές μέσα σε 7 χρόνια.
Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Φινλανδία, Βουλγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία, Εσθονία, Λιθουανία, Κροατία, Δανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Σουηδία, είναι μερικές από τις χώρες που δραστηριοποιείται.
Ελέγχεται από τον γερμανικό όμιλο Otto και τον δανέζικο Besteller και λίγους μήνες πριν προχώρησε σε δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Tο ηλεκτρονικό της κατάστημα επισκέπτονται σε μηνιαία βάση περισσότεροι από 30 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες.
Αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα της Ευρώπης, απασχολεί σήμερα περισσότερους από 1000 εργαζόμενους από 65 διαφορετικές εθνικότητες και για το τρέχον έτος ο κύκλος εργασιών της αναμένεται να φτάσει τα 1,17 δισ. ευρώ.
Από τις καινοτομίες που προσφέρει είναι ότι δεν υπάρχουν έξοδα αποστολής και επιστροφής παραγγελιών, καθώς υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής κάποιου προϊόντος (με επιστροφή των χρημάτων) εντός 100 ημερών από την αγορά.
Teaser, μυστήριο και celebrities
H εταιρεία ενεργοποίησε μεταμεσονύκτια το ηλεκτρονικό της κατάστημα, με την… κατάληξη gr. ενώ νωρίτερα είχε προχωρήσει σε αποκλειστικό Pre Launch, μόνο για τους συνδρομητές του Newsletter.
Πολύ καλό το μάρκετινγκ, αν σκεφτείτε ότι στα social media τα κουίζ και οι αντίστροφες μετρήσεις έδιναν και έπαιρναν…Το μυστήριο φούντωνε, αλλά τελικά λύθηκε.
Στο launch event, περισσότεροι από 200 social εγχώριοι celebrities γιόρτασαν την πολυαναμενόμενη στιγμή έναρξης του website στην ελληνική αγορά.
Άλλωστε και η επιλογή του χώρου δεν ήταν τυχαία. Σαν βγαλμένος από παραμύθι ήταν ο Πύργος Μελισσουργού. Πρόκειται για ένα σπάνιο κτίσμα 350 ετών στην Αττική, που όχι μόνο ακόμα διατηρείται, ως θερινή κατοικία της οικογένειας Μελισσουργού από το 1836, αλλά φιλοξενεί δεκάδες events.
Η εκτίναξη του ecommerce στην Ελλάδα
Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce δημοσίευσε από κοινού την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση 10% από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.
Το 2020, ιδιαίτερα, ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.
Η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ.
Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΜΠΑΜ που κυκλοφορεί

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κατέρρευσε η εξέδρα την ωρα που τραγουδούσε ο Τόνι Σφήνος

Αποκάλυψη στην Δίκη για το βιτριόλι: Σε ποιον ανήκε το κινητό με το GPS tracker του αυτοκινήτου της Ιωάννας

Απόστολος Γκλέτσος: “H εμπλοκή μου στην υπόθεση της κοκαΐνης είναι στημένη λόγω της πολιτικής μου δράσης”

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

      

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας