Ο Τιτανικός ήταν ένα κατασκευαστικό θαύμα για την εποχή του, ενώ είχε χαρακτηριστεί ως «αβύθιστο» πλοίο. Στο μήκους 270 μέτρων και πλάτους 28 μέτρων υπερπολυτελές υπερωκεάνειο, υπήρχαν πέντε καταστρώματα, τα οποία φιλοξένησαν στο μοναδικό του ταξίδι μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, καθώς και εκατοντάδες μετανάστες από την Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, τη Σκανδιναβία και άλλες περιοχές σε όλη την Ευρώπη οι οποίοι αναζητούσαν μια καινούργια ζωή στη Βόρεια Αμερική.
Η νηολόγηση του έγινε στο λιμάνι του Λίβερπουλ, αλλά το παρθενικό του ταξίδι ξεκίνησε από εκείνο του Σαουθάμπτον. Μάλιστα, πριν από τον απόπλου παραλίγο να προκαλέσει ατύχημα, αφού από το εκτόπισμά του προκλήθηκε κύμα που έσπασε τους κάβους του αγκυροβολημένου πλοίου «SS city of New York» και παραλίγο να συγκρουστεί με τον Τιτανικό. Η ζημιά τότε αποφεύχθηκε, όμως αρκετοί ερμήνευσαν το συγκεκριμένο περιστατικό ως οιωνό για το υπερπολυτελές πλοίο.
Τελικά, όπως έδειξε η ιστορία, δεν ήταν γραφτό για τον Τιτανικό να ταξιδέψει…
Αφότου απέπλευσε από το Σαουθάμπτον την 10η Απριλίου 1912, ο Τιτανικός σταμάτησε στο Χερβούργο στη Γαλλία και στο Κουίνστάουν στην Ιρλανδία προτού κατευθυνθεί δυτικά προς τη Νέα Υόρκη. Στις 14 Απριλίου 1912, μετά από τέσσερις ημέρες ταξιδιού και αφού είχε διανύσει περίπου 375 μίλια (600 km) νότια της Νέας Γης ο Τιτανικός συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στις 11:40 μ.μ. ώρα πλοίου.
Το παγόβουνο έσκισε το κύτος του πλοίου, ξεκινώντας από την πλώρη, όπου κατέστρεψε και τα 5 στεγανά μέρη του πλοίου επιτρέποντας την εισροή υδάτων στο σκάφος. Το πλοίο είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε ακόμα και αν πλημμύριζαν 4 στεγανά να μπορούσε να επιπλεύσει, όχι όμως και με 5.
Το πλοίο ήταν από τα πρώτα που χρησιμοποίησε το σήμα κινδύνου SOS – πρότερα και αντί αυτού χρησιμοποιούνταν το CQD (CQ Distress). Ο Τιτανικός βυθίστηκε δύο ώρες και σαράντα λεπτά αργότερα στις 02:20 στις 15 Απριλίου.