13:09 Σάββατο 20 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Οδηγοί-γάιδαροι προβληματίζουν την τροχαία

Οδηγοί-γάιδαροι προβληματίζουν την τροχαία

Οδηγοί- γάιδαροι προβληματίζουν την τροχαία

Της Νατάσσας Βουδούρη

Ο Έλληνας όπου βρει θα παρκάρει. Αυτό είναι δεδομένο. Ακόμα κι όταν η πόλη είναι άδεια και οι θέσεις πάρκινγκ είναι πάμπολλες, ο Έλληνας οδηγός θα βρει τρόπο να… συναρπάσει. Οι υποψήφιοι χώροι στάθμευσης για πολλούς οδηγούς συνήθως είναι οι ράμπες για ΑμεΑ, τα πεζοδρόμια, οι πλατείες και οι πεζόδρομοι.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛ.ΑΣ., για το πρόγραμμα «Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις», που εφαρμόζουν οι υπηρεσίες της Τροχαίας από αρχές Σεπτεμβρίου, σε διάστημα ενός μόλις τριμήνου βεβαιώθηκαν πάνω από 48.500 παραβάσεις. Αυτές αφορούσαν παρκάρισμα ή στάση σε ράμπες διάβασης και ειδικούς χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, σε πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους.

Τα νούμερα προβληματίζουν

Στο πλαίσιο του προγράμματος «παράβαση της εβδομάδας», η Τροχαία προχώρησε σε εντατικούς ελέγχους για την παράνομη στάθμευση και τη μη χρήση των ειδικών καθισμάτων για παιδιά στα οχήματα. Από 877 συνεργεία Τροχαίας που συγκροτήθηκαν σε όλη τη χώρα, ελέγχθηκαν συνολικά 11.253 οχήματα και βεβαιώθηκαν:
639 παραβάσεις στάθμευσης σε ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία και 100 παραβάσεις για μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών. Οι περισσότερες παραβάσεις σημειώθηκαν στο οδικό δίκτυο της Αττικής (193) και της Θεσσαλονίκης (148).
Η παράβαση της στάθμευσης σε ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία περιλαμβάνεται και στο νέο ειδικό επιχειρησιακό πρόγραμμα τροχονομικής αστυνόμευσης της Ελληνικής Αστυνομίας: «Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις».
Αξίζει να σημειωθεί πως το εν λόγω πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες προσβασιμότητας στις πόλεις, αντιμετωπίζοντας φαινόμενα παραβατικότητας που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία πεζών και οδηγών, επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους. Οι ειδικές δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν σε όλη τη χώρα.

Η «φιλοσοφία» του νέου ΚΟΚ

Ριζική ανατροπή στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα επιφέρει η αλλαγή του σχετικού νόμου, την οποία ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, με τον νέο αναθεωρημένο ΚΟΚ. Αλλάζει πλήρως έχοντας ως στόχο την αρνητική συμπεριφορά του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι και θα λειτουργεί με ποινές για τον ίδιο, αλλά πλέον όχι και για το αυτοκίνητο.
Στα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020, βρίσκεται η επαναφορά του «Point System». Το σύστημα αυτό θα ενημερώνεται από τροχονόμους μέσω τάμπλετ. Όσοι συνεχίσουν να διατηρούν κακή οδική συμπεριφορά θα μαζεύουν «πόντους», οι οποίοι θα τους φέρνουν αντιμέτωπους με ποινές, μεταξύ αυτών και την αφαίρεση διπλώματος. Σκοπός του συστήματος, είναι να συνετίσει κυρίως τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάποια άλλη σύσταση για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά, αφού δεν έχουν καμιά επίπτωση πέραν της κλήσης από την Τροχαία, όταν αυτό συμβαίνει.
Αυστηροποιούνται τα πρόστιμα και για την παράνομη στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ σε ράμπες διάβασης, καθώς ο νέος ΚΟΚ δεν προβλέπει χρηματικό πρόστιμο. Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς πινακίδες, άδεια κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης όσοι επιλέγουν να σταθμεύσουν έστω και προσωρινά ή καταλαμβάνουν αποκλειστικές-γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία.

Κόβουν κλήσεις χωρίς αντίκρισμα

Εκτός από τις ποινές, μεγάλη είναι και η συζήτηση που γίνεται για την ηθική διάσταση του θέματος. Παρά τις αλλεπάλληλες κλήσεις και τα υψηλά πρόστιμα, ένας στους δύο οδηγούς επιμένει να σταθμεύει σε διαβάσεις πεζών και ράμπες για ΑμεΑ.«Το ζήτημα της προσβασιμότητας είναι αλυσίδα. Δυστυχώς έχει αποδειχθεί στη χώρα μας ότι η χρήση κλήσεων από την αστυνομία είναι πιο αποτελεσματική από την επιμόρφωση», τονίζει στην «ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ» ο Πρόεδρος της, Ιωάννης Βαρδακαστάνης.

Την αδιαφορία των Ελλήνων απέναντι στα ΑμεΑ καταδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία της Τροχαίας που αφορούν στην παράνομη στάθμευση. Από αρχές Σεπτεμβρίου 2019 που εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις», έχουν βεβαιωθεί 9.531 παραβάσεις για στάση – στάθμευση σε ράμπα διάβασης και ειδικούς χώρους στάθμευσης ΑμεΑ.

* Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ” της Κυριακής

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

    

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας