20:55 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Τζίνα Λολομπριτζίτα: Τίτλοι τέλους για τη «Μόνα Λίζα» του 20ού αιώνα»!

Τζίνα Λολομπριτζίτα: Τίτλοι τέλους για  τη «Μόνα Λίζα»  του 20ού αιώνα»!

Έξι χιλιάδες εξώφυλλα, 70 ταινίες, 22 διεθνή βραβεία και τρεις διαφορετικές καριέρες χωρίς να υπολογίζει ποτέ το ρίσκο! Η Τζίνα Λολομπριτζίτα ήταν γυναίκα-φαινόμενο. «Έφυγε» αθόρυβα σε ηλικία 95 ετών, έχοντας ζήσει μια γεμάτη, από κάθε άποψη, ζωή!

Του Σταύρου Ζαγκανά


Η Τζίνα Λολομπριτζίτα, που ανταγωνιζόταν επάξια τη Σοφία Λόρεν για τον τίτλο του πιο ερωτικού κινηματογραφικού ειδώλου της Ευρώπης και υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του ιταλικού κινηματογράφου, «έφυγε», χορτάτη από δόξα, χρήμα και αγάπη, στα 95 της χρόνια!


Υπήρξε μία από τις σημαντικότερες Ευρωπαίες ηθοποιούς της δεκαετίας του 1950 και του 1960, με διεθνή αναγνώριση, ενώ θεωρήθηκε -και όχι άδικα- το «sex symbol» της εποχής της. Πανέμορφη και ερωτική, αλλά και δυναμική, ατίθαση και πεισματάρα όπου χρειαζόταν, δεν απέσπασε τυχαία τον τίτλο της… «Μόνα Λίζα του 20ού αιώνα».

Σύμβολο Ερωτισμού

Οι μοναδικές της καμπύλες, το αψεγάδιαστο πρόσωπό της και το βαθύ της ντεκολτέ την καθιέρωσαν ως το απόλυτο σύμβολο ερωτισμού και θηλυκότητας. Οι τίτλοι των ταινιών της τα λένε όλα: «Wife for a Night», «The Unfaithfuls», «The Wayward Wife», «Beautiful but Dangerous», «Go Naked in the World», «Strange Bedfellows», «Curious Way to Love» κ.ά.

Όμως η μοναδική «Λολό» ήταν μια γυναίκα που δεν περιορίστηκε ποτέ στην εικόνα της. Γι’ αυτό, αφού έλαμψε ως αστέρι του κινηματογράφου τις δεκαετίες του ’50 και ’60 -που ανταγωνιζόταν επάξια τη Σοφία Λόρεν για τον τίτλο της πιο ποθητής γυναίκας της εποχής-, άλλαξε ρότα και ασχολήθηκε στην αρχή με τη φωτογραφία και στη συνέχεια με τη γλυπτική, εκφράζοντας τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές ευαισθησίες της.

Γεννήθηκε στο Σουμπιάκο της Ρώμης στις 4 Ιουλίου 1927 και ήταν κόρη του Τζιοβάνι Λολομπριτζίτα (1897-1977), ενός πλούσιου κατασκευαστή επίπλων που έχασε όλη την περιουσία του εξαιτίας ενός αγγλοαμερικανικού βομβαρδισμού και της Τζιουζεπίνα Μερκούρη (1900-1970). Ούσα εγγονή της Kελιδόνια Μερόζι (1883-1995), υπεραιωνόβιας της Ιταλίας, η Τζίνα από νεαρή ηλικία, αποκαλύπτει έναν χαρακτήρα φιλόδοξο, αποφασιστικό και εριστικό, που δεν συμβιβάζεται.

Στην Καλών Τεχνών

Το 1944, πριν από την άφιξη των συμμάχων, η οικογένειά της μετακόμισε στη Ρώμη, όπου η Τζίνα μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών. Την άνοιξη του 1947 ένας φίλος της την έπεισε να λάβει μέρος στο διαγωνισμό της Miss Roma την τελευταία στιγμή. Αν και δεν είχε ακόμη το κατάλληλο φόρεμα, κατέκτησε τη δεύτερη θέση και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία που προσκλήθηκε στη Στρέσα για τους τελικούς της Miss Italy, όπου κατέκτησε την τρίτη θέση μετά τις Lucia Bosè και Gianna Maria Canale – μελλοντικά αστέρια του κινηματογράφου.

