18:27 Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021
eReportaz

Live:

Προβοκάτσια πίσω από την αφίσα στο Μετρό;

Προβοκάτσια πίσω από την αφίσα στο Μετρό;

Πολλά ερωτηματικά δημιουργούνται γύρω από το πρόσωπο του προέδρου της ΣΤΑΣΥ, Σταύρου Στεφόπουλου αναφορικά με το ζήτημα της αφίσας κατά των αμβλώσεων. Μπορεί ο κ. Στεφόπουλος να νίπτει τας χείρας του, προσπαθώντας να αποποιηθεί την όποια ευθύνη, ωστόσο στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας δεν έιναι λίγοι αυτοί που κάνουν λόγο για στοχευμένη και καλά μελετημένη προβοκάτσια. Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί πως ο κύριος Στεφόπουλος δεν τοποθετήθηκε στη θέση του ΔΣ κατόπιν εντολής του υπουργού Μεταφορών κ. Καραμανλή, αλλά την κατείχε από την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθυμίζεται, πως ο κ. Στεφόπουλος είχε “κατέβει” στις εκλογές με τον Γαβρίηλ Σακκελαρίδη, ενώ εντύπωση προκαλεί και το γεγονός πως όταν το θέμα της αφίσας προέκυψε, η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να ψέξει την κυβέρνηση στα social media και να στηρίξει τον κ. Στεφόπουλο κάτι το οποίο ίσως επιβεβαιώνει τα όσα λέγονται στη Συγγρού.

Ζήτημα αδιαφάνειας 

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το 2015 ο τότε υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης στηλίτευε τον κ. Στεφόπουλο κάνοντας λόγο για αδιαφάνεια γύρω από το πρόσωπό του. Συγκεκριμένα, ο υπουργός έκανε λόγο για ηθικό και νομικό ζήτημα για λόγους τόσο διαφάνειας, όσο και σύγκρουσης συμφερόντων. Σύμφωνα με έγγραφο που διαβίβασε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής ο τότε υπουργός Υποδομών, το οποίο περιελάμβάνε τα βιογραφικά των προτεινομένων για τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, ο κ. Στεφόπουλος εμφανιζόταν ως εξωτερικός συνεργάτης της Αττικό Μετρό, μέσω του ομώνυμου αρχιτεκτονικού γραφείου που διατηρεί. Τα δημοσιεύματα ανέφεραν τότε:

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο βιογραφικό του, διατηρεί το γραφείο μελετών από το 1988, ενώ μεταξύ άλλων, από το 2002 έως το 2015, εργάζεται ως «υπεύθυνος εργοταξίου …υπό την διεύθυνση της Αττικό Μετρό». 

Ωστόσο, ο κ. Στεφόπουλος είναι υπάλληλος της Αττικό Μετρό εδώ και πολλά χρόνια και σήμερα είναι βοηθός επιβλέπων μηχανικός στη Διεύθυνση Έργων Τραμ και, μάλιστα, σύμφωνα με έγγραφο που έχει αναρτηθεί στην «Δι@ύγεια», είναι πρόεδρος της Επιτροπής για την παραλαβή και έλεγχο των υλικών για έργα Πολιτικού Μηχανικού του έργου του Τραμ στον Πειραιά.

Παράλληλα, προκύπτει θέμα σύγκρουσης συμφερόντων βάσει του νόμου περί ανωνύμων εταιριών, καθώς ως στέλεχος της Αττικό Μετρό, τοποθετείται πρόεδρος του ΔΣ της ΣΤΑΣΥ, η οποία έχει ανοιχτά σοβαρά νομικά και οικονομικά ζητήματα για σειρά θεμάτων με την πρώτη.

Ειδικότερα, υπάρχει ανοιχτή διένεξη για την παραλαβή των συρμών τρίτης γενιάς της γραμμής 2 μεταξύ ΣΤΑΣΥ και Αττικό Μετρό, καθώς τα τρένα παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα.

Επίσης, υπάρχει διαφωνία της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ για το ύψος των τελών υποδομής που καλείται να καταβάλει η δεύτερη στην πρώτη για την χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής.

Η ΣΤΑΣΥ δέχεται να πληρώνει 700.000 ευρώ κατ’ έτος για την χρήση των γραμμών 2 και 3, ενώ η Αττικό Μετρό αξιώνει αρκετά εκατ. ευρώ, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα δάνεια που έχει λάβει η εταιρία από την ΕΤΕπ για την κατασκευή του Μετρό.

Ακόμη, υπάρχει ζήτημα μεταξύ των δύο εταιριών τόσο για το ιδιοκτησιακό όσο και το ασφαλιστικό καθεστώς των συρμών και των εγκαταστάσεων.

 

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για την αφίσα κατά των αμβλώσεων και οι αιχμές του προέδρου για τον “υπέυθυνο”.

Κατόπιν του σάλου που ξέπσασε στα social media το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη ΣΤΑΣΥ να αποσύρει τις αφίσες για τις αμβλώσεις και να δώσει εξηγήσεις σχετικά με το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια. «Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους», υπογράμμισε μεταξύ άλλων το υπουργείο.

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ σχετικά με την αφίσα κατά των αμβλώσεων
Από την πλευρά της η ΣΤΑΣΥ, γνωστοποίησε ότι η αφίσα θα αποσυρθεί το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτης. «Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Αχ. Καραμανλή και λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης, έκρινε ότι η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών και αποφάσισε να αποσυρθεί η εν λόγω αφίσα από τα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών του δικτύου της.

Το σχόλιο του προέδρου της ΣΤΑΣΥ

Ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, τόνισε ότι «θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας» το «πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε».

Η ανάρτηση
«Ως μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δηλώνω ότι:
Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για την μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να ” παίζει” με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών

Στεφόπουλος Σταύρος
Πρόεδρος Δ.Σ. ΣΤΑΣΥ Α.Ε.»

https://www.facebook.com/stavros.stefopoulos/posts/10220805006651934

Η ανακοίνωση του υπουργείου

«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.

Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.

Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας