Η παραίτηση του Κώστα Καραμανλή από τη θέση του υπουργού Μεταφορών ήταν άμεση. Για την ακρίβεια αμέσως μετά την επίσκεψή του στον τόπο της τραγωδίας ο Κώστας Καραμανλής, σε συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, του είπε ότι παραιτείται και πως η απόφασή του είναι αμετάκλητη.
Του ΠΑΝΤΕΛΗ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ
Από το 2003 μέχρι σήμερα τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πολλά αλλά μόνο ο Κώστας Καραμανλής υπέβαλε παραίτηση μετά την τραγωδία στα Τέμπη!
Κατόπιν εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: «Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα
Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος
Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.
Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.
Γι’ αυτόν τον λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.
Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μία φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».
Αλυσίδα λαθών
Ο πρωθυπουργός εξήρε τη στάση του Κώστα Καραμανλή, στου οποίου τη θέση τοποθέτησε τον στενό του συνεργάτη Γιώργο Γεραπετρίτη.
Για την τραγωδία στα Τέμπη υπάρχει μία αλυσίδα λαθών και παραλείψεων που ξεκινά πίσω στο 2003. Εδώ και 20 χρόνια η χώρα μας προμηθεύεται συστήματα για την ασφάλεια τα οποία μένουν στις αποθήκες και απλώς γίνονται ανακοινώσεις κατά την παραλαβή τους. Έτσι είδαμε το τριτοκοσμικό μπακαλόχαρτο όπου γράφονταν οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις των τρένων. Ναι, στην εποχή που παρακολουθούμε ζωντανά, live streaming που λένε στα χωριά, την πορεία του ντελιβερά μέχρι να φέρει την πίτσα στο σπίτι, για τα τρένα είμαστε ακόμα στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη. Είναι σαν να πάμε στο κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών, να πάρουμε δύο από τα πιο σύγχρονα πλυντήρια, να τα ενώσουμε και να τα χρησιμοποιήσουμε ως ακουμπιστήρι για να βάλουμε πάνω τους μία σκάφη να πλένουμε τα ρούχα. Μόνο που με τα τρένα έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες ζωές, και αυτό είναι το τραγικό.
Όλοι οι υπουργοί
Η «ΜΠΑΜ» σήμερα παρουσιάζει έναν έναν τους υπουργούς από το 2003, για να ξέρουμε ποια είναι η αλυσίδα των ευθυνών που περνά από όλες τις κυβερνήσεις. Το 2003 υπουργός ήταν ο Χρήστος Βερελής. Εξελέγη βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας από το 2000 έως το 2007. Το 2009 παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας. Ακούσαμε ότι κατά την περίοδο της υπουργικής του θητείας ένα βαγόνι του ΟΣΕ βρέθηκε στην Αιτωλοακαρνανία για διαφήμιση του έργου του υπουργού, και ας μην έχει τρένο ο νομός…
Την κυβέρνηση Σημίτη διαδέχθηκε η κυβέρνηση Καραμανλή. Υπουργός Μεταφορών ήταν ο Μιχάλης Λιάπης, εξάδελφος του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Για το έργο του στο υπουργείο δεν έχουμε να πούμε τίποτα. Σίγουρα, έχουμε να θυμηθούμε πολλά άλλα. Στις 6 Ιουλίου 2012 ασκήθηκε ποινική δίωξη εις βάρος υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ από την εισαγγελέα Πόπη Παπανδρέου. Οι κατηγορίες αφορούσαν τη περίοδο 2004-2007 για κακοδιαχείριση και μη νομικές διαδικασίες από την πλευρά των κατηγορουμένων, καθώς και πολιτικές ποινικές ευθύνες για την περίοδο που ο Μιχάλης Λιάπης διετέλεσε υπουργός Μεταφορών. Στις 4 Ιανουαρίου 2014, ύστερα από καταγγελίες που έγιναν στα ΜΜΕ, ο Μιχάλης Λιάπης κατηγορήθηκε για σπατάλη κοινοτικών χρηματοδοτήσεων τις οποίες χρησιμοποίησε για να ανακαινίσει την οικία του στην Ευρυτανία. Στις 17 Δεκεμβρίου 2013 ο Μιχάλης Λιάπης συνελήφθη από την Ελληνική Αστυνομία ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του και παραβίασε πινακίδα STOP. Οι Αρχές διαπίστωσαν ότι το όχημα ήταν ανασφάλιστο και οι πινακίδες πλαστές, ενώ ο πρώην υπουργός δεν έφερε στην κατοχή του δίπλωμα οδήγησης.
Ο Κωστής Χατζηδάκης έχει διατελέσει δύο φορές υπουργός Μεταφορών, μία στην κυβέρνηση Καραμανλή του 2007 και μία στην κυβέρνηση Σαμαρά το 2012.
Η κυβέρνηση Παπανδρέου το 2009 είχε αρχικά υπουργό τον Δημήτρη Ρέππα, που σήμερα είναι εκτός πολιτικής, και μετά τον Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος σήμερα είναι στον ΣΥΡΙΖΑ. Στην κυβέρνηση Σαμαρά υπουργός Μεταφορών έγινε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όταν μετακινήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης ο Κώστας Χατζηδάκης. Σήμερα είναι στον ΣΥΡΙΖΑ και πιθανόν να καταγγείλει αύριο – μεθαύριο τους πάντες, εκτός του εαυτού του, για τα όσα συνέβησαν στον ΟΣΕ.
Στην κυβέρνηση Τσίπρα ο Χρήστος Σπίρτζης ήταν αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, αφού αρχικά το υπουργείο είχε γίνει τμήμα του υπουργείου Οικονομίας. Μετά έγινε αυτόνομο υπουργείο με υπουργό τον κ. Σπίρτζη, μέχρι τις εκλογές του 2019.