Την ίδια χρονιά πήραν μέρος στην εκδήλωση και η Eleonora Rossi Drago, η οποία αποκλείστηκε επειδή δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις (ήταν ήδη παντρεμένη), και η Silvana Mangano, οι οποίες αργότερα έγιναν γνωστές ηθοποιοί.
Και μπορεί κατά τη διάρκεια της ζωής της η διάσημη Ιταλίδα πρωταγωνίστρια να έκανε έναν και μοναδικό γάμο, ήταν ωστόσο αμέτρητοι οι άνδρες που έκαναν τα πάντα για να την κατακτήσουν. Μεταξύ αυτών μεγάλες προσωπικότητες από τον χώρο του κινηματογράφου, της πολιτικής αλλά και των επιχειρήσεων.

Το 1949, σε ηλικία 22 ετών, η Τζίνα Λολομπριτζίτα παντρεύεται τον Σλοβένο γιατρό Μίλκο Σκόφιτς. Οκτώ χρόνια αργότερα οι δυο τους θα αποκτήσουν έναν γιο, τον Αντρέα Μίλκο Σκόφιτς, ενώ ο Μίλκο εκτός από τον ρόλο του συζύγου θα αναλάβει και αυτόν του μάνατζερ θέλοντας να βοηθήσει αλλά και να προστατεύσει, παράλληλα, τη λαμπερή Τζίνα στην κινηματογραφική καριέρα που απλωνόταν μπροστά της. Οι δυο τους έμειναν παντρεμένοι μέχρι το 1971.

Χόλιγουντ

Ο πιο μεγάλος θαυμαστής και υποστηρικτής της καριέρας της, ωστόσο, υπήρξε, αναμφισβήτητα, ο μεγιστάνας και διάσημος κινηματογραφικός παραγωγός Χάουαρντ Χιουζ, ο άνθρωπος που την έπεισε να πάει στο Χόλιγουντ. Κάπου εκεί, μέσα στη δεκαετία του ’50, θα την δει σε μια φωτογραφία που την έχει τραβήξει ο σύζυγός της και θα μαγευτεί. Μετά από πολλές πιέσεις θα την καταφέρει τελικά να υπογράψει το πρώτο της κινηματογραφικό συμβόλαιο στις ΗΠΑ, ενώ δεν θα σταματήσει ποτέ να την διεκδικεί και ερωτικά. Εκείνη πάντως, όπως ισχυριζόταν, δεν ενέδωσε ποτέ.

Ακολουθώντας το ένστικτό της, αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις των παραγωγών που απαιτούσαν από αυτήν να κάνει γυμνές σκηνές. Το 1977 αποφάσισε να αποσυρθεί από τον κινηματογράφο και να αφοσιωθεί στη φωτογραφία. Ανάμεσα στις σημαντικές προσωπικότητες που πέρασαν από τον φακό της ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ, η Όντρεϊ Χέπμπορν, η Έλα Φιτζέραλντ, αλλά και η γερμανική ομάδα ποδοσφαίρου.

Εκείνη την περίοδο η Λολομπριτζίτα θα βρεθεί στην Κούβα με την ιδιότητα της φωτογράφου τέχνης στην οποία έχει πλέον ρίξει όλο το ενδιαφέρον της. Εκεί θα συναντηθεί με τον τότε πρωθυπουργό και διαχρονικά εμβληματική προσωπικότητα της χώρας Φιντέλ Κάστρο, από τον οποίο κατάφερε να πάρει συνέντευξη. Στο πλαίσιο αυτό, οι δυο τους πέρασαν δύο εβδομάδες κάνοντας στενή παρέα, θα κρατήσουν ωστόσο για πάντα μυστικές τις λεπτομέρειες εκείνης της ολιγοήμερης συνύπαρξης.

Θαυμαστές

Ένας από τους πλέον φανατικούς θαυμαστές της «Λολό» υπήρξε και ο πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό. Παρότι, μάλιστα, ήταν ήδη παντρεμένος με την πανέμορφη Γκρέις Κέλι, δεν μπορούσε να αντισταθεί στην ατίθαση γοητεία της Ιταλίδας σταρ, την οποία «κυνηγούσε» επί 20 ολόκληρα χρόνια!
Η κορυφαία φωνή του 20ού αιώνα, ο ανεπανάληπτος Φρανκ Σινάτρα, ήταν ανάμεσα σε εκείνους που γοητεύθηκαν σφόδρα από την εκρηκτική Τζίνα. Οι δυο τους συμπρωταγωνίστησαν στην ταινία του 1959 «Η ωραία της Καλκούτας». Λίγο οι ερωτικές σκηνές τους και ακόμη περισσότερο η ακαταμάχητη γοητεία της «Λολό», δεν ήταν δυνατό να αφήσουν ασυγκίνητο τον αιώνιο καρδιοκατακτητή.

Σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούσαν έντονα στο παρασκήνιο, η Λολομπριτζίτα είχε κατά καιρούς φλερτ και με άλλους σταρ και παράγοντες της μεγάλης οθόνης μεταξύ των οποίων ο διάσημος κωμικός Τζέρι Λιούις, οι γοητευτικοί Μπαρτ Λάνγκαστερ και Γκάρι Κούπερ, ο σκηνοθέτης, ηθοποιός, σεναριογράφος, συγγραφέας και παραγωγός Όρσον Γουέλς κ.ά.

Το 2006 έγινε για πολλοστή φορά πρωτοσέλιδο εξαιτίας της απόφασής της να αρραβωνιαστεί τον κατά 34 χρόνια νεότερό της Ισπανό επιχειρηματία Χαβιέρ Ριγκάου. Οι δυο τους είχαν γνωριστεί το 1984 σε ένα πάρτι στο Μόντε Κάρλο και από τότε διατηρούσαν στενές σχέσεις. Ο δεσμός αυτός, ωστόσο, δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Αντιθέτως έφθασε μέχρι τα δικαστικά έδρανα, καθώς εκείνη τον κατηγόρησε πως την πίεσε να υπογράψει ένα συμβόλαιο γάμου, δίχως να έχει πραγματοποιηθεί η τελετή, προκειμένου να την εκμεταλλευτεί οικονομικά.

Τελευταίος φημολογούμενος σύντροφός της ήταν ο 35χρονος σήμερα Αντρέα Πιατσόλα, ο οποίος εκτελούσε τα τελευταία χρόνια και χρέη μάνατζέρ της. Ο δεσμός αυτός μάλιστα αποτέλεσε αφορμή για να διαταραχθεί η σχέση της με τον γιο της και τον εγγονό της, οι οποίοι κατέφυγαν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν τη διαχείριση της περιουσίας της, η οποία αγγίζει τα 35 εκατ. λίρες, που, κατά την άποψή τους, κινδύνευε από τον Πιατσόλα.

Η ηθοποιός θεωρούνταν μια από τις πλουσιότερες γυναίκες στον κόσμο. Εκτός από τα επαγγελματικά της έσοδα, η τεράστια περιουσία της οφειλόταν και σε κέρδη από το χρηματιστήριο, αλλά και στο συμβόλαιό της με εταιρεία καλλυντικών. Είχε επίσης πολλά εστιατόρια στη Ρώμη, όπως η αλυσίδα «Chez la grosse Gina», μια σειρά παιδικών ρούχων, τη «Lollobrigida Séduction», καθώς και το άρωμα «L’eau de Gina». Η Λολομπριτζίτα υπήρξε γνωστή και για τη φιλανθρωπική της δράση, όταν το 2013 πούλησε τα κοσμήματά της για να δωρίσει 5.000.000 δολάρια στη θεραπεία με βλαστικά κύτταρα.

Το 1999 και πέρυσι η Ιταλίδα ηθοποιός είχε θέσει υποψηφιότητα για την Ευρωβουλή και το ιταλικό κοινοβούλιο, χωρίς να καταφέρει να εκλεγεί. Τα τελευταία χρόνια, παράλληλα, ο γιος της, ο Αντρέα Σκόφιτς, είχε κατηγορήσει τον γραμματέα της καλλιτέχνιδας ότι της ασκούσε αθέμιτη επιρροή και της είχε αφαιρέσει σειρά πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων. Η ίδια, σε σειρά τηλεοπτικών συνεντεύξεων, επέμενε ότι ήταν απόλυτα διαυγής και η σχετική δικαστική διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Χαρακτήρας

Η Τζίνα Λολομπριτζίτα ήταν γυναίκα-φαινόμενο. Όχι μόνο επειδή υπήρξε εκπληκτικά όμορφη και ασυνήθιστα ταλαντούχα, αλλά γιατί η καριέρα της δεν χτίστηκε βασισμένη σε προκλητικές φωτογραφίσεις και σκανδαλώδη ειδύλλια, αλλά στον ασυμβίβαστο χαρακτήρα της. Επέλεξε τη σωστή στιγμή να αποσυρθεί από τα φλας της δημοσιότητας και κατάφερε να μην παρακμάσει, ακολουθώντας πιστά το τρίπτυχο «δουλειά, αγάπη, φαντασία».

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σακίρα: Viral το βίντεο με την χειρονομία της πεθεράς της

Αργύρης Αγγέλου: Ζήτησε συγγνώμη για την παρεξήγηση με τον Νίκο Βέρτη και τους «παντελονάτους»

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

     

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας