15:39 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Τι θα κερδίσει η Ελλάδα από την επένδυση σε εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων;

Τι θα κερδίσει η Ελλάδα από την επένδυση σε εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων;

Πολλαπλά οφέλη για την Ελλάφα φέρνει η νέα μεγάλη επένδυση (σ.σ. προϋπήρξε το project Αστυπάλαια) στη χώρα μας, η οποία ξεκινά και επισήμως με την υπογραφή της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend).

Η τελική συμφωνία θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 3 – 6 μήνες και το εργοστάσιο να τεθεί σε λειτουργίας το αργότερο μέσα στους επόμενους 24 μήνες.

Η συμφωνία υπογράφηκε από τον Διευθ. Σύμβουλο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Νext e.go Mobile κ. Ulrich Hermann και εκ μέρους της Ελλληνικής Δημοκρατίας από τον Υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη, παρουσία του πρωθυπουργού και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή του κ. Νίκο Παπαθανάση.

«Χαίρομαι που σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας: «Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στις υπηρεσίες αλλά και στη βιομηχανία αιχμής και χαίρομαι που σήμερα κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα ακόμα για την υλοποίηση της επένδυσης, ωστόσο δημιουργούνται προσδοκίες για το μέλλον», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την διαδικασία της υπογραφής της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend).

Ποια τα οφέλη

Το σχέδιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.go Mobile για την Ελλάδα προβλέπει επένδυση 100 εκατ. Ευρώ για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα απασχολεί άμεσα 1.000 εργαζόμενους αλλά και πενταπλάσιο αριθμό συνεργατών (5.500).

Το νέο εργοστάσιο, θα έχει δυναμικότητα παραγωγής έως και 30.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο. Θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Αυτό θα είναι το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, και αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο που έχει συνταχθεί για την ανάπτυξη της στον ευρύτερο χώρο Nοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Bόρειας Αφρικής.

Συνοψίζοντας:

  • Η Ελλάδα ξαναμπαίνει στον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας
  • Επένδυση 100 εκατ. ευρώ
  • Δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας
  • Φθηνότερα οχήματα για την ελληνικά αγορά;
  • Προσέλκυση και νέων επενδύσεων
  • Τόνωση της τοπικής οικονομίας, όπου θα γίνει το νέο εργοστάσιο

 

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ

 

H “κορωνόπληκτη” e.GO Mobile, το ολλανδικό σωσίβιο και η επένδυση στην Ελλάδα

Ο διευθύνων σύμβουλος του ND Group, Ali Vezvaei

Η εταιρεία e.GO Mobile που είναι η μόνη ανεξάρτητη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Γερμανία απορροφήθηκε από τον Ολλανδικό Όμιλο ND με έδρα το Άιντχόφεν της Ολλανδίας τον Σεπτέμβριο ύστερα από οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε την εποχή του κορωνοϊού.

Η e.Go Mobile ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή μηχανολογίας Dr. Günther Schuh στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, με στόχο να κατασκευάζει φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Next e.GO Mobile Dr. Ulrich Hermann εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην ελληνική κυβέρνηση για την πρόοδο που έχει ήδη γίνει τους τελευταίους μήνες.
  • «Το e.GO δεν είναι μόνο ένα όχημα αλλά έρχεται μαζί με ένα οικοσύστημα, μία πλατφόρμα υπηρεσιών, γεγονός που το καθιστά ως κομμάτι στην εξέλιξη της αυτοκίνησης σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον».  
  • «Η Ελλάδα αποτελεί το τέλειο παραδειγμα για την στρατηγική που έχουμε στη διεκδίκηση ενός παγκόσμιου ρόλου».

 

 

Το παραγώμενο μοντέλο

Το μοντέλο που έχει στην γκάμα της η Next.e. Go SE είναι το e.Go Life, ένα μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης που προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις μπαταριών. Το e.Go Life 20 φέρει μπαταρία 14,9 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων, έχοντας αυτονομία 121 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 116 χλμ/ώρα. Η τιμή του στη Γερμανία ξεκινά από 15.900 ευρώ.

Η έκδοση e.Go Life 40 εξοπλίζεται με μπαταρία 17,9 kWh και ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων. Έχει αυτονομία 142 χλμ., τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και τιμή 17.400 ευρώ. Το e.Go Life 60 τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 109 ίππων και μπαταρία 23,9 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει τα 184 χλμ. και την ταχύτητα τα 152 χλμ./ώρα. Όσο για την τιμή του, είναι στα 19.900 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτρονική ακινητοποίηση αυτοκινήτου. Πως γίνεται και τα πρόστιμα που προβλέπονται

Γερμανική επένδυση για εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Μία επένδυση βάζει τη Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο χάρτη

 

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας