Η διαφήμιση με το παπούτσι της Adidas να εμφανίζεται μέσω drones πάνω από την Ακρόπολη σηματοδότησε ακόμη ένα κάζο για το υπουργείο Πολιτισμού!
Ο Γιώργος Λάνθιμος δοξάζει την Ελλάδα παγκοσμίως με τις εξαιρετικές ταινίες του. Αλλά από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο του απέρριψαν το αίτημα για γυρίσματα στην Ακρόπολη. Τώρα, πώς προέκυψε το ΚΑΣ, είναι αλλουνού παπά Ευαγγέλιο, που θα έλεγαν και στην εύανδρο Ήπειρο. Η πρόταση του Λάνθιμου παραπέμφθηκε στο ανώτατο όργανο επειδή στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών είχαν ενστάσεις για το σενάριο της ταινίας.
Αντίθετα, οι ίδιοι άνθρωποι άναψαν αμέσως πράσινο φως για να πάρει πλάνα στην Ακρόπολη ο Άνθιμος Ανανιάδης για την ταινία «The Greek Job», την πρώτη σκηνοθετική δουλειά του. Όλα αυτά, βέβαια, δεν θα μας απασχολούσαν αν δεν εντάσσονταν στο χαρτοφυλάκιο της Λίνας Μενδώνη. Της υπουργού Πολιτισμού που από το 2019 έχει δώσει πολλές αφορμές για να αντικατασταθεί, όμως όχι απλώς βγαίνει αλώβητη, αλλά αποδεικνύεται στην πράξη ότι εισπράττει από το Μέγαρο Μαξίμου περισσότερα συγχωροχάρτια και από εκείνα που έδιναν κάποτε οι Πάπες.
Ακόμη και αυτή την εβδομάδα η Μενδώνη απέδειξε την πλήρη αποστασιοποίησή της απ’ όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα. Κυρίως, όμως, επιβεβαίωσε την έλλειψη επικοινωνίας με τα άλλα μέλη του υπουργικού συμβουλίου.
Η διαφήμιση με το παπούτσι της Adidas να εμφανίζεται μέσω drones πάνω από την Ακρόπολη σηματοδότησε ακόμη ένα κάζο για το υπουργείο Πολιτισμού. Για την ίδια τη Μενδώνη.
Μήνυση
«Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία», ανέφερε η ανακοίνωση από τους επιτελείς της Μενδώνη, όταν πήρε έκταση το θέμα μέσω του Χ, δηλαδή του παλαιού Twitter. Μέχρι τότε στο υπουργείο Πολιτισμού αγνοούσαν πλήρως και τη συμφωνία της εταιρείας με το ΔΣ του Ζαππείου για τη χρήση του χώρου, προκειμένου να πετάξουν τα drones, αλλά δεν είχαν και ξεκάθαρη εικόνα για την άδεια που δόθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
«Αν είχαν αντιληφθεί οι Τούρκοι ότι φύλαγες σκοπιά εσύ, θα είχαν φτάσει στην Αθήνα και θα έπιναν καφέ στην Πλάκα, με φόντο την Ακρόπολη», είχε πει πριν από 10ετίες ένας λοχαγός του Πεζικού σε έναν φαντάρο, ο οποίος πήγε για τη βάρδιά του χωρίς όπλο επειδή βαριόταν να το κουβαλήσει μέσα στη νύχτα.
Οι Τούρκοι, βέβαια, δεν πήραν χαμπάρι το ατόπημα του στρατιώτη. Αλλά εκείνος δεν πιάστηκε κοιμώμενος. Πήρε μια απόφαση. Η Μενδώνη, όμως, και γενικά στο υπουργείο Πολιτισμού κοιμήθηκαν τον ύπνο του δικαίου και έμαθαν από τα λεγόμενα social media τι είχε συμβεί στην Ακρόπολη.
Για να καταλάβετε το μέγεθος του παραλογισμού, σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη που έδωσε η υπουργός στον ΣΚΑΪ. Βάζουμε και τις ερωτήσεις του Βασίλη Χιώτη και του Νότη Παπαδόπουλου, για να αντιληφθείτε ότι χάθηκε η μπάλα.
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Ναι, δεν έγινε νόμιμα η διαδικασία και θα σας πω ότι είναι φανερή αυτή η πολύ κακή, η πολύ δυσάρεστη εικόνα που είναι σαν το παπούτσι της Adidas να κλωτσάει την Ακρόπολη. Αισθητικά δηλαδή, για να ξεκινήσω από αυτό…
– ΝΟΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Άσχημο, πράγματι.
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Είναι πάρα πολύ άσχημο.
– ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ: Στη φωτογραφία όμως, διότι μάθαμε ότι δεν πέταξαν τα drone πάνω από την Ακρόπολη.
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Ναι. Η φωτογραφία, βέβαια, δεν προβλήθηκε τυχαία. Και πάλι, η συγκεκριμένη φωτογραφία, δηλαδή ο σκοπός της, ήταν να συνδεθεί η συγκεκριμένη διαφήμιση με την Ακρόπολη. Αυτό είναι το ένα.
– ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ: Η φωτογραφία προέρχεται από τους διοργανωτές;
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Δεν ξέρω εάν είναι από τους διοργανωτές. Η μήνυση έχει κατατεθεί ήδη κατά παντός υπευθύνου, για να δούμε τι γίνεται. Όμως εδώ υπάρχουν και άλλα ζητήματα. Όπως είπατε και εσείς, φαίνεται να υπάρχει μια άδεια από το Ζάππειο, από το διοικητικό συμβούλιο του Ζαππείου, που έδωσε την άδεια, όπως και από την Πολιτική Αεροπορία να σηκωθούν τα drones.
– BΑΣΙΛΗΣ XΙΩΤΗΣ: Ναι, είναι αναρτημένη στη «Διαύγεια» μια άδεια για τη συγκεκριμένη εταιρεία, με παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου πλάι στο Μέγαρο του Ζαππείου.
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Μάλιστα. Εδώ είναι ακριβώς το μη νόμιμο. Δηλαδή εδώ έχουμε ένα θέμα με την Ακρόπολη. Μπορεί να πει κανείς ότι η εικόνα, η λήψη, η γωνία που τραβήχτηκε η φωτογραφία είναι αυτή που δίνει την ψευδαίσθηση ότι όλο αυτό έχει γίνει πάνω από την Ακρόπολη. Εδώ, όμως, έχουμε ένα άλλο μνημείο, νεότερο μνημείο, που είναι το Ζάππειο, που αν μη τι άλλο η διοίκησή του όφειλε πριν δώσει την άδεια να ζητήσει έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού. Έχουμε, δηλαδή, και εδώ παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου.
– ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ: Είναι υποχρεωμένο να ζητήσει την άδεια του υπουργείου Πολιτισμού;
– ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ: Ναι, γιατί εδώ έχουμε ένα νεότερο μνημείο.
– ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ: Γιατί έλεγε και ο Νότης ότι έχουμε ξαναδεί υπερπτήσεις drones πάνω από το Ζάππειο, πριν από έναν μήνα; Απλώς δεν συνδέθηκε τότε με την Ακρόπολη.
Θέλετε κι άλλα να διαβάσετε; Στη «Διαύγεια» είχε καταγραφεί η συμφωνία του Ζαππείου, αλλά στο υπουργείο Πολιτισμού δεν είχαν πάρει χαμπάρι. Να τους χαιρόμαστε!