15:27 Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
eReportaz

Live:

Το 1555 απαντά στις ερωτήσεις σας για την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας

Το 1555 απαντά στις ερωτήσεις σας για την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας

Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας; Πώς μπορώ να την αποκτήσω; Πώς και πού την χρησιμοποιώ; Αν έχετε αυτές και άλλες παρόμοιες απορίες, το 1555, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης Πολιτών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, είναι εδώ για να σας δώσει όλες τις απαντήσεις.

Πρόσφατα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσίασε και έθεσε σε λειτουργία την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, η οποία είναι εύχρηστη και αποθηκεύεται ακόμη και στο κινητό τηλέφωνο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση που βελτιώνει σημαντικά την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία. Διευκολύνει τις καθημερινές συναλλαγές με υπηρεσίες, χωρίς τα άτομα με αναπηρία να αναζητούν συνεχώς καινούρια πιστοποιητικά αναπηρίας και γλιτώνοντας από την αναμονή σε ουρές και την ταλαιπωρία.

Το έργο υλοποιείται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τι ακριβώς είναι η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας;

Η κάρτα αυτή αποτελεί το αποδεικτικό στοιχείο για όλες ανεξαιρέτως τις δημόσιες υπηρεσίες, το οποίο θα επιδεικνύουν από εδώ και πέρα τα άτομα με αναπηρία, χωρίς να προσκομίζουν συνεχώς καινούρια πιστοποιητικά αναπηρίας για κάθε επαφή τους με το Δημόσιο. Σταδιακά θα ενσωματώνει όλες τις επιμέρους υπηρεσίες και ωφελήματα που παρέχει κάθε δημόσιος φορέας στο ΑμεΑ, με βάση τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας του.

Η κάρτα θα είναι διαθέσιμη σε τρεις μορφές:
α) εκτυπώσιμο έγγραφο (όπως τα πιστοποιητικά εμβολιασμού)
β) σε ψηφιακή μορφή στην εφαρμογή Gov.gr Wallet (ώστε o δικαιούχος να έχει την Κάρτα στο κινητό του)
γ) στόχος είναι να δρομολογηθεί και η πλαστική μορφή της κάρτας.

Πώς λειτουργεί;

Η Κάρτα Αναπηρίας αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της, την ιδιότητα του ως ατόμου με αναπηρία και το κλιμάκιο ποσοστού αναπηρίας που του έχει αναγνωριστεί.

Οι κάτοχοι της κάρτας μπορούν με την επίδειξη της:
– Να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού και να απολαμβάνουν κάθε απαιτούμενη διευκόλυνση.
– Να την χρησιμοποιούν ως δικαιολογητικό αντί της πιστοποίησης αναπηρίας για τα αναγραφόμενα σε αυτήν δεδομένα.

Σταδιακά θα ενσωματώνονται στην κάρτα οι εξειδικευμένες παροχές που αντιστοιχούν στο “προφίλ” του κάθε δικαιούχου.

Πώς θα ξέρω αν δικαιούμαι να βγάλω Κάρτα Αναπηρίας;

Κάρτα Αναπηρίας μπορούν να εκδώσουν όλα τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, που είναι καταγεγραμμένα στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και έχουν πιστοποίηση αναπηρίας σε ισχύ κατά τον χρόνο έκδοσης της Κάρτας.

Και πώς μπορώ να την αποκτήσω;

Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη και γρήγορη. Ο δικαιούχος μπορεί είτε να κάνει αίτηση (με κωδικούς TaxisNet) στο karta.epan.gov.gr, ώστε να παραχθεί σχετικό έγγραφο που μπορεί να εκτυπωθεί, είτε μέσω της εφαρμογής gov.gr Wallet ώστε να “κατεβάσει” την κάρτα στο κινητό του τηλέφωνο. Προϋπόθεση είναι η εγκατάσταση της εφαρμογής σε κινητό (https://wallet.gov.gr/).

Σημειώνεται πως η καταχώρηση στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία γίνεται αυτόματα, εφόσον τα στοιχεία πιστοποίησης αναπηρίας είναι ψηφιακά διαθέσιμα και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα πληρότητας ή ορθότητας των στοιχείων (ιδίως του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ) όπως είναι αποτυπωμένα στην πιστοποίηση. Η Κάρτα Αναπηρίας αντλεί τα στοιχεία από το Μητρώο.

Πώς προστατεύονται τα προσωπικά μου δεδομένα;

Στην Κάρτα Αναπηρίας δεν αναγράφονται τα ευαίσθητα ιατρικά προσωπικά δεδομένα του ατόμου με αναπηρία, δεν αναγράφονται δηλαδή πληροφορίες για την αναπηρία, ούτε το συνολικό ποσοστό πέραν των ειδικών σημάνσεων που προβλέπονται.
Οι κάρτες σημαίνονται ως εξής:
• Σήμανση “I” για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 50% έως και 66%.
• Σήμανση “II” για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79%.
• Σήμανση “III” για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η κάρτα γίνεται δεκτή ως δικαιολογητικό για το αναγραφόμενο κάθε φορά κλιμάκιο αναπηρίας. Αν για παράδειγμα μια παροχή απονέμεται σε όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ο αρμόδιος φορέας (π.χ. ΟΠΕΚΑ) θα πρέπει να δέχεται όλους όσους έχουν κάρτα με σήμανση κλιμακίου Αναπηρίας ΙΙ ή ΙΙΙ.

Κι αν έχω συνοδό; Πρέπει να βγάλει κι εκείνος κάρτα;

Όχι, δεν χρειάζεται να βγάλει κάρτα ο συνοδός. Εάν το άτομο με αναπηρία χρήζει συνοδού, τότε αναγράφεται το σύμβολο “Σ” στην Κάρτα Αναπηρίας. Εφόσον υπάρχει το “Σ” στην κάρτα, σημαίνει ότι αν πρόκειται για παροχή που αφορά και στον συνοδό του αναπήρου (π.χ. εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα), τότε την δικαιούται και αυτός.

Αυτές είναι μερικές πληροφορίες που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες εάν είστε άτομο με αναπηρία και θέλετε να εκδώσετε την κάρτα σας ή εάν έχεις κάποιο άτομο στο φιλικό ή οικογενειακό σας περιβάλλον που χρειάζεται βοήθεια για την έκδοση της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας.

Εάν οι παραπάνω ερωταπαντήσεις δεν σας κάλυψαν, μπορείτε πάντοτε να απευθύνεστε στο 1555 είτε τηλεφωνικά καλώντας στον τετραψήφιο αριθμό είτε διαδικτυακά στο 1555.gov.gr.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κυρ. Πιερρακάκης: Σε πλήρη λειτουργία τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και η ψηφιακή πλατφόρμα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας»

11 ερωτήσεις – απαντήσεις για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που ψηφίζεται αύριο στη Βουλή

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

   

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας