16:10 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Υπόθεση Μαυρίκου: Συνεχίζονται οι έρευνες για την τρύπα στο πάτωμα & τη θραύση της εξάτμισης

Υπόθεση Μαυρίκου: Συνεχίζονται οι έρευνες για την τρύπα στο πάτωμα & τη θραύση της εξάτμισης

Το μπλοκάρισμα του κιβωτίου ταχυτήτων φαίνεται πως βρίσκεται πίσω από την ανάφλεξη της μαύρης Porsche Cayenne του Παναγιώτη Μαυρίκου, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών πραγματογνωμόνων που ερευνούν την υπόθεση. 

Ωστόσο, μια «περίεργη» τρύπα που είχε εντοπιστεί προ ημερών στο δάπεδο του πολυτελούς SUV, αλλά και η ανεξήγητη μέχρι στιγμής θραύση της δεξιάς εξάτμισης αποτελούν μυστήρια – κομμάτια του παζλ στο πώς σημειώθηκε η ανάφλεξη του οχήματος που οδήγησε στο θάνατο του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη»,.

Την ίδια ώρα, και μετά και τα τελευταία ευρήματα, όλα τα ενδεχόμενα, μεταξύ αυτών και της εγκληματικής ενέργειας, παραμένουν ανοιχτά, με τις έρευνες να συνεχίζονται με αμείωτη ένταση.

Την περασμένη Πέμπτη, όπως αναφέρει το protothema.gr, οι ειδικοί πραγματογνώμονες κατέθεσαν αίτημα στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής, προκειμένου να αφαιρέσουν από το καμένο όχημα το κιβώτιο ταχυτήτων για περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα ζητούν από το Εργαστήριο Πυροβόλων Όπλων και Ιχνών Εργαλείων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ να προσδιορίσει από πού προήλθε η οπή στο δάπεδο, όπως και η θραύση στην εξάτμιση.

Μέχρι στιγμής, κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει το πώς και γιατί υπήρξε αυτή η τρύπα στο πάτωμα του αυτοκινήτου, και συγκεκριμένα στη θέση του οδηγού στη δεξιά πλευρά, και αν και ποιο ρόλο έπαιξε στην ανάφλεξη του οχήματος. Το ίδιο ισχύει και αναφορικά με το «σκάσιμο» της δεξιάς εξάτμισης, και αν αυτό είχε συνέπειες στην πυρκαγιά.

Παράλληλα, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι τοξικολογικές εξετάσεις που θα δώσουν κάποιες απαντήσεις αναφορικά με την κατάσταση που βρισκόταν ο 43χρονος εκδότης την ημέρα του τραγικού συμβάντος.

Υπενθυμίζεται ότι στην κατάθεσή της, η μητέρα του εκδότη υποστήριξε ότι του χορηγούσαν χάπια που του έριχναν την πίεση στο 5, ενώ η σύζυγός του έκανε λόγο για σχετικά καλή ψυχολογία, με εξαίρεση κάποια αγχολυτικά τύπου Xanax που έπαιρνε για να ξεπεράσει μια ελαφρά κατάθλιψη, και το στρες που είχε προκύψει από τη δικαστική του περιπέτεια.

Τι λένε οι τεχνικοί σύμβουλοι 

Αν και κοντεύει να περάσει ένας μήνας από το μεσημέρι της 9ης Ιουνίου που ο Παναγιώτης Μαυρίκος κάηκε ζωντανός μέσα στο όχημά του επί της Αττικής Οδού, οι αναλυτές της Ασφάλειας δεν έχουν ακόμη καθαρή εικόνα, και υποστηρίζουν ότι, για κάποιον λόγο που δεν έχει ακόμη εξηγηθεί, υπήρξε πρόβλημα στο σασμάν το οποίο πιθανόν να έχασε λάδια, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν πυρωμένα γρανάζια και να επηρεάσουν άμεσα το σύστημα τροφοδοσίας του αυτοκινήτου.

Μάλιστα, διευκρινίζουν ότι είναι σε θέση να διαπιστώσουν αν η φωτιά φούντωσε από τα λάδια του κινητήρα, του σασμάν ή του τιμονιού, αφού διαφέρουν σε χρώμα και στα υπολείμματα που αφήνουν μετά την καύση.

Στο ίδιο συμπέρασμα φαίνεται ότι κατέληξαν και οι ειδικοί πραγματογνώμονες που διόρισε η οικογένεια του εκδότη.

Σε έγγραφο που παρουσιάζει το protothema.gr, ο Γιώργος Ραυτογιάννης και ο Νικόλαος Διαμαντής, ενημερώνουν το Τμήμα Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής που ερευνά την υπόθεση ότι «θα λάβει χώρα αφαίρεση του κιβωτίου ταχυτήτων του επίμαχου οχήματος προκειμένου αυτό να εξεταστεί για να προσδιοριστεί, ει δυνατόν, αν η πρόκληση των φθορών που φέρει οφείλεται σε τυχόν μηχανολογικά ή άλλα αίτια».

Όπως φαίνεται, το πρόβλημα ξεκίνησε στο κιβώτιο ταχυτήτων, και πλέον οι έρευνες επικεντρώνονται στο να διαπιστωθεί εάν επρόκειτο για μηχανική βλάβη ή δολιοφθορά.

Παράλληλα, η επίλυση του μυστηρίου της τρύπας στο δάπεδο του οχήματος, αλλά και της θραύσης της δεξιάς εξάτμισης του οχήματος, αναμένεται επίσης να ρίξουν φως στην υπόθεση.

Για τον λόγο αυτό οι πραγματογνώμονες ζητούν «να διενεργηθεί εξέταση της προκληθείσας στο δάπεδο του οχήματος θραύσης-οπής από το Εργαστήριο Πυροβόλων Όπλων και Ιχνών Εργαλείων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, προκειμένου να προσδιοριστούν τυχόντα αξιοποιήσιμα ίχνη στις λαμαρίνες του οχήματος περιμετρικά της οπής, ώστε πέραν λοιπόν εξετάσεων-αναλύσεων να προσδιοριστεί το μέσο με το οποίο προκλήθηκε η φθορά-οπή στο δάπεδο του επίμαχου οχήματος, καθώς και η θραύση της δεξιάς εξάτμισης ισοϋψώς με τις ανωτέρω φθορές».

Κούγιας: Δεν αποκλείουμε την εγκληματική ενέργεια

«Μετά από αυτή την επιστημονική τοποθέτηση των τεχνικών μας συμβούλων, οι οποίοι για να συντάξουν το πόρισμά τους ζητούν να γίνει η επιβεβλημένη επιστημονική έρευνα σε αυτή την οπή που ανεξήγητα δημιουργήθηκε στο πάτωμα του αυτοκινήτου, ώστε να διαπιστωθεί αν προκλήθηκε από έκρηξη ή από μηχανική βλάβη η οποία είχε ως αποτέλεσμα αυτή την οπή, δημιουργούνται νέα δεδομένα στην υπόθεση. Και δυστυχώς όλο και περισσότερο αδυνατίζει η εκδοχή του τροχαίου ατυχήματος. Συνεχίζω να εύχομαι να μην είναι εγκληματική ενέργεια. Όμως δεν μπορώ πλέον να το αποκλείσω», σημείωσε, μιλώντας στο protothema.gr, ο  δικηγόρος της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου, Αλέξης Κούγιας.

 

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας