3:53 Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Συγκριτικό Opel Mokka & VW T-Roc: Στο μηχανικό σύνολο οι ουσιαστικές διαφορές μεταξύ Opel και VW!

Συγκριτικό Opel Mokka & VW T-Roc: Στο μηχανικό σύνολο οι ουσιαστικές διαφορές μεταξύ Opel και VW!

Η μικρότερη κατηγορία των SUV είναι αυτή που δείχνει να ενδιαφέρει περισσότερο τα τελευταία χρόνια την ελληνική αγορά. Μια και οι δρόμοι στη χώρα μας δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι μεγαλύτεροι τροχοί αυτών των αυτοκινήτων προσφέρουν μια αρκετά πιο άνετη εμπειρία οδήγησης σε σχέση με ένα sportif και χαμηλό hatchback.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ


Η ανάρτηση του Mokka είναι πιο μαλακή ενώ το T-Roc είναι πιο σφιχτό σε πρώτη αίσθηση, αλλά αποσβένει καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες.


Ο συνδυασμός με την ψηλή θέση οδήγησης και το υποτιθέμενο κύρος ενός SUV δημιουργούν μια κατηγορία-υβρίδιο που τα αυτοκίνητά της είναι ένα μείγμα των τυπικών κατηγοριών. Σε αυτή τη δύσκολη και πολυπληθή κατηγορία η ισορροπία είναι δύσκολη υπόθεση, μια και ο μεγάλος ανταγωνισμός κάνει το έργο των σχεδιαστών αρκετά περίπλοκο.

Το Mokka και το T-Roc είναι δύο αρκετά χαρακτηριστικά παραδείγματα, που στα χαρτιά είναι σχεδόν ίδια ενώ στην πράξη οι προσεγγίσεις της Opel και της VW διαφέρουν αρκετά.

Η ουσιαστική διαφορά στις εκδόσεις των αυτοκινήτων είναι στο μηχανικό σύνολο. Ο τρικύλινδρος 1200άρης κινητήρας του Opel αποδίδει 130 ίππους και 23 κιλά ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Η ροπή του κινητήρα θυμίζει diesel, το ίδιο και η λειτουργία του, μια και τραβάει καλά από χαμηλά. Το T-Roc, από την άλλη, φοράει τον τετρακύλινδρο 1500άρη TSi των 150 ίππων και των 23 κιλών ροπής και συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το τράβηγμα είναι και εδώ καλό από χαμηλά, με τον κινητήρα να είναι αρκετά πιο ήσυχος και με λιγότερους κραδασμούς. Η λειτουργία του είναι παράλληλα πιο γραμμική, με το σύνολο να δείχνει πιο ραφιναρισμένο. Η κατανάλωση και των δύο κυμαίνεται από 7-8 λίτρα/100 χλμ. Με το Opel να υπερέχει κατά σχεδόν 1 λίτρο στις περισσότερες περιπτώσεις.

Η κύλιση παρουσιάζει και αυτή διαφορές. Η ανάρτηση του Mokka είναι πιο μαλακή και επιτρέπει εγκάρσιες αλλά και κατά μήκος κλίσεις, με το αμάξωμα να κινείται αρκετά. Η ηχομόνωση είναι καλή, με τον κινητήρα να φέρνει περισσότερο ήχο στην καμπίνα. Από την άλλη, το T-Roc είναι πιο σφιχτό σε πρώτη αίσθηση, αλλά αποσβένει καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Η ηχομόνωση είναι καλή και εδώ, με τις διαφορές να είναι αρκετά μικρές.

Η αίσθηση των δύο αυτοκινήτων στον επαρχιακό δρόμο είναι πολύ θετική, με το τιμόνι να είναι το σημείο που υστερούν και τα δύο αλλά για διαφορετικούς λόγους.Παραπάνω βάρος στο VW θα ήταν ιδανικό και περισσότερη αίσθηση στο Opel αντίστοιχα. Τα πλαίσια και των δύο είναι αρκετά ικανά, παρά την τελείως διαφορετική αίσθηση που δίνουν στον οδηγό. Το T-Roc δείχνει πιο σταθερό, με το Mokka να έχει οριακά καλύτερο κράτημα. Εντός πόλης το αυτόματο υπερέχει, με τις διαστάσεις του Opel να είναι καλύτερες στο παρκάρισμα. Στο ταξίδι οι διαφορές είναι μικρές, με το VW να υπερτερεί λόγω χώρων. Εκτός δρόμου και τα δύο είναι δικίνητα, με την απώλεια πρόσφυσης να έρχεται νωρίς. Το T-Roc βέβαια έχει και τετρακίνητη έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.

Το εσωτερικό του T-Roc είναι αρκετά ευρύχωρο με καλά υλικά και αρκετά ανανεωμένη εικόνα. Η έκδοση R-line προσθέτει και όμορφες πινελιές στο τιμόνι αλλά και στα καθίσματα. Το Mokka, από την άλλη, είναι αρκετά πιο σφιχτό σε χώρους. Τα υλικά είναι αντίστοιχα και η σχεδίαση αρκετά πιο οδηγοκεντρική. Οι τεχνολογία και στα δύο αυτοκίνητα είναι αρκετή, με τις οθόνες του T-Roc να έχουν καλύτερα γραφικά και μενού.

Η μεγαλύτερες διαστάσεις φαίνονται τόσο στο χώρο αποσκευών με το T-Roc να υπερτερεί κατά 64 λίτρα και να φτάνει τα 414, όσο και στην άνεση των επιβατών, με το μεγαλύτερο μεταξόνιο του VW να δίνει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, μιλάμε για δύο αρκετά διαφορετικές προσεγγίσεις. Το μεν T-Roc είναι πιο άνετο σε χώρους και πιο ήσυχο σε σχεδίαση, ενώ ταυτόχρονα δείχνει πιο ραφιναρισμένο. Το δε Mokka είναι πιο μαζεμένο σε διαστάσεις, αλλά έχει πιο δυναμική σχεδίαση, με το γαλλικό DNA να του δίνει το κάτι παραπάνω σε απόλυτο κράτημα. Ουσιαστικός νικητής από τη σύγκριση δεν υπάρχει, μια και οι διαφορές τους έχουν να κάνουν κυρίως με την προσέγγιση και τις ανάγκες που πάει να καλύψει το καθένα από τα δύο. Προσωπική επιλογή θα ήταν το Mokka, αφού το ξεχωριστό του σχήμα με τις ρετρό επιρροές είναι αρκετά πιο ελκυστικό. Βέβαια, αν οι χώροι και η πρακτικότητα είναι προτεραιότητα, η ζυγαριά γέρνει προς το T-Roc. Οι τιμές και των δύο δεν διαφέρουν αισθητά, μια και μια φορτωμένη σε εξοπλισμό έκδοση, με αυτόματο κιβώτιο, κυμαίνεται κοντά στα 30.000 ευρώ.


Το T-Roc είναι πιο άνετο σε χώρους και πιο ήσυχο σε σχεδίαση, ενώ το Mokka είναι πιο μαζεμένο σε διαστάσεις, αλλά έχει πιο δυναμική σχεδίαση!


T-Roc T-Roc

T-Roc T-Roc

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Opel Grandland 1.5 diesel AT8: Χαμηλή κατανάλωση και άνετη εντός πόλης οδήγηση

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV: Αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα με αρκετά καλά κρατήματα!

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

    

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας